Citat:
Ursprungligen postat av
Dishy
Kul! Gick det bra?
Läste igenom tråden innan jag kom till slutet här och vet inte om jag har ett råd eller om det mer är en fråga. Rådet var i alla fall att så som jag uppfattar dejtscenen är att om man letar efter förhållande så ligger man inte på första dejterna. Fysiska eskapader kan grumla omdömet, man kan bli jätteförtjust i någon bara för att man haft bra sex men egentligen kanske man inte passar så bra ihop, fast det blir man lite blind för av allt oxytocin som grumlar blicken.
Så ligger man direkt är det nästan underförstått att man främst vill ha någon att ligga med och inte direkt söker ett förhållande? Men sen frågan är om det här är ett lite gammaldags synsätt som inte gäller numera? Det var länge sedan jag dejtade, men har dejtat en hel del, då var mitt resonemang att om jag blev väldigt intresserad av någon så blev det inget ligga eftersom jag hade fullt upp att lära känna personen.
Nuförtiden kanske det är mer givet att det liggs snabbare för att folk är mer kompartmentaliserande alltså att de kan ha sex för att de är kåta i stunden och sen lägga det i en liten låda och ställa undan den för att fortsätta lära känna varandra.
En del kan, andra inte. Beror på om man är tålmodig, smart eller bara tafatt men känslig.
Konsekvenser tänker väl ingen på?
Att ligga eller inte borde inte påverka men gör det ändå.
Jag låg för att du var den vackraste i världen... men alla tidigare betyder ju ingenting. Alla tidigare var ju inte du? Det beror nog på hur man ser på människor helt enkelt men samtidigt kan man inte ändra andra.
Risk. Risk för vad? Konsekvenser. Vilka konsekvenser? Det tänker väl ingen på?
Är personen jag träffar långsiktig eller kortsiktig? Menar personen jag träffar verkligen vad hen säger?