• 7
  • 8
2025-09-19, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Fast finns väl ingen som ger livstids avstängning när det gäller vad utövare sprutar i sig?
Sterodier, bloddoping, EPO ger väl bara några års avstänging

Jag tror inte det finns någon i nutid som varit öppen med doping och dopat sig framför kameran och sen hört av sig om att vilja ställa upp i OS. Det skulle aldrig tillåtas. Sen vet jag tyvärr inte hur och så. De som åker fast säger ju alltid att de är oskyldiga. Därav är man snällare. Är doping öppet kan man ta mycket mer grejer.
Citera
2025-09-19, 10:39
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Den svenska cyklisten Nicklas Axelsson blev avstängd på livstid efter att ha åkt fast för doping efter andra gången. Sen Tezdzhan Naimova blev även avstängd på livstid efter att ha åkt fast för dopning en andra gång, sen har vi Victoria Anatoliivna och Lada Chernova.

Två gånger ja, de som dopar sig i denna tävling kommer göra det endast en gång samt att dom inte fuskar eller gör nån skada för andra som det blir när någon dopar sig bland rena utövare.
Citera
2025-09-19, 10:54
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Ur ett vetenskapligt perspektiv måste ni ändå erkänna det är intressant.
Fred kerley som varit en av de bättre sprinters kommer ställa upp, men om han inte kommer springa bättre med doping så säger väl det väldigt mycket?
Då vet man ju att han redan varit dopad innan när han påstods vara ren.

Jag tror att dom flesta sprinters inte skulle föräbttra sina resultat nämnvärt om om ställde upp i enhanced games.
Citera
2025-09-20, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Ur ett vetenskapligt perspektiv måste ni ändå erkänna det är intressant.
Fred kerley som varit en av de bättre sprinters kommer ställa upp, men om han inte kommer springa bättre med doping så säger väl det väldigt mycket?
Då vet man ju att han redan varit dopad innan när han påstods vara ren.

Jag tror att dom flesta sprinters inte skulle föräbttra sina resultat nämnvärt om om ställde upp i enhanced games.
Även om nu alla toppsprinters vore dopade idag så är de antagligen allt som oftast rena vid tävling där de till hög sannolikhet blir testade, störst effekt är ju ändå i träningsfasen. Men även där behöver de vara försiktiga för att minska risken åka fast. Både låga doser men också kanske undvika vissa preparat som är lättare att hitta i kontroller. Ska man delta i detta spel med öppen doping kommer de kunna ösa på obegränsat med doser och även under tävling samt kan ta även de preparat där testningen hade varit bättre på att fånga upp, så nog lär det vara skillnad
Citera
2025-09-21, 03:55
Medlem
senseis avatar
Tror inte på några rekord i detta ändå. Toppen inom dessa sporter ställer inte upp. Fred Kerley är ju med men kanske inte tränar lika hårt som inför OS/VM pga bristande motstånd och ära.
Citera
2025-09-21, 04:20
Medlem
Tavastehuss avatar
Vad tror vi om TV-rättigheterna? Viaplay?

Inte så troligt. Blir fulstream eller möjligen en officiell stream som inte kostar många ören.

Man kan hävda att ”alla är dopade ändå” men även om så var fallet (knappast, va) raderar EG alla slags hinder, och nivån av substanser flyger i höjden.

Fy fan vilken freak show. Ja, man vill se spektaklet för att få sina förmodar om vissa amerikaner bekräftade.
Citera
2025-09-25, 14:18
Medlem
Kände inte till detta, så jag har kanske fel.

MEN, jag tycker det är intressant tanke som kan utvecklas.

Eftersom det inte finns biologiska skillnader så kan ju alla vara med i samma lopp och sedan får vi se vad som är maximal prestation av en människa. Bara en klass borde ju göra spelen betydligt snabbare.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in