Igår, 16:40
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/var...-inifran-gaza/

Ahmed verkar vid 16 års ålder redan besitta en stor mogenhet:

"Så hemskt det ni går igenom! Hur ser ni på Hamas efter allt det här?"
"HEj Louise, Jag är en 16 årig. pojke som inte har något med politik eller krig att göra. Jag är ett av krigets offer"

Chatta med Ahmed inifrån Gaza
Ahmed chattar från sitt hem, ett tält i Gaza City. Expressens medarbetare på plats förmedlar våra läsares frågor och Expressens reporter Kassem Hamadé översätter hans svar.

Tror ni Ahmed svarar på dessa meddelanden själv? Eller är hans svar manipulerade eller fabricerade av Kassem för att påverka det svenska folket i en viss riktning? Vad tror ni?
Citera
Igår, 16:42
Medlem
KlasLunds avatar
Jag tror att du ska öppna ögonen och förstå att allt inte är en konspiration.
Citera
Igår, 16:43
Medlem
MosterZs avatar
Sannolikheten för att det kan vara nån annan än The Real Ahmed är ungefär lika stor som det finns andra Ahmeds på denna Jord - åtminstone så länge Ahmed i Gaza inte är verifierad. Men vad spelar det för roll så länge du inget vet...
Citera
Igår, 16:43
Medlem
Ännu ett par exempel laddades upp precis:

"Beklagar omständigheterna. Hur ser folk på Hamas generellt enligt dig? En del av lösningen eller en del av problemet?"
"Hej Carl, Det är politik och jag är inte rätt person för att svara på sådana frågor. Låt de äldre och politiker svara på sådana frågor

"Vad tycker du om Hamas?"
"Jag är 16 år gammal. Precis förlorat min bror och mina båda ben. Du ställer en fråga om politik. Jag är inte rätt person. Jag lider själv tillräckligt av det pågående kriget"

Tror ni detta är en 16-årings äkta åsikter om Hamas? En 16-åring som precis har förlorat sin tvillingbror, båda sina ben och tre fingrar?
Citera
Igår, 17:17
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thextor
Ännu ett par exempel laddades upp precis:

"Beklagar omständigheterna. Hur ser folk på Hamas generellt enligt dig? En del av lösningen eller en del av problemet?"
"Hej Carl, Det är politik och jag är inte rätt person för att svara på sådana frågor. Låt de äldre och politiker svara på sådana frågor

"Vad tycker du om Hamas?"
"Jag är 16 år gammal. Precis förlorat min bror och mina båda ben. Du ställer en fråga om politik. Jag är inte rätt person. Jag lider själv tillräckligt av det pågående kriget"

Tror ni detta är en 16-årings äkta åsikter om Hamas? En 16-åring som precis har förlorat sin tvillingbror, båda sina ben och tre fingrar?

Dom blir ju för fan skolade från bebisålder att hata alla icke muslimer.
Ännu en snyftartikel som aldrig skulle fått göras.
Citera
Igår, 19:47
Medlem
Varför kan inte Hamas ge upp? Det är inte Israel som startat detta och behandlingen av Israel från omvärlden är hemsk.

Erik
Åtminstone är de helt hjärndöda frågorna Expressens läsare ställer till Ahmed äkta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in