• 5
  • 6
2025-05-25, 11:02
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
https://x.com/Osint613/status/192638...9wEz-YFeA&s=19

Stranden i gaza idag och folk tror det är folkmord 😂 fy fan va korkade terrorist runkarna som tror på hamas är

Det är inte lätt att få ihop det. Ser ut som vilket semesterparadis som helst.

Någon säger att vi inte ser några bilder på svältande på grund av att "Israel inte släpper in journalister i Gaza". Hallå, varenda människa har en mobiltelefon. Det saknas inte bilder från Gaza på något sätt, det är bara det att bilderna inte visar några svältande.

Aftonbladet skulle älska om de fick lägga ut sådana bilder, om de fanns.
Citera
2025-05-27, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Till skillnad från dig behöver jag inte värdera mina källor på det sättet – mina källor är mina ögon.

Och jag vet att det där kan låta flummigt för den som redan fastnat i narrativet. Men att vara klarsynt är en del av min vardag. Det handlar inte om att tro på FN, inte heller om att svälja “alternativa sanningar”. Det handlar om att se med egna ögon – och våga lita på vad man faktiskt ser.

Det du kallar “fake news” kallar jag verklighet, och den utspelar sig mitt framför ögonen på oss – i realtid.

Vi lever inte i en epidemi av förvirring. Det här är en pandemi av hjärntvätt, och den respekterar inga landsgränser. Amerikaner, svenskar, israeler, ryssar, ukrainare – alla deltar, medvetet eller ej.

Det är det som är lite obehagligt. Folk reagerar inte ens på det uppenbara längre.

Det spelar ingen roll om det handlar om folkmordet i Gaza eller något helt annat – människor 2025 har reducerats till kommentarsfält, där moral ersatts av kalkylblad och empati vägs i realtidsopinionsmätningar. Kontext utelämnas. Avsändaren avgör sanningshalten. Och kvar står vi – tysta, bekväma och blinda.

Det här är heller inte första gången i historien som hela befolkningar svepts med i kollektiva vanföreställningar. Tredje rikets framväxt är ett av de tydligaste exemplen – en hel nation som förlorade sitt moraliska kompass, inte genom tvång, utan genom en gradvis normalisering av det orimliga. Masspsykos är inte en konspirationsteori – det är en återkommande historisk realitet.

Vad ser du då? Har du något klipp som sammanfattar att det dör 100 barn i timmen i svält i Gaza eller är du själv på plats och skriver inlägg på FLASHBACK från din Iphone 16 som saknar internetuppkoppling och möjlighet att ladda?
Citera
2025-05-29, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Vad ser du då? Har du något klipp som sammanfattar att det dör 100 barn i timmen i svält i Gaza eller är du själv på plats och skriver inlägg på FLASHBACK från din Iphone 16 som saknar internetuppkoppling och möjlighet att ladda?

Det är någon sorts "sanning" att det råder "svält" i Gaza-området, trots att det inte finns en enda bild som visar riktig svält-katastrof.

Vi ser välfriserade män, trinda kvinnor som "trängs" för matleveranser, och som vanligt blir leveranserna kaos som alltid med palestinier. I nästa clip ser vi välfödda palestinier som badar i Medelhavet.

Svält? Nej.
Citera
2025-06-05, 07:13
Medlem
"Fullständig katastrof och helvetet på jorden".

Bildsättningen hade dock kunnat vara bättre. Kunde man inte bett killen med Lacoste-tröjan hålla sig utanför bild, och åtminstone ha med en enda person som hade lite mindre hull? Tillgången på frisörer i Gaza verkar också god.

https://imgur.com/a/ugfIeEr

Bild från Aftonbladet nu på morgonen.
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2025-06-05 kl. 07:17.
Citera
2025-06-06, 10:42
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Första gången jag hörde talas om att "svältkollapsen är nu bara dagar bort" var i slutet av 2023. Det är ca 1.5 år sedan.

Jag tycker mig ha noterat något snarlikt gällande sjukhus, där "det sista fungerande sjukhuset nu stängts", vilket verkar ha skett ett mycket stort antal gånger under dessa år.
Citera
2025-06-07, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Zombie-Host
Jag tycker mig ha noterat något snarlikt gällande sjukhus, där "det sista fungerande sjukhuset nu stängts", vilket verkar ha skett ett mycket stort antal gånger under dessa år.

Du kan tänka dig en situation där
"ingen mat kommer in" - senaste 1.5 åren
"sista fungerande sjukhuset har nu stängts" - åtminstone i 9 månader
"helvetet på jorden" - senaste året

Och så ser de mest nödlidande, som man visar upp för kameran, ut så här:
https://imgur.com/a/ugfIeEr
De är trindare, mer välfriserade och med snyggare och renare kläder än i valfritt svennebanan villaområde.

De är bra på propaganda, de där Hamas. Det får man ge dem. Hela västvärldens media har de duperat.

Och den vanliga frågan: Var är kvinnorna? Ser ni någon på bilden?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in