• 1
  • 2
2025-05-21, 09:55
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SynonymQ
Förtydligande i hur man redigerar/tar bort personlig information i sina länkar:

När jag väljer att dela en reel och generera en länk så ser den ut såhär:
https://www.instagram.com/reel/DJZv0OssVbx/?igsh=xxx==

DJZv0OssVbx = länk-id till inlägget/videon
?igsh = startpunkten för din personliga länk
xxx = utbytt/maskad personligt konto-id som kopplar mitt konto till den delade länken. Består egentligen av en massa bokstäver och siffror.

Såhär vill jag att länken ska avpersonifieras:
https://www.instagram.com/reel/DJZv0OssVbx/

All text från ?igsh tas alltså bort från länken för att avpersonifiera den.

Hoppas innerligt detta funkar nu, annars tar jag en rejäl kula för laget

Stort tack! Men jag kommer nog vara extremt försiktig i alla fall med att posta sådana länkar...

Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Nu har jag inte nåt social media, men hade det inte lösts om ni hade en browser som rensar ut cookies när den stängs? Utan autoinlogg, sen copy pasta länken och dela resultatet vidare så det helt isoleras från ens eventuella konto?

Å andra sidan är det ett sånt jävla as när folk delar länkar till skit som är bakom lås och bom på social media.
Kan ni inte bara kopiera texten i posten med? Eller länka direkt till en video eller artikel som nämns där?

Jag håller med, det är nog ofta lättja som gör att folk bara länkar utan att säga vad som står i länken men det är ingen ursäkt.
Citera
2025-05-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Nu har jag inte nåt social media, men hade det inte lösts om ni hade en browser som rensar ut cookies när den stängs? Utan autoinlogg, sen copy pasta länken och dela resultatet vidare så det helt isoleras från ens eventuella konto?

Å andra sidan är det ett sånt jävla as när folk delar länkar till skit som är bakom lås och bom på social media.
Kan ni inte bara kopiera texten i posten med? Eller länka direkt till en video eller artikel som nämns där?
Det är direktlänken till videos som skapar den personliga länken. Användare brukar länka videos/bilder/konton, speciellt i Krimforumet. Igår länkades det videolänk till incidenten med taxin i Malmö, varvid användarens anonymitet röjdes. Jag skärmfilmade och laddade upp på files.fm istället, men synd om användaren som är en trogen fb användare som röjde sig själv i ett inlägg där han bara ville lämna nyttig info/förenkla för andra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in