2025-06-09, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Nu var det för det första 24 timmars varsel och dessutom har V sagt att den berörda personen redan befann sig i Bryssel. Det blir jävligt märkligt att man inte kan tänka sig att ta sig in till jobbet för att kolla på en film som eventuellt kan stödja ens version av händelseförloppet.

Det mindre än 24 timmars varsel. Men det betyder inte att informationen nådde berörde relevanta mottagare förrän mindre än 12 timmar innan utsatt tid (detta har jag förklarat i tråden och behöver inte upprepas). Naturligtvis är det ansvarig personal som behöver se filmen och inte tjänstepersonen själv.

Som sagt, mycket märkligt att EU-parlamentet vägrar dela videomaterialet med V.
Citera
2025-06-09, 10:27
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Det mindre än 24 timmars varsel. Men det betyder inte att informationen nådde berörde relevanta mottagare förrän mindre än 12 timmar innan utsatt tid (detta har jag förklarat i tråden och behöver inte upprepas). Naturligtvis är det ansvarig personal som behöver se filmen och inte tjänstepersonen själv.
Fast det är ju bara dina gissningar att informationen inte nådde berörda personer förrän 12 timmar innan utsatt tid. Nu har ju den berörda personen fått en ny tid att se filmen denna veckan så det är väl kanske inget större problem. Jag misstänker att när det händer kommer V sluta att ha så hög svansföring i det här.
Citat:
Som sagt, mycket märkligt att EU-parlamentet vägrar dela videomaterialet med V.
De har inte delat videomaterialet till varken V eller KD, däremot har de erbjudit dem att se det på plats. Inget märkligt överhuvudtaget.
Citera
2025-06-10, 01:48
Medlem
Jag som jobbar i MÖ gulfstater , Asien åker enkelt inom 12 timmars varsel ...ENKELT om det måste och du påstår att en EU anställd inte kan ta sin lata röv till Bryssel när det för fan finns direkt flyg till Bryssel minst 2 ggr om dagen och oändligt med förbindelserflyg ? speciellt när hon hade chansen att syna ATMs "lögn" ...och inte tog den??

MEN när man har ngt att dölja ... så brukar man inte vilja komma. Ska inte vilden visa riket vilken lögnare ATM är...

Synnerligt märkligt eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Spelar det någon egentlig roll om det var mindre än tolv timmars eller mindre än 24 timmars varsel? Du får ju ändå räkna med att folk inte kollar sin mejl konstant så vederbörande fick antagligen inte veta om mötet förrän det var för sent att delta.
Senast redigerad av David1982 2025-06-10 kl. 01:50.
Citera
2025-06-10, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Jag som jobbar i MÖ gulfstater , Asien åker enkelt inom 12 timmars varsel ...ENKELT om det måste och du påstår att en EU anställd inte kan ta sin lata röv till Bryssel när det för fan finns direkt flyg till Bryssel minst 2 ggr om dagen och oändligt med förbindelserflyg ? speciellt när hon hade chansen att syna ATMs "lögn" ...och inte tog den??

MEN när man har ngt att dölja ... så brukar man inte vilja komma. Ska inte vilden visa riket vilken lögnare ATM är...

Synnerligt märkligt eller hur?
Man kan inte dölja något med att inte komma, filmen finns ändå.
Citera
2025-06-11, 13:12
Medlem
Gullegubbens avatar
Inget nytt från Vänsterpartiet? Hoppas de att ingen följer upp? Eller de kanske vet att massmedia inte är intresserade av ändra det etablerade narrativet?
Citera
2025-06-11, 13:46
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Inget nytt från Vänsterpartiet? Hoppas de att ingen följer upp? Eller de kanske vet att massmedia inte är intresserade av ändra det etablerade narrativet?

Den/de/dem inom V i EU ska tittat på cctv från incidenten idag, detta uttalades förra veckan i en intervju.

Utfall efter titt:
Bra för V: Stora trummor på SVT kl 18 ikväll
Dåligt för V: inget på nyheterna, eller möjligtvis nån liten snabb notis i förbifarten.
Citera
2025-06-11, 14:46
Medlem
Tror du att V kommer skylla på att Mossad måste ha redigerat filmen?

Tror V kommer göra allt i sin kraft att hitta på ett skäl att inte gå.

Citat:
Ursprungligen postat av smokingdog
Den/de/dem inom V i EU ska tittat på cctv från incidenten idag, detta uttalades förra veckan i en intervju.

Utfall efter titt:
Bra för V: Stora trummor på SVT kl 18 ikväll
Dåligt för V: inget på nyheterna, eller möjligtvis nån liten snabb notis i förbifarten.
Citera
2025-06-11, 15:44
Medlem
smokingdogs avatar
Hahaha det hade varit lite magstarkt även för V.

Jag hade blivit genuint orolig om någon inom V insinuerade nått om Mossad, eller annan manipulation av cctv.

Citat:

Citera
2025-06-11, 15:53
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:

Det finns ju några alternativ här...

Ett alternativ är att V kommer att försöka förhala hela saken med syfte att skiten så att säga ska självdö och sedan glömmas bort.

Ett annat alternativ är att försöka flytta fokus från vad som de facto hände till... tja, vad som helst.

Ett tredje alternativ är man tar en kalkylerad risk och bara fortsätter anklaga ATM för allt möjligt för vad kan ATM och EU parlamentet göra? Att släppa videoklippet kommer inte ske så det kan vinna är att ord står mot ord i allmänhetens ögon.

Min killgissning är 3:e alternativet.
Citera
2025-06-11, 16:26
Medlem
Jag tror inte ATM kommer låta det tystas.. hon har allt att vinna att säga att V inte kan bete som folk...speciellt när V anklagade EU talesperson, EU mots till talman och säk för jävig.

Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Det finns ju några alternativ här...

Ett alternativ är att V kommer att försöka förhala hela saken med syfte att skiten så att säga ska självdö och sedan glömmas bort.

Ett annat alternativ är att försöka flytta fokus från vad som de facto hände till... tja, vad som helst.

Ett tredje alternativ är man tar en kalkylerad risk och bara fortsätter anklaga ATM för allt möjligt för vad kan ATM och EU parlamentet göra? Att släppa videoklippet kommer inte ske så det kan vinna är att ord står mot ord i allmänhetens ögon.

Min killgissning är 3:e alternativet.
Citera
2025-06-11, 16:39
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Jag tror inte ATM kommer låta det tystas.. hon har allt att vinna att säga att V inte kan bete som folk...speciellt när V anklagade EU talesperson, EU mots till talman och säk för jävig.

Men säg om V tittar på videoklippet och sedan går ut i media och fortsätter att hävda att ATM attackerat Yusra. Var hamnar vi då? Videoklippet kommer inte göras offentligt. Jag hoppas jag har fel på den punkten men jag tror inte att EU-parlamentet kommer göra det. Då kommer vi ha V och ATM som fortsätter att svinga mot varandra. Yusra förblir anonym för den stora massan. V väljer att dra tillbaka sin polisanmälan för man vill visa sig vara "den vuxne i rummet" (jomentjena) eller något sådant. V drar ned ATM till sin smutsiga nivå och vinner på sin skitiga erfarenhet. Gör V detta tror jag att historien dör rätt snabbt för det kommer inte att komma något mer.
Citera
2025-06-11, 16:43
Medlem
Venators avatar
Citat:

Jag tror inte att det är upp till ATM om ärendet ska släppas eller inte. Stämmer hennes version (vilket jag har goda skäl att tro) så är det ett angrepp på en parlamentariker inne i parlamentet. Det kan inte gärna EU-parlamentets talman släppa utan det behöver tas vidare på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in