Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-22, 20:00
Medlem
"EU-parlamentet har nu utrett bråket mellan Alice Teodorescu Måwe och en tjänsteman från Vänsterpartiet.

Det skriver de i ett mejl på Aftonbladet. Parlamentet har pratade med de inblandade och tittat på övervakningsbilder.

De slår fast att det var tjänstemannen som ”initierade och eskalerade” bråket genom att fota och filma Teodorescu Måwe utan hennes samtycke.

Talmannen Roberta Metsola fördömer också händelsen."

vad säger du nu då Gustav Vasa???

Du är ägd

Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Rumänskan är ett misslyckande. Hon valdes bara för att locka röster från Moderaterna och det verkar som att det inte har fungerat eftersom KD ligger under riksdagsspärren och nu detta.
Citera
2025-05-22, 20:03
Medlem
Skitsnack...försök inte nässla er ur detta..

Även arga Maggan har rätt att värja sig om ngn försöker ta hennes mobil...kom inte med det skitsnacket men antar du är den typen som låter Ahmeds i Rinkeby ta din mobil, din värdighet, din mandom ...

Alice är en tiger som försvar sig som hon har all laglig rätt att göra så knip käft

Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Det spelar ingen roll om någon filmat, Måwe har uppenbarligen blivit fysisk mot denne pågrund av provokation . Men Måwe är en högt uppsatt politiker och borde inte ha sänkt sig till provokatörens nivå, utan bara gått därifrån
Citera
2025-05-22, 20:03
Medlem
Fan vad jag älskar att Vänsterpartiet får skit i media för att dom ljuger.

Man undrar hur snacket går internt.
- Vi blånekar!!
- men dom har ju kameror?
- media kommer nog inte skriva om det visar sig vara vi.
Citera
2025-05-22, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Skitsnack...försök inte nässla er ur detta..

Även arga Maggan har rätt att värja sig om ngn försöker ta hennes mobil...kom inte med det skitsnacket men antar du är den typen som låter Ahmeds i Rinkeby ta din mobil, din värdighet, din mandom ...

Alice är en tiger som försvar sig som hon har all laglig rätt att göra så knip käft

Min teori är att Måwe blivit provocerad och filmad, men att Måwe sedan blivit fysisk först i sätt att försvara sig. Men jag väntar på mer information. Om det är så att vänsterpersonen FÖRST var fysiskt så är det ok att försvara sig från Måwe sida. Men om Måwe med sin position blev fysisk först så är hon lika låg och trashig som vänster provokatören
Citera
2025-05-22, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av druttisel
Vet vi vem?

En lågoddsare på att vänstern försökt provocera fram något för att kvitta sig med AT? I debatt och med argument vet de att de är chanslösa mot AT.
Citera
2025-05-22, 20:11
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
I ett sms till DN skriver talespersonen att efter ha talat med de inblandade och tittat på filmer från säkerhetskamerorna, kom parlamentets avdelning till slutsatsen att incidenten hade initierats och eskalerades av en politisk tjänsteman som i synnerhet fotograferade eller filmade EU-parlamentarikern Alice Teororescu Måwe utan hennes samtycke.

Det är synd att de som säger sig kämpa för palestinska folkets sak uppför sig som idioter.

Att använda våld är så extremt kontraproduktivt; Hamas som mördar oskyldiga festande ungdomar den 7 oktober, palestiniern i USA som dödar ett ungt israelisk par och nu detta när det verkar som en palestinsk extremist tagit till våld mot en EU-parlamentariker. Så totalt idiotiskt!

Palestinska folket behöver riktiga "vänner"; rationella, okorrumperade ledare som kan ena dem och skapa fred, inte våldsamma idiotiska fanatiker med noll i IQ!
Senast redigerad av DickeFix 2025-05-22 kl. 20:14.
Citera
2025-05-22, 20:11
Medlem
Ja men nu vet vi vem som började så lägg ner.

Alice gjorde inget fel .

Palestinarörelsen ser henne som ett hot och försökte få henne att flippa men Alice är för smart för det och när hon skulle använda samma mynt dvs filma terroristen så attackerades Alice och då får Alice använda alla medel för värja hotet. Punkt

Den som kommer åtalas är terroristen i V.

Sjöstedt och Nooshi var för smarta denna ggn att yppa sig för de visste med säkerhet att det var deras sida som startade skitet medans Ebba vågade innan allt var klart ryta som ett lejon.

Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Min teori är att Måwe blivit provocerad och filmad, men att Måwe sedan blivit fysisk först i sätt att försvara sig. Men jag väntar på mer information. Om det är så att vänsterpersonen FÖRST var fysiskt så är det ok att försvara sig från Måwe sida. Men om Måwe med sin position blev fysisk först så är hon lika låg och trashig som vänster provokatören
Citera
2025-05-22, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronjaee
Tack för svar och länk! Hennes uttalande grundar sig dock på idén att en stat behöver vissa grundläggande gemensamma värderingar för sammanhållningen mellan folket. Utan gemensamma värderingar skapas parallellsamhällen likt de vi har nu. Förslaget innebär inte en inskränkning i rätten att yttra sig kritiskt till eller ifrågasätta Israel.

Fortfarande en inskränkning i yttrande och åsiktsfriheten. Du påstod att detta var något som Måwe var principiellt emot. Det är hon inte alls det.
Citera
2025-05-22, 20:15
Medlem
HRTs avatar
HAHA...

Vad var det jag skrev?
Det kommer visa sig att det är ännu en Vänster Mupp som flippat..
De är halvterrorister allihopa och tar gärna till våld det ser vi hela tiden mot politiker, folk, jägare etc..
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1381479
Citera
2025-05-22, 20:16
Medlem
utredare1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Så var det säkert. Men vad hände därefter? Varför berättar de inte det?
Du drömmer om en rejäl smäll från Måve sedan (efter försök från V-aktivisten att rycka ATM:s telefon?) med uppföljande klösattack/catfight om jag läser dig rätt?

Jag tror nog för det första inte så mycket på ett sådant uppföljande scenario, dessutom kan man ju fråga sig hur stor betydelse fortsättningen egentligen har? Ja, ja självklart kan inte en professionell politiker uppträda hur som helst om de inte kommer från bananrepubliker, men vad jag menar är att den verifierade inledningen på det hela ändå är oacceptabel i sig. Det är ju uppenbart trakasseri. Och med tanke på de upprörda känslor (och våldsdåd) som vänster och islamister för tillfället visar upp angående det som händer i Gaza m m så är det inte alldeles konstigt om ATM faktiskt upplevt händelsen som riktigt obehaglig och potentiellt farlig (publicering av material som ev leder till ökad hotbild mot ATM).
Citera
2025-05-22, 20:16
Medlem
Ursäkta min idiotfråga, men angriparen är alltså en tjänsteman som arbetar för V, men inte en V-politiker eller inte ens medlem i partiet? Väl?
Citera
2025-05-22, 20:18
Medlem
SÅ, vem är vänsterextremisten? Sådana antidemokratiska element som Vänsterpartiet hyser ska ha ögon på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in