Citat:
Ursprungligen postat av
Chokladmums
Det cirkulerar ett namn i tråden, dock är den personen säkert svensk medborgare, eventuellt också född i Sverige. Dock ej dömd etc så postar inte namnet.
Först och främst hoppas jag att Måwe repar sig, klart att politker är beredda på både det ena och det andra ute i det offentliga, men påhopp på en plats man tror är säker måste vara jobbigt.
Sedan tycker jag att aspekterna med varför det är såpass många incidenter där just V-anknutna personer tar till våld när palestina frågan kommer på tal samt vissa svensak mediers ovilja att följa det officiella narratviet utan istället köra på andrahandsuppgifter är värda att kolla mer på.
Ja det handlar ju garanterat om det. V har ett problem här. Det är en sak att uttrycka sig om frågan, utrikespolitik, bistånd osv. En annan sak att göra sig till ett språkrör för typ ett helt annat land, eller folk. Vänsterpartiet verkar i Sverige och deras politik ska handla om svenska och svenskars intressen, inte ha ett helt annat folks intressen som i princip den enda frågan de driver. För att vara mot ockupation så kan jag tycka att palestinier har en väldig tendens att tycka att andra länders politik ska handla helt och hållet om vad som händer i ett helt annat land.