2025-05-24, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av design
Vafan snackar du om? Om nån lägger sin kuk i din hand så tar du INTE bort den automatiskt?
Ja men vad fan, jag pratar om inte om vem som helst. Obs jag håller inte på som er! Larvar mig med nätdejting och sådant. Skulle jag träffa någon skulle jag bara göra det om jag initialt var intresserad. Och då kan det ena leda till det andra.

Jag gör inte som ni, som tvingar mig själv låtsas tycka om någon om någon mer och mer för varje ”dejt”.
Citera
2025-05-24, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yotob
Ja men vad fan, jag pratar om inte om vem som helst. Obs jag håller inte på som er! Larvar mig med nätdejting och sådant. Skulle jag träffa någon skulle jag bara göra det om jag initialt var intresserad. Och då kan det ena leda till det andra.

Jag gör inte som ni, som tvingar mig själv låtsas tycka om någon om någon mer och mer för varje ”dejt”.

Som er? Vilka syftar du på? Jag har en partner och sysslar inte med dejting, så du kan ju inte syfta på mig.

Du verkar vara en rätt skev människa, baserat på hur du skriver. Right on. Jag uppskattar dig.
Citera
2025-05-24, 13:25
Bannlyst
Citat:
Som er? Vilka syftar du på? Jag har en partner och sysslar inte med dejting, så du kan ju inte syfta på mig.

Du verkar vara en rätt skev människa, baserat på hur du skriver. Right on. Jag uppskattar dig.
Har man partner skulle man ju inte gå och träffa någon. Är väl ganska uppenbart… Men som singel kanske man går med på det om man verkligen är intresserad.

Inte så att man söker med ljus och lykta efter någon av motsatt kön. Det är det som har blivit skevt i samhället. Singlar som gör allt för att få ”träffa någon”, och sedan gnäller över diverse mardrömsdejter.
Citera
2025-05-24, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yotob
Har man partner skulle man ju inte gå och träffa någon. Är väl ganska uppenbart… Men som singel kanske man går med på det om man verkligen är intresserad.

Inte så att man söker med ljus och lykta efter någon av motsatt kön. Det är det som har blivit skevt i samhället. Singlar som gör allt för att få ”träffa någon”, och sedan gnäller över diverse mardrömsdejter.

Det där är ju bara din syn på hur en relation ska funka, eller hur?
Citera
2025-05-24, 14:28
Bannlyst
Citat:
Det där är ju bara din syn på hur en relation ska funka, eller hur?
Det är inte riktigt vad jag pratar om. Utan att en normalt funtad människa knappast är desperat och dejtar och träffar massa killar. I de fallen förstår jag att du reagerar. Att träffa 5 killar i månaden på tinder och ha sex med dem för att man inte säger ifrån är en helt annan sak.

Vad fan nu meningen med det är…
Citera
2025-05-29, 17:11
Medlem
Vill bara uppdatera er om att han hörde av sig och vi sågs igen.
Citera
2025-05-29, 19:34
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ysuldur
Vill bara uppdatera er om att han hörde av sig och vi sågs igen.

Kul! Gick det bra?

Läste igenom tråden innan jag kom till slutet här och vet inte om jag har ett råd eller om det mer är en fråga. Rådet var i alla fall att så som jag uppfattar dejtscenen är att om man letar efter förhållande så ligger man inte på första dejterna. Fysiska eskapader kan grumla omdömet, man kan bli jätteförtjust i någon bara för att man haft bra sex men egentligen kanske man inte passar så bra ihop, fast det blir man lite blind för av allt oxytocin som grumlar blicken.

Så ligger man direkt är det nästan underförstått att man främst vill ha någon att ligga med och inte direkt söker ett förhållande? Men sen frågan är om det här är ett lite gammaldags synsätt som inte gäller numera? Det var länge sedan jag dejtade, men har dejtat en hel del, då var mitt resonemang att om jag blev väldigt intresserad av någon så blev det inget ligga eftersom jag hade fullt upp att lära känna personen.

Nuförtiden kanske det är mer givet att det liggs snabbare för att folk är mer kompartmentaliserande alltså att de kan ha sex för att de är kåta i stunden och sen lägga det i en liten låda och ställa undan den för att fortsätta lära känna varandra.
Citera
2025-05-29, 22:40
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Jag har precis börjat dejta igen efter förhållande och har egentligen aldrig dejtat på det här "seriösa" sättet innan utan förhållanden har mer bara kommit till mig.

Nu är jag så lost i hur det funkar, hur man beter sig och vad som är rimligt att förvänta sig. Bland annat. Är helt enkelt förvirrad.

Har träffat en man på två dejter där han tagit initiativ till båda. Andra dejten kändes väldigt bra och det upplevdes ömsesidigt. Efteråt upplever jag honom som lite avståndstagande. Jag frågade om han ville ses igen och det sa han att han ville, men han har inte gett förslag på tid. Snart en vecka sedan senaste dejten.

Han har skrivit/skickat bilder sporadiskt men mer sällan och svarat långsammare. Jag förstår att jag kanske borde ta hinten men tycker det är märkligt att svara att man gärna går på en tredje dejt om man inte menar det.

Är människor så här kassa på att vara ärliga och tydliga med vad de vill? Jag orkar inte analysera vad han tänker osv men skulle vilja veta om det blir något eller inte.

Vad är bäst att göra? Acceptera tystnaden som ett svar eller be om tydlighet?

Redan trött på dejtingen och funderar på att ge upp skiten helt ett tag om kommunikationen ska vara så här krånglig.

Nej lägg ner honom! Gå vidare! Såvida inget annat hänt honom men då borde han ge dig en väldigt bra förklaring.

Citat:
Ursprungligen postat av Slitnapjux
Vill du träffa snubben igen borde du ta kontakt och styra upp en tid. Alla män jobbar inte aktivt och springer efter er som ni kvinnor är vana vid. Till exempel skriver cirka 5% av männen aldrig först på Tinder, vilket är på tok för lite enligt mig.

Om det inte spelar någon roll om ni ses igen, kan du bara lägga honom i karantän och kika efter nästa. Han kan ju även höra av sig när du blir kallare än honom, helgen är ju runt hörnet också.

Du menar att 95% av männen skriver först? Det är ju väldigt högt!
Citera
2025-05-29, 23:14
Medlem
Citat:
Har träffat en man på två dejter där han tagit initiativ till båda. Andra dejten kändes väldigt bra och det upplevdes ömsesidigt. Efteråt upplever jag honom som lite avståndstagande. Jag frågade om han ville ses igen och det sa han att han ville, men han har inte gett förslag på tid. Snart en vecka sedan senaste dejten.

Han har skrivit/skickat bilder sporadiskt men mer sällan och svarat långsammare. Jag förstår att jag kanske borde ta hinten men tycker det är märkligt att svara att man gärna går på en tredje dejt om man inte menar det.

Är människor så här kassa på att vara ärliga och tydliga med vad de vill? Jag orkar inte analysera vad han tänker osv men skulle vilja veta om det blir något eller inte.
Så varför i helvete föreslår inte DU en tid?
Citera
2025-05-30, 19:59
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Kul! Gick det bra?

Läste igenom tråden innan jag kom till slutet här och vet inte om jag har ett råd eller om det mer är en fråga. Rådet var i alla fall att så som jag uppfattar dejtscenen är att om man letar efter förhållande så ligger man inte på första dejterna. Fysiska eskapader kan grumla omdömet, man kan bli jätteförtjust i någon bara för att man haft bra sex men egentligen kanske man inte passar så bra ihop, fast det blir man lite blind för av allt oxytocin som grumlar blicken.

Så ligger man direkt är det nästan underförstått att man främst vill ha någon att ligga med och inte direkt söker ett förhållande? Men sen frågan är om det här är ett lite gammaldags synsätt som inte gäller numera? Det var länge sedan jag dejtade, men har dejtat en hel del, då var mitt resonemang att om jag blev väldigt intresserad av någon så blev det inget ligga eftersom jag hade fullt upp att lära känna personen.

Nuförtiden kanske det är mer givet att det liggs snabbare för att folk är mer kompartmentaliserande alltså att de kan ha sex för att de är kåta i stunden och sen lägga det i en liten låda och ställa undan den för att fortsätta lära känna varandra.
En del kan, andra inte. Beror på om man är tålmodig, smart eller bara tafatt men känslig.

Konsekvenser tänker väl ingen på?

Att ligga eller inte borde inte påverka men gör det ändå.

Jag låg för att du var den vackraste i världen... men alla tidigare betyder ju ingenting. Alla tidigare var ju inte du? Det beror nog på hur man ser på människor helt enkelt men samtidigt kan man inte ändra andra.

Risk. Risk för vad? Konsekvenser. Vilka konsekvenser? Det tänker väl ingen på?

Är personen jag träffar långsiktig eller kortsiktig? Menar personen jag träffar verkligen vad hen säger?
Citera
2025-05-31, 01:31
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Vad är bäst att göra? Acceptera tystnaden som ett svar eller be om tydlighet?
Övriga som läser i tråden, både män och kvinnor, bör ta en funderare över matematiken. Mot slutet av den här redogörelsen sägs tex att män som matchat in mot kvinnor har förmodligen också svajpat gilla på nästan allt de sett och lär distraheras av annat. Med andra ord bör kvinnor bredda synfältet, vilket också visas i klippet på andra sätt. För flesta män är det där en ökenvandring, medan kvinnorna undrar varför djupet saknas. Aldrig mötas de tu. Egentligen en ganska enkel lösning alltså.

https://www.youtube.com/watch?v=x3lypVnJ0HM
Citera
2025-05-31, 10:08
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Övriga som läser i tråden, både män och kvinnor, bör ta en funderare över matematiken. Mot slutet av den här redogörelsen sägs tex att män som matchat in mot kvinnor har förmodligen också svajpat gilla på nästan allt de sett och lär distraheras av annat. Med andra ord bör kvinnor bredda synfältet, vilket också visas i klippet på andra sätt. För flesta män är det där en ökenvandring, medan kvinnorna undrar varför djupet saknas. Aldrig mötas de tu. Egentligen en ganska enkel lösning alltså.

https://www.youtube.com/watch?v=x3lypVnJ0HM

Intressant! Rekommenderar alla som har en dejtapp som de lägger tid på att kolla på klippet (9:26 långt) för det var väldigt informativt.

Undrar om beteendet även kan kopplas till det naturligt biologiska i oss; män kan sprida sin säd fritt utan "konsekvenser" medan kvinnor måste vara väldigt selektiva för att ha bättre chans att de och avkomman överlever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in