2025-05-20, 22:49
Medlem
Polisen slog på tisdagen till mot en butik i Borås centrum och tog med sig en anställd.
https://www.bt.se/2025-05-20/razzia-...ha-salt-knark/
Citera
2025-05-20, 23:34
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Vilken affär är det här?
Citera
2025-05-20, 23:51
Medlem
Ser ut som att det är utanför vape butiken
Citera
2025-05-21, 04:20
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
Vilken affär är det här?

Ser ut som att det är vid MinVape-butiken. Här, på Google Maps:

https://maps.app.goo.gl/ZpncywurVnE7Dysy9

Edit: det ligger nån slags massage-verksamhet vägg i vägg med vape-butiken. Shaperoll. Skulle kunna vara från den också. Men mer troligt vape-butiken som sålt lite starkare varor än bara vape.
Senast redigerad av Rassa 2025-05-21 kl. 04:24.
Citera
2025-05-21, 07:14
Medlem
Har för mig att det var något i Borås Tidning för ett par veckor sedan om att Vapebutiken sålde cannabis godis.

Det är väl, tror jag i alla fall, inte olagligt. Men de kanske säljer annat "godis" också.
Citera
2025-05-21, 08:02
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zniko
Har för mig att det var något i Borås Tidning för ett par veckor sedan om att Vapebutiken sålde cannabis godis.

Det är väl, tror jag i alla fall, inte olagligt. Men de kanske säljer annat "godis" också.

Cannabisgodis kan vara olagligt, gammal hederlig cannabisgodis är ju det, sen kom alla dom här alternativa cannaboiderna och öppnade upp en ny marknad. Min gissning är att butiken antagligen har sålt en av dom här nya cannaboiderna som hunnit blivit klassad, medvetet eller omedvetet (det har visat sig att leverantörerna ibland ljuger om innehållet)
Citera
2025-05-21, 09:35
Medlem
Bluebeast72s avatar
Samma som i Norrland o Sthlm . Dom har beslagtagit helt lagliga cannabinoider som ej är klassade ännu.

Beter sig som selektiva fascister,man gör inte ett skit med online butiker men de fysiska sticker i ögonen.

Myndighets övergrepp enligt mig. Samma lag skall gälla lika för alla. Kommer sluta med återlämna varor o åklagare lägger ned förundersökningen. Hände både Sumpans, Igglo o Smoke Tower, Generalens. Nä, butikerna är hjältar som vågar gå i bräschen för lagliga droger. De står på barrikaderna för gemene man o kvinna.
Citera
2025-05-21, 14:41
Medlem
Det skrivs om cannabis godis - vad i hela världen är det?
Lika olagligt som att odla själva cannabis plantan - kan jag tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in