Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men nu får inte sexköpande män göra vad de vill, om inte de klarar av att fixa samtyckande sexuella relationer utan inslag av ekonomisk ersättning så får de vara utan.

Sexköp är ingen mänsklig rättighet.

Du har ju själv dessutom ett stort ansvar här som säljare, du borde definitivt informera dina kunder om den nya sexköpslagen och förmå dem att inte bryta mot lagen.
Varför skrev du så här då?
"Det finns ju samtidigt ingenting som hindrar dig från att leva ut dina fantasier utan ekonomisk ersättning, om du nu är så intresserad av män och deras sexualitet så borde du ställa upp gratis 😁 "
Nu plötsligt ska det inte handla om att sex är ingen rättighet eller att man ska bli utan.
Citera
Idag, 02:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Varför skrev du så här då?
"Det finns ju samtidigt ingenting som hindrar dig från att leva ut dina fantasier utan ekonomisk ersättning, om du nu är så intresserad av män och deras sexualitet så borde du ställa upp gratis 😁 "
Nu plötsligt ska det inte handla om att sex är ingen rättighet eller att man ska bli utan.

Sexköp är fortfarande ingen mänsklig rättighet.

Du verkar inte förstå skillnaden mellan helt vanliga normala sexuella relationer utan inslag av ekonomisk ersättning och sexköp som är någonting helt annat.
Citera
Idag, 09:42
Medlem
Brain Damages avatar
https://www.expressen.se/noje/cleo-petras-kritik-mot-svenska-onlyfans-lagen/
Citat:
Artikeln i korthet

Cleo Pétra kritiserar Sveriges nya lag mot skräddarsytt Onlyfans-innehåll.
Hon menar att plattformen ger kreatörer frihet och direkt betalning.
Pétra anser att lagen är ”skittöntig” och att svenskar är dömande kring sex.
Hon lyfter att kvinnor sällan får ta del av pengarna i andra sammanhang.
Bra att starka kvinnor går ut och sätter sådana moralister som gräsklipparmannen på plats. Frireligiösa och andra moralister som vill läxa upp folket i sedligt leverne med lagstiftning bör hållas kota och borta från allt vad lagstiftning heter!
Citera
Idag, 14:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
Tycker du själv att det borde kallas "sexköp" att hon får betalt för att trycka på en knapp på mobilen?

Men nu vet inte vi om hon trycker på någon knapp förutom hissknapparna ☺️

Det är nog dessutom rätt troligt att hon också ägnar sig åt fysisk prostitution än enbart onlineförsäljning , du verkar ha glömt att Onlyfans och liknande plattformar är en inkörsport till fysisk sexförsäljning?

Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
Däremot kanske denna typ av knapptryckning kan omfattas av lagen, vilket ju säger det mesta om hur patetiskt alltihop är. Svårt att tro att de någonsin skulle försöka döma någon för något sådant, eftersom det skulle kunna trigga protester och inte minst förakt för politikernas talibanlagar och polisens prioriteringar av sina resurser.

Återigen är det inte Talibanerna som röstat igenom den nya sexköpslagen utan det är våra demokratiskt framröstade ledamöter i riksdagen som gjort detta.

En majoritet av Sveriges befolkning vill dessutom att det ska vara olagligt att köpa sex.

Du borde kanske utvandra till ett annat land om du har problem med svensk demokrati?
Citera
Idag, 14:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Bra att starka kvinnor går ut och sätter sådana moralister som gräsklipparmannen på plats. Frireligiösa och andra moralister som vill läxa upp folket i sedligt leverne med lagstiftning bör hållas kota och borta från allt vad lagstiftning heter

Istället ska både sexköpare och sexsäljare hållas långt borta från allt vad lagstiftning heter, samhället kan inte lyssna på och ta hänsyn till en liten marginaliserad grupps önskemål, kvinnan du citerade tidigare har väl troligtvis fått minskade intäkter pga den nya sexköpslagen så hennes kritik handlar väl bara om ett inkomstbortfall?

Du pratar dessutom om starka kvinnor, här har du två modiga och starka kvinnor som vågar säga vad de egentligen tycker om OF.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/pP39bj/linda-skugge-lamnar-onlyfans-blir-pilatesinstruktor
https://www.sverigesradio.se/artikel/hor-hela-intervjun-personliga-assistenten-siri-saljer-porr-pa-fritiden
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GyAv94/siri-bernhardsson-fran-kalmar-gor-porr-vill-anda-forbjuda-camshower

Hoppas att jag satte dig på plats nu 😂
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 Idag kl. 14:26. Anledning: Tillägg
Citera
Idag, 15:46
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Istället ska både sexköpare och sexsäljare hållas långt borta från allt vad lagstiftning heter, samhället kan inte lyssna på och ta hänsyn till en liten marginaliserad grupps önskemål, kvinnan du citerade tidigare har väl troligtvis fått minskade intäkter pga den nya sexköpslagen så hennes kritik handlar väl bara om ett inkomstbortfall?

Du pratar dessutom om starka kvinnor, här har du två modiga och starka kvinnor som vågar säga vad de egentligen tycker om OF.

Hoppas att jag satte dig på plats nu 😂
Du är för dum för att kunna sätta någon på plats. Vi kan börja med att det jag citerade var en AI-sammanfattning av artikeln och inte citat från den aktuella kvinnan.

Sen jämför du tre kvinnor som har fria val men där två av dem är totalitära och en är liberal, men alla tre gör sina val utan lagstiftningens inverkan. Skillnaden mellan dem är att två vill vill tvinga den 3:e. Att du skulle ha satt mig på plats med konstaterandet att två fula feminister vill tvinga en vacker kvinna att sluta med OF är så jävla korkat att till och med du borde förstå det. Eller, nej det förstår du inte, men det är det.
Citera
Idag, 17:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Vi kan börja med att det jag citerade var en AI-sammanfattning av artikeln och inte citat från den aktuella kvinnan.

Stackars dig som måste använda AI för att kunna posta inlägg. Vi har dock förstått att du anser att sexköp är en mänsklig rättighet fast det är nog inte speciellt många som håller med dig.

Citat:
Sen jämför du tre kvinnor som har fria val men där två av dem är totalitära och en är liberal, men alla tre gör sina val utan lagstiftningens inverkan. Skillnaden mellan dem är att två vill vill tvinga den 3:e.

Skitsnack, två av kreatörerna välkomnar den nya sexköpslagen, den tredje gör det inte. Vi får helt enkelt acceptera människors olikheter.

Det är dessutom riksdagen som har röstat igenom den nya lagen men om det finns kreatörer som upplever att den nya lagen är orättvis elller dålig på nåt sätt så beror det troligtvis på att intäkterna har minskat och då är det fråga om gnäll och bitterhet. Varför istället inte acceptera den krassa verkligheten? Den nya lagen lär knappast rivas upp bara för att den finns en liten marginaliserad grupp av människor som ogillar den?

Alla människor har dessutom möjlighet att byta yrkesbana eller skaffa sig en utbildning, att hänga upp hela sitt liv och existens på Onlyfans låter som ett dåligt beslut.

Hoppas att jag satte dig på plats nu en gång för alla 😁
Citera
Idag, 17:33
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Stackars dig som måste använda AI för att kunna posta inlägg. Vi har dock förstått att du anser att sexköp är en mänsklig rättighet fast det är nog inte speciellt många som håller med dig.
Har du alltid sådan här otur när du försöker tänka? Jag, till skillnad från dig, har naturligtvis läst hela artikeln. Som du kanske vet är artiklar upphovsrättsskyddade och man får inte citera dem rakt av. Då är det faktiskt rätt praktiskt att bara kopiera den AI-sammanfattning SOM PUBLICISTEN tillhandahåller direkt på artikelsidan. Alla kan snabbt bilda sig en uppfattning och välja om de vill läsa eller inte. Du valde att inte läsa.

Du behöver förresten inte svara på frågan. Vi vet att du alltid har otur när du tänker.
Citat:
Skitsnack, två av kreatörerna välkomnar den nya sexköpslagen, den tredje gör det inte. Vi får helt enkelt acceptera människors olikheter.
Vari ligger skitsnacket? Jag konstaterar att två fula feminister som själva valt att göra som de vill, vill förbjuda för alla andra att göra som de vill, medan en vacker liberal vill att var och en ska få göra som de vill. Menar du att den beskrivningen inte stämmer? Har du en skev verklighetsuppfattning?

Du behöver inte svara på det heller, vi vet att du har en skev verklighetsuppfattning.
Citat:
Det är dessutom riksdagen som har röstat igenom den nya lagen men om det finns kreatörer som upplever att den nya lagen är orättvis elller dålig på nåt sätt så beror det troligtvis på att intäkterna har minskat och då är det fråga om gnäll och bitterhet. Varför istället inte acceptera den krassa verkligheten? Den nya lagen lär knappast rivas upp bara för att den finns en liten marginaliserad grupp av människor som ogillar den?
Jag vet inte vad du jobbar med men jag vill förbjuda det. Om det så är att du säljer korv i en korvkiosk så vill jag förbjuda det. Är du pastor hos pingstkyrkan vill jag förbjuda det. Om du sen gnäller över förlorad inkomst är det bara gnäll och bitterhet. Bit ihop din jävla fjant! Du har svårt med logik, eller hur?

Du behöver inte svara på det heller, vi vet att du saknar förmåga till logiskt tänkande.
Citat:
Alla människor har dessutom möjlighet att byta yrkesbana eller skaffa sig en utbildning, att hänga upp hela sitt liv och existens på Onlyfans låter som ett dåligt beslut.
Se där! då behöver du inte lipa när din inkomst tas ifrån dig, du måste flytta till orten för att ha råd med boendet och dina barn inte längre kan hålla på med sina idrotter för det blir för dyrt. Du kan ju byta yrkesbana, eller hur?

Nej, du skulle inte klara en antagningsintervju om den så genomfördes av Kalle Anka.
Citat:
Hoppas att jag satte dig på plats nu en gång för alla 😁
Det kan du inte. Alla i tråden vet det. Du vet det också. Du är helt enkelt för dum i huvudet för att kunna sätta mig på plats.
Citera
Idag, 17:41
Medlem
Citat:
Men nu vet inte vi om hon trycker på någon knapp förutom hissknapparna ☺️

Fast det var ju inget svar på min fråga.
Citera
Idag, 17:44
Medlem
Citat:

Det är nog dessutom rätt troligt att hon också ägnar sig åt fysisk prostitution än enbart onlineförsäljning , du verkar ha glömt att Onlyfans och liknande plattformar är en inkörsport till fysisk sexförsäljning?

Talibanfanatiker som du verkar tro att idiotiska påståenden och vilda gissningar blir sanna, bara man upprepar dem tillräckligt många gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in