• 1
  • 2
Igår, 00:09
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Fast TS om du drar nånstans, förälskar dig, gifter dig och får barn och sen plötsligt tokkrig och du sitter fast och tillslut när du kommer hem är din unge och fru fast i ett totalt jävla krig hade jag hoppats att UD kom till din undsättning med.

Jag vet inte hur mycket dom kan göra... men jag hoppas dom gör allt för att hjälpa dig om den situationen skulle inträffa för dig med.
Men det pågår ju svält, död och terror med oförminskad styrka i hela världen, hela tiden. Varför ska svenska skattebetalare hjälpa just de här?
Citera
Igår, 05:21
Medlem
-GGs avatar
Arabisk mentalitet. Rätt till allting, det är alltid synd om dem oavsett vilka konstiga eller korkade saker de företar sig. Och regler gäller inte dem.
Citera
Igår, 05:24
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Men det pågår ju svält, död och terror med oförminskad styrka i hela världen, hela tiden. Varför ska svenska skattebetalare hjälpa just de här?

Precis. Den frågan borde alla invandrare få som är i Sverige.
Vad gör er så speciella att just ni ska ha en plats över någon annan stackare.

Då jävlar, lär egenintresset komma fram och visa sig.
Citera
Igår, 05:56
Medlem
Mad monks avatar
Så ännu en skojare/äventyrare som man av nån anledning tycker hör hemma här. Fantastiskt idiot Sverige levererar
Citera
Igår, 06:21
Medlem
Om de kan inte komma hem då borde de söka andra land.. Thailand lr Indien m.m. Billigare leva än dyrt Sverige. Slut med bidragsberoende!
Citera
Igår, 10:06
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Precis. Den frågan borde alla invandrare få som är i Sverige.
Vad gör er så speciella att just ni ska ha en plats över någon annan stackare.

Då jävlar, lär egenintresset komma fram och visa sig.
Jag tycker i alla fall att media bör fråga sig varför de tycker att lidandet i Gaza är mycket värre än annat lidande.
Citera
Igår, 12:11
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Jag tycker i alla fall att media bör fråga sig varför de tycker att lidandet i Gaza är mycket värre än annat lidande.

Troligen samma anledning som gör att vissa tycker att Israels bomber är mer civiliserade än andras raketer. Allt handlar ju om rätt sorts lidande – det som inte stör världsordningen. Barn i Gaza? Kollaterala. Barn i Tel Aviv? En tragedi.

Men jo, du har rätt: frågan bör ställas. Och kanske även varför “media” konstant måste väga barns liv mot geopolitisk bekvämlighet som om det vore en börskurva.
Citera
Igår, 20:50
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Troligen samma anledning som gör att vissa tycker att Israels bomber är mer civiliserade än andras raketer. Allt handlar ju om rätt sorts lidande – det som inte stör världsordningen. Barn i Gaza? Kollaterala. Barn i Tel Aviv? En tragedi.

Men jo, du har rätt: frågan bör ställas. Och kanske även varför “media” konstant måste väga barns liv mot geopolitisk bekvämlighet som om det vore en börskurva.
Fast att det finns olika grader av hänsyn att ta när man bombar är ju ingen kontroversiell fråga. Det var inte ett lyckat exempel från din sida.
Citera
Igår, 23:43
Medlem
-GGs avatar
Citat:

För att araber är oerhört egocentriska och grupptänkande. Som media skriver kan man tro att det enda som existerar är Gaza och muslimer.

Islam prisar också en offermentalitet hos muslimer. Medan judar tar till historien för att vara eviga offer på sitt vis.

Två stycken sorters skitfolk.

Hela konflikten handlar om vem som var där först. Well, svenskar var först i Sverige, något som judar, araber och muslimer gråter över om det påpekas här och absolut inte får anses vara en territoriell fråga eller huvudbry för svenskar. Jag har inget till övers för dominanssugna och hycklande kaosfolk som är här och beter sig på exakt det vis de avskyr när det riktas emot dem själva.
Senast redigerad av -GG Igår kl. 23:48.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in