2025-05-24, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFourthTurning
Alice stödjer helhjärtat staten Israel som mördar kristna. förstår du inte att detta i princip är detsamma som att stödja mord på kristna så kan jag inte hjälpa dig.

Hade du något svar på min fråga om det är rätt prioriterat av kristdemokrater att stödja och lobba för en etnojudisk stat som fördriver och mördar kristna?
Självklart skall kristna stödja och lobba för Israel, se bara på Trump och den kristna högern i USA.
Citera
2025-05-24, 08:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad yrar du om uppåt, neråt? Menar du att jag skulle vara okej med att slå dvärgar men arg när en dvärg slår en lång person? Vad får du såna konstiga tankar ifrån?

Jag har aldrig varit okej med något omotiverat våld. Hitta inte på trams. Ta istället investeringstipsen och lägg in lite pengar i företagen. Så stödjer du också Israel så som Europa gjorde under melodifestivalen.

Jag begriper inte ens vad det ger att hitta på sånt här trams? Är tanken att andra som läser inlägget ska bli lurade till att tro det du skriver är sant? Det är ungefär lika korkat som de som ägnar sig åt ryzzk propaganda. Det är så korkat att folk bara garvar åt det, samma med det här du skriver här.

Menar du att företagen jag och Alice investerar i är dolda pedofilringar? Kan du leda det i bevis för det skulle sannerligen göra att man måste kika lite närmare på det. Så man kan rensa ut pedofilerna från företagen.

Så vad har du att komma med...
Ahh nu kommer det verkliga jaget fram, Du bryr dig inte om moralen, du bryr dig om portföljen. Fundera nästa gång först om det du skriver kommer låta bättre i ditt huvud än det ser ut på skärmen.
Citera
2025-05-24, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Hon investerar inte kristet.

Tror du Jesus eller hans apostlar skulle ha investerat i vapenindustrin som är kopplad till moderna staten Israel?
Ja, jesus var ett praktsvin så det hade han garanterat gjort.
Citera
2025-05-24, 08:54
Medlem
J.H.s avatar
Det är ju bara illa om hon har insider information eller är med och beslutar om investeringar i just dessa företag.
Citera
2025-05-24, 09:37
Medlem
Julskinkatos avatar
Jättebra att hon tar ställning för det militärindustriella komplexet, som vill oss så väl tycker jag.
Citera
2025-05-24, 10:12
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laneslaven
Ahh nu kommer det verkliga jaget fram, Du bryr dig inte om moralen, du bryr dig om portföljen. Fundera nästa gång först om det du skriver kommer låta bättre i ditt huvud än det ser ut på skärmen.

Jo moralen står alltid i första rummet och det är just moralen som varit tongivande i dessa investeringar.
Citera
2025-05-24, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Källa på en kristdemokrat som säger att denne stödjer mord på kristna, får jag inte källan denna gången heller så har du klart och tydligt bevisat att du ljög.

Jaja vi säger så. Vill du inte vara vuxen och föra ett vuxet resonemang så kan ingen tvinga dig.

Men hela forumet kan se att du aktivit undviker att svara på frågan hurvida det är rimlig prioritering för en kristdemokrat i Sverige att stödja en stat som mördar och fördriver kristna i Mellanöstern.
Citera
2025-05-24, 11:24
Medlem
Citat:
Jaja vi säger så. Vill du inte vara vuxen och föra ett vuxet resonemang så kan ingen tvinga dig.

Men hela forumet kan se att du aktivit undviker att svara på frågan hurvida det är rimlig prioritering för en kristdemokrat i Sverige att stödja en stat som mördar och fördriver kristna i Mellanöstern.
Jo väldigt vuxet att påstå att det finns kristdemokrater som vill mörda kristna men efter två timmars letande inte finna en enda kristdemokrat som sagt så, hela forumet kan se att du är en idiot . JAG HAR REDAN SVARAT i inlägget rätt före detta att jo en kristen bör stödja och lobba för Israel, eftersom alla kan se detta så ser de att du än en gång ljuger.
Citera
2025-05-24, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skolpolis
EU-topp Alice Teodorescu Måwe har nyligen gått från noll aktieinnehav,
till att investera i tre internationella vapenjättar samt i svenska Saab.
Två av bolagen samarbetar med den israeliska vapenindustrin
Det handlar om de tyska företagen Rheinmetall och Hensoldt.

Teodorescu Måwe aktier i Rheinmetall i mars 2025.
Sedan dess har aktierna stigit med 23 procent.
Knappt två månader senare köpte hon aktier i Hensoldt.
https://www.etc.se/inrikes/mitt-unde...en-till-israel
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...en-till-israel

Vad tycker vi om Alice aktieköp/ägande som politiker?

Förtydligat rubrik på uppmaning av TS / mod

så ni menar att politiker ska ha rätt o starta krig, stödja krig och massmord men själva inte kunna tjäna på det ? där går gränsen asså ? oki doki
Citera
2025-05-24, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Jo väldigt vuxet att påstå att det finns kristdemokrater som vill mörda kristna men efter två timmars letande inte finna en enda kristdemokrat som sagt så, hela forumet kan se att du är en idiot . JAG HAR REDAN SVARAT i inlägget rätt före detta att jo en kristen bör stödja och lobba för Israel, eftersom alla kan se detta så ser de att du än en gång ljuger.

Du har inte svarat på ett skit men här får du en ny fråga:

Hur många kristdemokrater har fördömt Israels mördande och fördrivande av kristna och muslimska palestiner dom senaste 80 åren?
Citera
2025-05-24, 12:51
Medlem
Citat:
Du har inte svarat på ett skit men här får du en ny fråga:

Hur många kristdemokrater har fördömt Israels mördande och fördrivande av kristna och muslimska palestiner dom senaste 80 åren?
Du skall lägga upp en källa där en kristdemokrat stödjer mord på kristna eftersom det är det du har påstått. Att nu komma med motfrågor för att dölja din lögn kan du testa på någon med din egen hjärnkapacitet men med mig fungerar inte dina dagisfasoner.

Jag har två gånger svarat dig redan och blir en tredje nu ”Som kristen är det självklart att stödja och lobba för Israel 🇮🇱 ”
Citera
2025-05-24, 13:15
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Läs en gång till vad jag skrev! Vart de tyska företagen exporterar får stå för dem.
De exporterar inte bara till Israel utan till massa andra länder.
Sedan att det inte faller dig i smaken och att du har sådan stenkoll på alla som gör affärer med Israel, samt undviker att själva ha med dem att göra får stå för dig.
Att vänstermedia överhuvudtaget drar upp hennes aktieinnehav och att hon har aktier i ett företag som säljer vapen till Israel är just för att smutskasta henne, för egentligen är hennes aktieinnehav totalt ovidkommande för vanligt folk.
Givetvis hade Måve om hon had någon moral kollat upp vilka vapenföretag som exporterar vart i synnerhet som hon är så högprofilerad i Israelämnet men hon har ingen moral och har därför valt att inte koll apå det det allra minsta. Förmodligen har hon valt vapenföretag efter om de exporterar till Israel med tanke på att hon prickat 2 av 3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in