Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Hade ju varit en sak om kommersiell radio i Sverige var bra, men det är den inte.
Poäng!
Finns det fog för att kicka 400 pers så litar jag på det, för nog borde SR kunna hålla sig med ekonomer som inte är salladskommunister ut i öronspetsarna. Problemet är väl att mångfaldens lampa måste skina vidare, så vi får dras med jojkande renskinn och tattarradio i oförminskat omfång medans det kommer dras ned på flygande reportrar och paneler där 2,3,4 människor pratar samtidigt.
Det senare är inte helt oönskat heller av undertecknad, men hellre en nyanserad expertpanel som diskuterar en världshändelse än en vetenskapsman som ska dissekera rymdgrus i en halvtimma, vilket kommer bli resultatet av en neddragning.
En i evinnerlighet rullande spellista av gamla uttjänta och uttjatade listlåtar, preppat av fnittriga nippertippor på reklamradio, duger i korta tider. Väldigt korta.
Jag har nog ett dussin pre-sets på min radio, och skulle nog kunna komponera en pianokonsert om mitt fingrande på tangenterna varit på ett piano.
Kanske kan lite koncentration och utrensning vara av godo, men fan tro't.