2025-05-22, 09:43
Medlem
Den sk. OnlyFans-lagen har nu blivit bestämd över svenskarnas huvuden. Nu är vi de enda människor i världen som blir straffade för köp av filmer. Tydligen är det ok att gå till butiken och välja bland allt möjligt skit, men om du själv berättar till din modell att du vill se henne pissa i en potta så åker du direkt på ett straff. Helt rubbat. Om någon köper filmer av folk som är minderåriga så finns redan tydliga lagar kring detta. Att köpa en film av en professionell aktör där solklara regler finns vad som är tillåtet och ej - det är fanimej sjukt.

Därför skulle jag vilja se om det finns något intresse bland användarna här på Flash att samlas på Humlegården och promenera rakt genom stan till Sergelstorg där ett tal kommer hållas och slutligen tåga ut till riksdagen och visa upp vårt missnöje. Kom gärna med förslag till plakat och slagord. Typ "Rör inte min fitta" eller "Mig kan du köpa"

Detta är ett nytt initiativ som planeras en gång, men beroende på hur stort intresset är så kan det bli dagligen eller åtminstone veckovis återkommande. Med tanke på hur nyheten togs emot på Flashback så ser jag stor potential. Den första sammankomsten är inte fastslagen än men bästa vore såklart en dag när alla är lediga (helger, röda dagar etc.). Företag som vill sponsra kan också höra av sig i tråden då jag själv inte kommer kunna närvara eller hålla i något annat för den delen under sommaren, men likväl vill jag så ett frö.
Citera
2025-05-22, 10:08
Avstängd
Du ska själv inte medverka, men vill att andra ska gå med plakat där det står "rör inte min fitta"? Vilken värld lever du i? Det räknas som försök till köp av sexuell handling, och är straffbart.
Citera
2025-05-22, 10:10
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Den sk. OnlyFans-lagen har nu blivit bestämd över svenskarnas huvuden. Nu är vi de enda människor i världen som blir straffade för köp av filmer. Tydligen är det ok att gå till butiken och välja bland allt möjligt skit, men om du själv berättar till din modell att du vill se henne pissa i en potta så åker du direkt på ett straff. Helt rubbat. Om någon köper filmer av folk som är minderåriga så finns redan tydliga lagar kring detta. Att köpa en film av en professionell aktör där solklara regler finns vad som är tillåtet och ej - det är fanimej sjukt.

Därför skulle jag vilja se om det finns något intresse bland användarna här på Flash att samlas på Humlegården och promenera rakt genom stan till Sergelstorg där ett tal kommer hållas och slutligen tåga ut till riksdagen och visa upp vårt missnöje. Kom gärna med förslag till plakat och slagord. Typ "Rör inte min fitta" eller "Mig kan du köpa"

Detta är ett nytt initiativ som planeras en gång, men beroende på hur stort intresset är så kan det bli dagligen eller åtminstone veckovis återkommande. Med tanke på hur nyheten togs emot på Flashback så ser jag stor potential. Den första sammankomsten är inte fastslagen än men bästa vore såklart en dag när alla är lediga (helger, röda dagar etc.). Företag som vill sponsra kan också höra av sig i tråden då jag själv inte kommer kunna närvara eller hålla i något annat för den delen under sommaren, men likväl vill jag så ett frö.
Haha jävla fjant
"Rör inte min fitta" är bara nått en omogen vuxen skulle skiva
Citera
2025-05-22, 10:57
Medlem
VetusSpirituss avatar
Med tanke på att det är lagligt för prostituerade och andra sexarbetare att sälja sig själva men inte för köparna borde det således vara lagligt för knarklangare att sälja knark men inte för brukarna som köper.
Idiot resonemang.
Citera
2025-05-22, 11:00
Medlem
En timme och fortfarande ingen intresserad? Är det kanske för långt att gå mellan Humlegården och Sergelstorg? Ska vi säga Sergelstorg bara och sedan vidare till riksdagshuset? Eftersom jag själv inte kan närvara pga olika omständigheter så kan jag erbjuda mig att sköta postningen på sociala medier så att budskapet kommer nå så många som möjligt. Då kan ni koncentrera er enbart på protesterna.
Citera
2025-05-22, 12:56
Medlem
Ganska rubbat att vilja se någon OF-brud pissa i en potta men också rubbat att det ska vara förbjudet. Haha
Citera
2025-05-22, 13:17
Medlem
Bassplays avatar
Egentligen tycker jag inte staten ska ha någon vidare inblandning i sånt här men eftersom det skapat en epidemi av grabbar som sitter hemma och bokstavligt talat kastar stora delar av sina pengar på dessa luder och sliter i sitt kön vid datorn istället för att gå ut och göra något av sina liv.

Man blir lite kluven.
Citera
2025-05-22, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Egentligen tycker jag inte staten ska ha någon vidare inblandning i sånt här men eftersom det skapat en epidemi av grabbar som sitter hemma och bokstavligt talat kastar stora delar av sina pengar på dessa luder och sliter i sitt kön vid datorn istället för att gå ut och göra något av sina liv.

Man blir lite kluven.
Vem tror du äger OnlyFans? Han gnider sina händer. Nåt som är positivt är att han har donerat pengar till cancerforskning och till djurskyddsorganisationer.
https://en.wikipedia.org/wiki/Leonid...ice%20OnlyFans.
Citera
2025-05-22, 15:14
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Vem tror du äger OnlyFans? Han gnider sina händer. Nåt som är positivt är att han har donerat pengar till cancerforskning och till djurskyddsorganisationer.
https://en.wikipedia.org/wiki/Leonid...ice%20OnlyFans.
Vad har det med något av vad jag skrev att göra?
Citera
2025-05-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Ganska rubbat att vilja se någon OF-brud pissa i en potta men också rubbat att det ska vara förbjudet. Haha
Det ska vara förbjudet eftersom det är en samhällsomstörtande verksamhet där man sprider vidrigheter till alla som vill se och är beredda att betala. Det blir en sjuka som rotar sig och går vidare till andra. Samhället ruttnar. Folk är så jävla äckliga.
Citera
2025-05-23, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Det ska vara förbjudet eftersom det är en samhällsomstörtande verksamhet där man sprider vidrigheter till alla som vill se och är beredda att betala. Det blir en sjuka som rotar sig och går vidare till andra. Samhället ruttnar. Folk är så jävla äckliga.
Du låter som man gjorde när rockmusiken började spelas på radion.

Just nu är det bara folk som lämnar PM och tackar för initiativet. Vill ändå att ni som ska vara med offentliggör detta här i tråden så att snöbollen kan börja rulla. Jag passar också på att ha en FAQ här med anledning av alla PM.

1. Är även kvinnor välkomna?
Svar: Ja. Helst i egenskap av konsument.

2. Varför kan du inte närvara?
Svar: Vi har en sommarstuga i Spanien och jag vet inte om jag kan lämna den i år med tanke på alla inbrott.

3. Vad vill vi uppnå?
Svar: Att lagen tas bort.

4. Är det en fredlig demonstration?
Svar: Ja, det blir absolut inte någon koranbränning eller liknande. Ta med hela familjen.

5. Kan tänka mig posera som en naken tjej i en bur. Får man tillstånd för det?
Svar: Intressant och slagkraftig symbolik. Jag kan se att det fungerar. Komplettera med en skylt som säger något i stil med "Not for sale" eller "No pay - No show". Kanske man kan tweak budskapet till "No Pay No Jail". Fortsätt inkomma med förslag.
Citera
2025-06-30, 08:14
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros

Många borde anmäla detta till Europa domstolen. Denna sjuka lag borde granskas av den domstolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in