Igår, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aschelberg
Enda rimliga är att du öppnar käften efter du tänkt klart

Gjort
Citera
Igår, 22:26
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Det verkliga händelseförloppet är väl redan tydligt då vi nu vet att vänsterpartiets tjändteman var en extrem och hatande exytrmist.

Vänsterpartisterna bör skämmas.

Jag har ingen aning om vem den tjänstemannen/kvinnan är, men det som är intressant är vem som först gick till handgemäng, och där står berättelserna mot varandra. Båda kan alltså inte tala sanning. Och Måwe och KD uttryckte sig minst sagt "slingrigt".

Men polisen har video på vad som hänt, därför är polisutredningen intressant. Via den får alla till slut veta vad som faktiskt hände, dvs. om Måwe var den som gick till fysisk attack (som många tror, inklusive jag själv).
Citera
Igår, 22:27
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Det du skriver är bara trems och förtal från vänstern som ständigt ängnar sig åt lögner. Du borde skämmas.

Nej, det är nog ett parti som kallar sig för KRISTdemokraterna som borde skämmas.

Dessutom skämmas ögonen ur sig. Jag förstår uppriktigt inte ens hur man täcks behålla det namnet.
Citera
Igår, 22:37
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Jag tror du blandar ihop olika slags immuniteter. ATM besitter inte någon diplomatisk immunitet som skulle göra att hon inte kan åtalas utan i egenskap av EU-parlamentariker besitter hon en s.k. parlamentarisk immunitet. Den skyddar ATM från att bli åtalad för saker hon säger eller gör i sitt arbete som EU-parlamentariker men den parlamentariska immuniteten skyddar inte ATM från att bli åtalad för saker utanför sitt arbete som t.ex. misshandel.

Mao har inte ATM någon åtalsimmunitet i det här fallet och åklagaren hade kunnat åtala ATM om h*n hade funnit det befogat.

Det där är s.k. kvalificerad bullshit, dvs. helt påhittat och stämmer alltså inte alls. Om du kokat ihop det själv borde du skämmas, om du plockat det nåsntans ifrån är det dags att börja ifrågasätta den källan. Du kan kolla själv https://www.europarl.europa.eu/cmsda...20analysis.pdf.

Måwe har full immunitet så länge hon sitter som mepp. Och det var därför klart redan från början att det inte blir nåt åtal, eftersom brottet är så litet att det extremt osannolikt att åklagaren skulle vända sig till parlamentet för att få Måwes immunitet hävd (vilket kräver en omröstning och enkel majoritet).

Så det är, fortsättningsvis, endast polisutredningen som visar/bevisar vad som faktiskt hände.
Citera
Idag, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Nej, det är nog ett parti som kallar sig för KRISTdemokraterna som borde skämmas.

Dessutom skämmas ögonen ur sig. Jag förstår uppriktigt inte ens hur man täcks behålla det namnet.

Nu bevisar du verkligen att du tillhör den groteska vänstern. Det är ni som vill förtrycka och hatar demokrati.
Citera
Idag, 01:08
Medlem
Citat:
Det där är s.k. kvalificerad bullshit, dvs. helt påhittat och stämmer alltså inte alls. Om du kokat ihop det själv borde du skämmas, om du plockat det nåsntans ifrån är det dags att börja ifrågasätta den källan. Du kan kolla själv https://www.europarl.europa.eu/cmsda...20analysis.pdf.

Måwe har full immunitet så länge hon sitter som mepp. Och det var därför klart redan från början att det inte blir nåt åtal, eftersom brottet är så litet att det extremt osannolikt att åklagaren skulle vända sig till parlamentet för att få Måwes immunitet hävd (vilket kräver en omröstning och enkel majoritet).

Så det är, fortsättningsvis, endast polisutredningen som visar/bevisar vad som faktiskt hände.

Det DU skriver är bara "kvalificerad bullshit" Du verkar ha noll koll på allt och du sprider bara dynga.
Citera
Idag, 01:10
Medlem
Citat:

Jag har ingen aning om vem den tjänstemannen/kvinnan är, men det som är intressant är vem som först gick till handgemäng, och där står berättelserna mot varandra. Båda kan alltså inte tala sanning. Och Måwe och KD uttryckte sig minst sagt "slingrigt".

Men polisen har video på vad som hänt, därför är polisutredningen intressant. Via den får alla till slut veta vad som faktiskt hände, dvs. om Måwe var den som gick till fysisk attack (som många tror, inklusive jag själv).

Bra att du erkänner att du inte vet något men du kan man undra varför du envisas med dina korkade komentarer. Du vet tydligen inte något.
Citera
Idag, 01:14
Medlem
Citat:

Du har tydligen helt missat att detta "bråk" bara är ett av de bråk där vänsterpartiet gjort bort sig och du skämmer bara ut dig när du förtalar KD på ett sätt som är typiskt för er extremister.
Citera
Idag, 07:54
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Nu bevisar du verkligen att du tillhör den groteska vänstern. Det är ni som vill förtrycka och hatar demokrati.

Och du är då en fejk-kristen moraliskt handikappad KD:are?

Förtappad för att förvridit bibelns budskap och genom att politiskt göra precis tvärt emot vad din läromästare Jesus predikade? Du kan ju trösta dig med att du får sällskap av massor av KD:are till helvetet, inklusive partiledaren.
Citera
Idag, 11:08
Medlem
snigel1s avatar
Så skönt att det klarlagts vad som hänt. Att dad go star och hennes gelikar ska förstå är för mycket begärt.
Citera
Idag, 15:12
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:

Du menar att jag står för "kvalificerad bullshit" samtidigt som du länkar till ett dokument som styrker mitt påstående och tydligt visar att du har fel? Har du ens läst dokumentet du själv länkade till?

Första meningen i "Executive summary" på sida 5:
"Members of the European Parliament are granted a special regime of immunities: they
enjoy absolute immunity for the votes cast and opinions expressed in the performance of
their duties,
and protection from prosecutions and restrictions of their personal freedom
during the sessions of the Parliament. "

Lite längre ned:
Absolute immunity for opinions and votes (also called parliamentary privilege,
[..]) ensures enhanced protection for MEPs' freedom of expression.".

På mitten av sida 5:
[b]"As clarified by the Court of Justice, absolute immunity is in essence intended to apply to
votes and opinions expressed in the premises of the European Parliament"
.

Lagen stipuleras i article 8 som, i sin helhet, står på sida 6:
"Article 8
Members of the European Parliament shall not be subject to any form of inquiry, detention
or legal proceedings in respect of opinions expressed or votes cast by them in the
performance of their duties."

Bara för att extremt tydligt visa hur fel du har så står följande på sida 7:
"Immunity cannot be claimed when a Member is found in the act of committing an offence... "

Jag kan fortsätta med ett citat på sida 9:
" ...personal immunity never extends to cover cases in which a Member is caught in the act of committing the crime... ".

Jag fetmarkerade delarna av citaten för ökad förståelse. Alltså, ATM och andra EU-parlamentariker åtnjuter absolut immunitet men ENDAST när det kommer till hur de voterar samt vad de säger i kammaren.

Men bra. Nu kan alla här se att du är ute och cyklar runt på hal is och du har själv lagt fram otvetydiga bevis för just det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in