2025-05-20, 18:56
Medlem
Snitsigares avatar
Alltså, blir helt jäkla dum i huvudet.
Armen är gipsad pga fraktur i underarmen. Jag hör benen röra sig mot varandra, ibland med smärta som följd. Hörs liksom som ett knäppande ljud vid vissa rörelser.

Normalt?

Ortopeden skickade mig på ny röntgen, men inte hört nåt och ser inget på 1177 och nu har det gått fyra dagar.

I mitt huvud låter det ju som att det inte kan läka om benen inte är helt fixerade mot varandra. Men eftersom ortopeden knappt bryr sig så är det kanske normalt?

Nån som vart med om liknande?
Citera
2025-05-20, 19:05
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Vilken jävla kärring. Armen är delar i två delar, är dom krossade blir det platta med skruvar vilket jag förmodar du inte har. Har dom blivit kapade lite snyggt så räcker det att gipsa vilket du fått.
Sluta inbilla dig och ta en öl
Citera
2025-05-20, 19:12
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Låter som nåt psyk...
Citera
2025-05-20, 19:52
Medlem
Snitsigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Låter som nåt psyk...

Ja, det är det jag typ misstänker. Att jag jåller på bli psykossjuk och inbillar mig.
Fast det faller på att inte bara jag hör knäppningarna.
Å andra sidan kanske det är normalt och att det läker på bra ändå.

Blir galen av själva sjukskrivningen också. Allt jag vill göra kräver två händer. Så det blir dumtv och läsa böcker typ..
Citera
2025-05-20, 21:14
Medlem
triptykens avatar
Fast psykossjuk är väl att dra på storväxlarna. Du är i en stressig sitts, du nojjar och sen kommer tankarna. Snacka en vända till med VC och fråga om det är normalt eller vad man ska tänka på osv.

För jag föreslå slappeaktiviteten "ljudböcker och promenad"? Kan vara sjukt mysigt. Sen beroende på vilken arm det är som brutits - kanske teckna? Testa en youtube-kurs i teckning eller vattenfärg.
Tvinga kompisarna att spela nåt invecklat brädspel med dig.
Citera
2025-05-20, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Alltså, blir helt jäkla dum i huvudet.
Armen är gipsad pga fraktur i underarmen. Jag hör benen röra sig mot varandra, ibland med smärta som följd. Hörs liksom som ett knäppande ljud vid vissa rörelser.

Normalt?

Ortopeden skickade mig på ny röntgen, men inte hört nåt och ser inget på 1177 och nu har det gått fyra dagar.

I mitt huvud låter det ju som att det inte kan läka om benen inte är helt fixerade mot varandra. Men eftersom ortopeden knappt bryr sig så är det kanske normalt?

Nån som vart med om liknande?

Sitter gipset för löst så du kan röra dig mer än tänkt?
Citera
2025-05-20, 22:46
Medlem
Snitsigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinfeldt
Sitter gipset för löst så du kan röra dig mer än tänkt?

Ja det är det jag nojar över. Å andra sidan kollade och kände en sköterska på gipset och verkade nöjd.
Har aldrig brutit mig tidigare och vet inte vad som är normalt.
Citera
Igår, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Ja det är det jag nojar över. Å andra sidan kollade och kände en sköterska på gipset och verkade nöjd.
Har aldrig brutit mig tidigare och vet inte vad som är normalt.

Du kanske använder den för mycket då? Du har ju rätt i att det läker dåligt om man håller på och jonglerar med benändarna
Citera
Igår, 11:57
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Fast psykossjuk är väl att dra på storväxlarna. Du är i en stressig sitts, du nojjar och sen kommer tankarna. Snacka en vända till med VC och fråga om det är normalt eller vad man ska tänka på osv.

Precis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in