• 1
  • 2
Igår, 18:59
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/sve...er-pa-gotland/

Citat:
Varningen till Putin – när Nato skjuter raketer på Gotland

Jag slår vat om att Putler darrar av skräck när vi smäller av lite nyårsfyrverkerier på Gotland.

Men är detta verkligen Svenska folkets vilja, att gå från långvarig fred som ett neutralt land till att hetsa mot Ryssland?

Jag gillar inte Putin, jag gillar inte att han attackerade Ukraina heller men det triggar mig inte så mycket att jag är beredd att offra mitt liv och att se Sverige malas ner till grus som Ukraina.

Vill Svenska folket verkligen att vi likt en ettrig chiaua ska stå längst fram i ledet och hetsa mot ryssen? Jag menar NATO med USA var väl en sak men nu vill ju USA dra sig ur så varför ska vi springa deras ärende i rysshetsen?

Jag känner inte igen mig i Sverige alls längre.

Alla stritspittar som drömrunkar till krig mot ryssen, varför drar ni inte till Ukraina o hjälper till? Varför vill ni ta hit ryssen?
Citera
Igår, 19:06
Medlem
Kan inte se något fel i att Nato övar!
Citera
Igår, 19:06
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumps-Hair
Men är detta verkligen Svenska folkets vilja, att gå från långvarig fred som ett neutralt land till att hetsa mot Ryssland?

Vill Svenska folket verkligen att vi likt en ettrig chiaua ska stå längst fram i ledet och hetsa mot ryssen?

Alla stritspittar som drömrunkar till krig mot ryssen, varför drar ni inte till Ukraina o hjälper till? Varför vill ni ta hit ryssen?
Fullständigt bisarrt skitsnack som med stor sannolikhet kommer från någon som arbetar med desinformation för Ryssland.
Det är inget hetsande alls utan ett helt rimligt och nödväbndigt svar på hur Ryssland beter sig.
Citera
Igår, 19:13
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

Jag slår vat om att Putler darrar av skräck när vi smäller av lite nyårsfyrverkerier på Gotland.

Jag gillar inte Putin, jag gillar inte att han attackerade Ukraina heller men det triggar mig inte så mycket att jag är beredd att offra mitt liv och att se Sverige malas ner till grus som Ukraina.

Vill Svenska folket verkligen att vi likt en ettrig chiaua ska stå längst fram i ledet och hetsa mot ryssen? Jag menar NATO med USA var väl en sak men nu vill ju USA dra sig ur så varför ska vi springa deras ärende i rysshetsen?

Folk är hjärntvättade i MSM. Putin sa detta redan för 15 år sedan när han förklarade händelseförloppen och det som ledde till attacken mot Georgien. Han talade klartext och sa sedan att folket i Europa kommer aldrig få höra det här för ni i västerländsk press kommer aldrig skriva vad jag precis har sagt. De är helt medvetna om att folket här är hjärntvättat. Samma sak gällde för övrigt Hitler när England och Frankrike förklarade Tyskland krig. De vägrade att prata med honom och han satte in över 20 artiklar i tidningarna där han sa att han inte ville ha krig med England/Frankrike. Till slut sa han när de fortsatte att bomba Tyskland att vill de ha krig ska de få krig. Det är vad Sverige och väst hållit på med just nu - provocera, provocera, provocera och hetsa. Vad fan förväntar de sig kommer ske?
Citera
Igår, 19:13
Medlem
Diamondgrits avatar
Ja det var ärligt talat lite Nordkorea över det här. Kim smäller iväg raketer i riktning Japan och USA och tycker att nu har han skrämt kapitalisterna. Vi gör väl likadant. Skillnaden är att våra raketer inte ramlar sönder i luften. Men det skrämmer nog ändå ingen.
Citera
Igår, 19:21
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Du har fel:
1. Vi vill ha långvarig fred och det bästa vi kan göra för detta är att "mota Olle i grind"
2. Vi är inga stridspittar och vill inte kriga. Det är därför vi vill "mota Olle i grind"
Grinden är för tillfället i Ukraina och vi vill inte ha den i de baltiska staterna eller på Gotland
Citera
Igår, 19:57
Medlem
Citat:

Nato övar på att försvara Gotland men du menar att det är en provokation mot Ryssland? På vilket sätt riskerar vi att "ta hit ryssen" för att vi övar försvar tillsammans med våra allierade?

Men jag tror att du har rätt i att detta är folkviljan. Det svenska folket är delat i många frågor men när det gäller att försvara Sverige och Europa mot ryska agressioner så står vi enade.
Citera
Igår, 22:10
Medlem
TheGretaResets avatar
Våra politiker är så svaga att de är farliga.

Du ser det i hur lill-uffe spelar över i tuffhet. PRecis som homofilen will smith gjorde på oscarsgalan. De vet inte vad som förväntas av vare sig en man eller en ledare.
Citera
Igår, 22:23
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Landet behöver ett försvar, inget konstigt att de övar!
Citera
Igår, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Kan inte se något fel i att Nato övar!
Nej, det är mer medias vinkling jag är lite förbryllad över.

Citat:
Ursprungligen postat av Rhodez
Fullständigt bisarrt skitsnack som med stor sannolikhet kommer från någon som arbetar med desinformation för Ryssland.
Det är inget hetsande alls utan ett helt rimligt och nödväbndigt svar på hur Ryssland beter sig.
Ja ja, alla som inte bräker i kör är ett rysstroll eller KGB -Gäsp-

Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Folk är hjärntvättade i MSM. Putin sa detta redan för 15 år sedan när han förklarade händelseförloppen och det som ledde till attacken mot Georgien. Han talade klartext och sa sedan att folket i Europa kommer aldrig få höra det här för ni i västerländsk press kommer aldrig skriva vad jag precis har sagt. De är helt medvetna om att folket här är hjärntvättat. Samma sak gällde för övrigt Hitler när England och Frankrike förklarade Tyskland krig. De vägrade att prata med honom och han satte in över 20 artiklar i tidningarna där han sa att han inte ville ha krig med England/Frankrike. Till slut sa han när de fortsatte att bomba Tyskland att vill de ha krig ska de få krig. Det är vad Sverige och väst hållit på med just nu - provocera, provocera, provocera och hetsa. Vad fan förväntar de sig kommer ske?
Många stritspittar här verkar helt desillusionerade..

Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Ja det var ärligt talat lite Nordkorea över det här. Kim smäller iväg raketer i riktning Japan och USA och tycker att nu har han skrämt kapitalisterna. Vi gör väl likadant. Skillnaden är att våra raketer inte ramlar sönder i luften. Men det skrämmer nog ändå ingen.
Haha ja precis, jag tänker mig mer en afrikansk tribe med hottentotter som hoppar runt med ben genom näsan och penisfodral på stranden och skjuter pilar mot ett modernt hangarfartyg och tror att de skrämmer iväg fartyget... Vi e 10 miljoner, totalt förslappade och fredsskadade och tror vi kan spöa vem som helst i krig.. Lite som när lokala alkisen får för sig att utmana en UFC fighter..

Visst vi har bättre utrustning och raketer som inte trillar sönder i luften men Ryssen har ett rätt saftigt numerärt övertag och atombomber (även om jag inte tror de någonsin kommer använda dessa). Sedan skiter ryssen i sina soldater.. dör ett gäng skickar de bara fler..

Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Du har fel:
1. Vi vill ha långvarig fred och det bästa vi kan göra för detta är att "mota Olle i grind"
2. Vi är inga stridspittar och vill inte kriga. Det är därför vi vill "mota Olle i grind"
Grinden är för tillfället i Ukraina och vi vill inte ha den i de baltiska staterna eller på Gotland
1. Ryssland har väl varit rätt tydliga under väldigt lång tid att de aldrig kommer acceptera att ha NATO som närmsta granne? Varför skulle Ukraina envisas med att basunera att de skulle gå med i NATO? Jag vet inte men slå Kuba en signal o fråga hur USA tog emot beskedet att Ryssland skulle bygga lite militärbaser där..
2. Vissa här inne på forumet verkar vara helt desillusionerade stridspittar som på allvar verkar tro att Sverige skulle krossa ryssen... Om vi inte vill kriga varför hetsar vi då mot Ryssland?

Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslundin
Nato övar på att försvara Gotland men du menar att det är en provokation mot Ryssland? På vilket sätt riskerar vi att "ta hit ryssen" för att vi övar försvar tillsammans med våra allierade?

Men jag tror att du har rätt i att detta är folkviljan. Det svenska folket är delat i många frågor men när det gäller att försvara Sverige och Europa mot ryska agressioner så står vi enade.
Jag reagerade mest på hur tidningen vinklade nyheten... nu skrämmer vi Putin och fyrar av skarpa raketer i riktning mot Kreml... Jo Putte darrar nog av skräck när tuffe Uffe leker med skarp ammunition...

Asså, jag försvarar inte Ryssland, jag tycker det är skit att de invaderat Ukraina men ärligt talat har jag alltid tyckt att ukraina varit ett korrupt skitland och jag bryr mig inte riktigt om de krigar mot ryssen eller inte..ungefär som ingen här brytt sig nämnvärt förut när ryssland invaderat diverse grannländer.. Så länge de inte kommer hit och krigar.
Nu helt plötsligt ska vi gå i fronten och hetsa mot ryssen.. jag tror det kommer sluta lika bra för sverige som för de andra länderna som upplåtit sin mark till usa att leka proxykrig i.. Har vi tur kanske Blackrock kommer hit och hjälper oss bygga upp skiten efteråt med en McDonalds i varje gathörn
Citera
Igår, 22:39
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Nja, om svenska folket ville haft handlingsfrihet att välja, så skulle man inte ha röstat fram riksdagar som under många år lade ner det nationella försvaret. På 80-talet ansåg Försvaret kunna i krig mobilisera upp till 800 000+ soldater. Nu ligger vi väl som bäst på en 40 000-50 000 en bra dag, och om de får en stund på sig. Då styr man inte så mycket över sina egna öden, utan blir i händerna på andras vilja.
Citera
Igår, 23:07
Medlem
MuscleSharks avatar
Ja det är bättre att gräva ned yxan och låtsas vara neutrala igen. Alla västländer bör hänga på och göra detsamma, det tycker jag verkar det mest logiska här. Vifta med den vita flaggan kommer göra gott för stabilitet och fred i världen.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in