2025-05-23, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
”Vi är också mycket upprörda över att de övervakningsfilmer som finns har delats med den berörda ledamoten men inte med oss. Vi förväntar oss att bilderna skickas till oss omedelbart”, skriver de vidare.

Men enligt KD:s kanslichef, Natalie Tegelberg, har inte heller de fått ta del av övervakningsfilmerna.

Så då kan vi släppa det...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...raket-bestorta

Intressant att V:s fula trynen kommer fram i dagen.
De förutsätter att man ska ljuga för sina skyldiga partikamrater.

Citat:
Vänsterpartiets partiledare Nooshi Dadgostar avfärdar EU-parlamentets initiala bedömning som gör gällande att V-tjänstemannen ”initierade och eskalerade” det uppmärksammade bråket med Alice Teodorescu Måwe (KD).

– Det är ju en partipolitisk vän till Alice Teodorescu som har uttalat sig, säger Dadgostar, med hänvisning till EU-parlamentets kristdemokratiska talman Roberta Metsola.

PS. Det är ett bildligt uttryck.
Senast redigerad av ehehhas 2025-05-23 kl. 10:33.
Citera
2025-05-23, 10:29
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pejjje
– Den här talmannen som har uttalat sig är vad jag förstår partikamrat med Alice Teodorescu Måwe, säger V-ledaren Nooshi Dadgostar i P1 Morgon."

En typisk Dadgostar-kommentar. Har sett många tröttsamma antydningar och insinuationer från henne att när något går henne emot så är "omvärlden", i detta fall EU-parlamentets talman, korrupt.

Det är en grov anklagelse att talmannen skulle "mörka våld mot person" pga partihörighet. Mkt grov anklagelse om man tänker efter.

Hennes kommentar speglar dock hur hennes hjärna och därmed retorik fungerar. Inte första gången...

Vänsterpartiet är fan patetiska. Okej om hon fick rivmärken på armarna. Men inte ett ord från Nooshi eller kanslichefen varför hon fick det? Vad deras tjänsteman gjort för att få det. Sedan dra igång med en polisanmälan och engagera belgisk polis och börja gnälla på talmannen och parlamentet. Jävla högstadienivå på hela Vänsterpartiets kansli.
Citera
2025-05-23, 10:30
Medlem
Lyssna på P1 Morgo intervjun med Dadgostar.
Notera hur hon i sitt språk distanserar sig från händelsen:

"vi får ju se nu på dom övervakningskameror som finns ....."

"det är ju dom på Bryssel-kontoret som har upprättat denna och behöver svara på dom frågor som finns då"

"det här är frågor som jag har alldeles för lite kännedom om... jag har inte varit på plats..:"
Citera
2025-05-23, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Vad jag förstått polisanmälde hon före klargörandet, sen är det väll oklart om det är huvud motivet men allt handlar om vad som skrivs i det här fallet.

Sen är det inte så ovanligt med motanmälningar, polisen beaktar bara vad som står i varje anmälan.
Går du och slår ner någon på stan och gör en polisanmälan om ful uppsyn, så kommer polisen lägga ner det utan att beakta din våldshandling, det måste BO själv anmäla.

Vet att polisen / rättsprocessen bara beaktar vad som står i varje anmälan. Förstår den generella logiken i det du skriver, men i detta fall så räcker det ju med att den polisutredningen som ev blir följden av V-sidans polisanamälan läggs ner. Eftersom hela händelsen filmats, så betyder ju det att Måwe är osskyldig till brott. Den kan ju knappast läggas ner i "brist på bevis".

Måwe torde alltså helt rentvådd utan att behöva göra egen polisamnälan i detta fall.
Citera
2025-05-23, 10:38
Medlem
Dumdrygs avatar
Det här är en intervju innan Måwe blivit trakasserad:

”Mitt engagemang kommer med ett högt pris”

Vad menar du med högt pris? Har du blivit hotad?
– Absolut, det sker nästan dagligen i olika former.

Innebär det att du måste tänka på säkerheten när du rör dig ute?
– Så är det – både i Bryssel och i Stockholm.

https://judiskkronika.se/mitt-engage...ett-hogt-pris/

Vänsterpartiet bekräftar att det är så. De kan inte respektera andras åsikter och kanske ska låta bli att anställa Palestinaaktivister och släppa in dem i parlamentets korriodorer.
Citera
2025-05-23, 10:39
Medlem
Varför tillåts en terroroganistion verka i EU, dvs V?
Citera
2025-05-23, 10:39
Medlem
Ja för Ebba Bush är 100% säker om händelsen och kunde gå ut som ett rytande lejon

Medans Nooshi "vi avvaktar " = vi är körda om videon släpps .

Ja Nooshi om du hade gått klart din jurist utb som Alice gjorde så kommer inte polisen eller säkerhetsavd lämna ut ngt under utredning. Så V inte kan ljuga bort detta... utan mkt bättre att ni berättar er version nu och SEN får polisen se vad som eg hände 😊

Citat:
Ursprungligen postat av Pejjje
Lyssna på P1 Morgo intervjun med Dadgostar.
Notera hur hon i sitt språk distanserar sig från händelsen:

"vi får ju se nu på dom övervakningskameror som finns ....."

"det är ju dom på Bryssel-kontoret som har upprättat denna och behöver svara på dom frågor som finns då"

"det här är frågor som jag har alldeles för lite kännedom om... jag har inte varit på plats..:"
Citera
2025-05-23, 10:41
Citat:
Ursprungligen postat av SmeOlle
Du kanske har svårt att förstå hur att det är skillnad på nån slags kodex hur man beter sig på ett parlament och hur lagen tolkas vid en misshandel. Bara för att du känner dig ofredad av att nån filmar dig, så har du ingen rätt att misshandla den personen. Parlamentet kan säkert styra det dit de vill, men misshandelsfallet är ju självklart upp till polisväsendet att ta hand om.
Ärligt talat skiter jag i vilket. Sanningen är ute i media om folkmordet i Gaza som hon är Israels ansikte utåt för. Jag hoppas verkligen att Alice och hennes familj blir behandlade på precis samma sätt som barnfamiljerna i Gaza. Fyfan va det ska firas då alltså! Helt jävla underbart att hon nu börjar känna sig jagad.

Jag är mycket väl medveten om vad misshandel innebär. Att riva någon för att man blir attackerad utgör inte misshandel utan nödvärn. Mycket märkligt att du samtidigt som du vill pådyvla att hon gjort sig skyldig till misshandel påskiner att hon är psykiskt sjuk i några av dina andra inlägg eftersom att psykisk störning inom de flesta rättsordningar utgör en ursäktande omständighet som friat från ansvar för den misshandel du påstår har ägt rum. Du tycks ha drabbats av kognitiv härdsmälta.

Det som sker i Gaza är inget folkmord utan ett försvarskrig från en stat som slåss mot en islamistisk teokrati genom terrorsekten Hamas. Hamas är en dödskult som offrar sin egen befolkning där det är politiskt ändamålsenligt. Dess ledare var mycket väl medvetna om hur Israel skulle svara när de begick folkmordet på judarna den 7 oktober 2023 och kan när som helst avsluta kriget genom att släppa återstoden av gisslan. De väljer likväl att inte göra det eftersom att de tjänar på att kriget fortlöper då oinsatta nyttiga idioter i väst fördömer den fiende de aldrig kan besegra militärt och skickar pengar som ledarna i Qatar roffar åt sig själva. Om du bryr dig om Gazas civilbefolkning vänder du dig primärt mot Iran och Hamas, inte den liberala demokratin Israel där miljontals araber tillåts arbeta och inneha höga ämbeten.
Citera
2025-05-23, 10:44
Medlem
xx77dds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Har jag förstått rätt att detta hänt:

En svensk politiker uttrycker sin åsikt om Israel, som får juden Alice att totalflippa. Politikern står på sig, börjar filma, och Alice tar upp sin mobiltelefon för att filma tillbaka, likt ett barn. Juden Alice blir då arg och går till fysisk attack, varvid V politikern försvarar sig bäst hon kan och tillkallar vakter.

Alice, som är Jude, springer därefter till sin chef som:
- Gör en upp en lögn, och går ut i media.
- Ringer runt till EUs säkerhetsavdelning för att göra en "damage control", för att kunna "styra narrativet".

Är det här korrekt, eller har jag missat något?

Så här ser det ut när antisemitismen och nazismen kryper in i debatten: Jude, Jude, Jude.... Det är allt man fokuserar på.

Ditt patetiska drägg.
Citera
2025-05-23, 10:45
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmeOlle
Du hade inte kunnat smälla mig på käften, sluta svamla nu. Alice har med sitt övervåld nu förhoppningsvis blivit en välförtjänt måltavla. Sån här uppmärksamhet skapar såklart ett stort fokus på henne och den högerextremism hon predikar. Det är det som är det fina med martyrer. Istället för kollektiv bestraffning och förintelse, så väljer dom ut enskilda individer och bestraffar dom på lämpligt sätt. Hamas ❤️

Din retorik är ju helt kontraproduktivt om du vill inför andra försvara vänsterns personal i parlamentet i detta ärende.
Det är inte sanningen i detta handgemäng du är ute efter utan att komma åt Alice på alla sätt som är möjligt. Alternativt " damage controll". Även hot och våld bejakar du likt din själsfrände i Bryssel. Jag tror det är klart för de flesta vad som inträffat och även dig genom detta ditt inlägg som tydligt förklarar din och vänsterns inställning till hot, våld och sanningen.

Det återstår för dina gelikar nu att misstänkligöra rättsprocessen eller sopa allt under mattan.
Du tappar dock masken helt och uppvisar genom din retorik just hur din själsfrände resonerade nere i Bryssel. Du är en nyttig kontraproduktiv idiot för din sak men för lågintelligent gör att inse detta själv.

Nej, jag försvarar vare sig Israel eller Hamas då detta är irrelevant för ärendet. Att det är relevant för dig visar bara att du har en perverterad syn på sanningen, rättvisa och bejakar just hot, våld när din sida utövar den eller att ni tror det gynnar er.

Ditt inlägg klargör detta med tydlighet och att du nu agerar som nyttig idiot stärker Alice T Måwes version och skadar din själsfrände begriper du inte ens själv.
Senast redigerad av Rektangel 2025-05-23 kl. 11:08.
Citera
2025-05-23, 10:46
Medlem
https://petterssonsblogg.se/2025/05/...skt-motiverat/

Yusra Imshei*

*e

Muslimer och kommunister.
Citera
2025-05-23, 10:47
Medlem
Dumdrygs avatar
Om man ser det ur Alice perspektiv så lever hon alltså under hot och får tänka på sin säkerhet när hon rör sig ute i Stockholm och Bryssel. Nu har hon blivit trakasserad inne i parlamentet på sin arbetsplats som hon trott har varit en trygg plats där det finns vakter mm.

Hon har ingen aning vem personen är och det kan ju lika gärna vara en galen självmordsbombare, då attacken inträffat i kontexten efter att ett judiskt par skjutits till döds utanför israeliska ambassaden i USA.

Edit: Skicka hem prao-eleven. Hon har för fan inget att göra på någon skattefinansierad myndighet när hon inte kan respektera andra anställda.
Senast redigerad av Dumdryg 2025-05-23 kl. 10:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in