• 1
  • 2
2025-05-20, 18:39
Medlem
Gosifs avatar
Det finns inget alternativ på Mobilt BankID med bluetooth?

Vet någon hur jag kan göra? Jag har bluetooth på, men det står på gamla lurens BankID ”aktivera bluetooth”
Citera
2025-05-20, 18:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Märke, modell, OS?
Citera
2025-05-20, 18:42
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Du har ingen bankdosa? Jag har också aktiverat med ID-kort och pass.
Citera
2025-05-20, 19:03
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Märke, modell, OS?

Nyare iPhone, nyast OS
Citera
2025-05-20, 19:07
Medlem
ImNotGuiltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Det finns inget alternativ på Mobilt BankID med bluetooth?

Vet någon hur jag kan göra? Jag har bluetooth på, men det står på gamla lurens BankID ”aktivera bluetooth”

Ny telefon, nytt BankId, skaffa genom att använda internationellt ID eller pass, annars in till bankkontor
Citera
2025-05-20, 19:10
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImNotGuilty
Ny telefon, nytt BankId, skaffa genom att använda internationellt ID eller pass, annars in till bankkontor

Det står på bankens sida hur jag ska göra men det står att jag ska aktivera bluetooth som jag redan har på..
Citera
2025-05-20, 19:10
Medlem
Vilken bank gäller det? Har du ett fungerande BankID på den gamla telefonen?
Citera
2025-05-20, 19:19
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Vilken bank gäller det? Har du ett fungerande BankID på den gamla telefonen?

Jag har ett fungerande på gamla telefonen, Nordea. Bägge telefonerna har bluetooth på.
Citera
2025-05-20, 19:27
Medlem
CoZeCos avatar
Bara att skriva under med den telefon som har aktivt id
Citera
2025-05-20, 19:33
Medlem
Gosifs avatar
Måste vara någon bugg. Bägge har bluetooth på men bank id säger ”aktivera bluetooth”
Citera
2025-05-20, 19:39
Medlem
Har bankid bluetooth-rättigheter, vad det nu kallas på iphone språk, på båda? Och naturligtvis det allra mest basic, har du startat om båda telefonerna?
Citera
2025-05-20, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jag har ett fungerande på gamla telefonen, Nordea. Bägge telefonerna har bluetooth på.

Bluetooth används enbart för att säkerställa att din gamla och nya enhet befinner sig på samma plats. Jag fick aldrig detta att fungera.

Nu har inte jag Nordea, men förfarandet är snarlikt med min egen bank. Min bank krävde att jag laddade ner deras app i den gamla telefonen. Sedan så skulle jag logga in och välja ladda ner BankID till en annan enhet.

Det här borde fungera hos Nordea. Om det inte fungerar, så har de ändrat rutinen sedan jag hjälpte farsan med BankID.

1. Ladda ner BankID-appen från App Store eller Google Play till din nya mobil/surfplatta.

2. Klicka på knappen "Skaffa mobilt BankID" nedan från din gamla mobil/surfplatta. Följ flödet och legitimera dig med ditt mobila BankID på din gamla enhet. Välj alternativet ”Öppna BankID”.

3. Läs, godkänn och klicka på Fortsätt. Signera villkoren i din gamla enhet.

4. Du skickas automatiskt vidare till bankid.com i din gamla enhet där du klickar på knappen ”Hämta BankID till annan enhet”.

5. Öppna BankID-appen på din nya enhet och klicka på ”Aktivera BankID”. Rikta den nya enheten mot QR-koden på den gamla enheten.

6. Bekräfta din identitet med hjälp av BankID i din gamla enhet. En instruktion på hur identifieringen går till visas på din nya enhet.

7. Välj en säkerhetskod med minst 6 siffror. Du kan använda samma kod du tidigare haft.

8. Aktiveringen är nu klar och du kan stänga ned BankID-appen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in