• 1
  • 2
2025-05-25, 15:53
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Ärliga men ändå billiga licenser för W11 - https://www.neowin.net/deals/upgrade...for-only-1497/

Det närmar sig ju "End of life" för W10 så detta är ett lysande tillfälle att uppgradera till W11.
Om man redan har W10 så är det väl gratis att uppgradera till W11 så vad skall man då med billiga licenser till när du kan uppgradera för 0 kronor?
Citera
2025-05-25, 15:58
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Funkar minst lika bra med MAS, helt gratis.
Microsoft Activation Scripts
Citera
2025-06-11, 21:00
Medlem
Bilderberg78s avatar
Det finns standard koder som gäller i 180 dagar.
Sedan kör man ett script och väljer rearm.
Varför det fungerar är Microsofts huvudvärk med det är bara företag som det är riktat till med hundratals användare. Men öppnar för de som bara behöver till hushållet att utnyttja fri Windows och folk är för dumma för att det ska bli en ekonomisk fråga om tex bara 10 % vet om det, det är min teori iallafall.
Citera
2025-06-12, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
De du tänker på är inte officiellt ärliga utan befinner sig i en gråzon, dvs de är egentligen oärliga. Både moraliskt och legalt. Ibland blir det problem med dem vid flyttande samt även ominstallering.

Dessa licenser är officiella, ärliga och därmed problemfria.
Så länge MS inte verkar ha något emot licenserna samt också har fungerande support för dem, så kommer jag då använda dom, detta efter jag haft ett samtal med supporten gällande detta för ett antal år sedan.
Eget val om man vill lägga tusenlappar på en licens eller lägga detta på hårdvaran istället.
Förövrigt har jag säkert köpt ett femtiotal licenser, både Windows och Office vilka har fungerat problemfritt i många år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in