2026-05-23, 16:16
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Nu närmar de sig start. Var kan man se de?

Det ska bland annat sändas på Youtube och Twitch. Det ska bli intressant att se.
Citera
2026-05-23, 16:21
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Det ska bland annat sändas på Youtube och Twitch. Det ska bli intressant att se.
Datum?
Citera
2026-05-23, 17:30
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Datum?
Imorgon, 24e. Tyvärr natten mot måndag (00:30) för vår del😢.
Citera
2026-05-23, 17:56
Medlem
absolut koffes avatar
Är det ett krav att vara dopad? Är ju stora prispengar så vad händer om en ickedopad deltar och vinner?
Blir han/hon av med medaljen och prispengarna om dom efter ett dopingtest visar sig vara rena?
Citera
2026-05-23, 19:09
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut koffe
Är det ett krav att vara dopad? Är ju stora prispengar så vad händer om en ickedopad deltar och vinner?
Blir han/hon av med medaljen och prispengarna om dom efter ett dopingtest visar sig vara rena?
Nä du får dopa dig, öppet och under medicinsk övervakning, utan WADA-regler. Men du behöver inte. Men som min ChatGPT sa när jag diskuterade saken idag:

"Om konkurrenterna använder testosteron, HGH, EPO osv, och rekordbonusarna är enorma, samtidigt som tävlingen marknadsförs kring “enhancement”, …då blir det lite som att dyka upp till Formel 1 i en vanlig Volvo och hoppas på det bästa." 😁
Citera
2026-05-23, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut koffe
Alla idrottare dopar sig, men vissa lyckas dölja det
Citera
2026-05-24, 11:17
Medlem
bioaccs avatar
Vilket sjukt medialt spektakel ändå. Detta måste man naturligtvis se. Om ingen dör och många rekord slås lär det röna massivt intresse samt locka fler deltagare än ynka ~fyrtio nästa gång.
Citat:
"Most people think Enhanced Games is about unregulated drug taking. It’s the opposite: it’s possibly the most quantified and medically supervised sporting event."

https://x.com/bryan_johnson/status/2058383135868666111
Citera
2026-05-24, 14:43
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bioacc
Vilket sjukt medialt spektakel ändå. Detta måste man naturligtvis se. Om ingen dör och många rekord slås lär det röna massivt intresse samt locka fler deltagare än ynka ~fyrtio nästa gång.

Ytterst osannolikt att någon kommer dö - heller tror jag inga rekord kommer att slås. Vissa rekord innehas av dopade personer men som sagt det beror på gren/moment.
Citera
2026-05-24, 22:44
Medlem
Var nån intervju med en 100-meters löpare som var väldigt säker han skulle slå ”rekord”.
Citera
2026-05-25, 02:16
Medlem
Jag slötittade/scrubbade en UFC youtubers stream därifrån tidigare idag och Ludmillas son (Elias Engquist) dök upp och stannade för att prata. Han hoppas nog få tävla där kommande år. Rätta mig om jag har fel - jag orkade inte lyssna.
Citera
2026-05-25, 06:32
Medlem
Hugo Pratts avatar
9.97 av Fred Kerley. I motvind. Det är vad det är, och vad det är, är inte lite.

Man kan säga mycket om det. Jag väljer att säga lagom.

Det fanns hos mig, redan under heaten, en oro av det slag som inte låter sig skingras av vare sig erfarenhet eller förnuft. En oro för att ingen skulle orka under tio sekunder. Att vi alla skulle sitta där. Att klockan skulle stanna på 10.01 och att arenan skulle fyllas av den speciella tystnaden från män som förutspått världsrekord men som ännu inte lärt sig att hålla sina kunskapsluckor stängda och för sig själva.

Fred Kerley sprang fort. Vi andra satt still och mådde, på det hela taget, rätt bra. Det räcker. Det får räcka. Och ändå - och här kan man inte undgå att stanna till - räcker det egentligen?

Ja, tänker jag. Troligen.
Senast redigerad av Hugo Pratt 2026-05-25 kl. 06:59.
Citera
2026-05-25, 06:49
Medlem
Alkibiadess avatar
Så under världsrekordet på 50 frisim, i övriga grenar långt i från världsrekorden. Ett stort skämt med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in