Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Nu ljuger du, ingen har påstått att alla sexköpare är återfallsförbrytare.
Well, svårt att se att jag skulle ljuga. Det är ju du som i ett flertal kommentarer påpekar att sexköpare är återfallsförbrytare. Jag försöker bara nyansera debatten och påvisa att sådant påstående saknar stöd i statistiken.
Sedan att du har en hypotes att sexköpare upprepar sitt beteende är som sagt en hypotes och du saknar belägg för.
Det som dock förvånar mig är hur rabiat du är. Att du slåss som en Don Quiote mot väderkvarnar i en fråga du faktiskt enbart själv kan agera på ett sätt: köp inte sex, antingen fysiskt eller digitalt.
Det är det enda du kan åstadkomma. Vad andra vuxna gör är inget du någonsin kommer att kunna styra, hur ofta du än skriver på Flashback.
För sexköp är inte ett brott med ett brottsoffer utan en statlig morallag. Sedan kan vi alltid ha synpunkter på samhällets moral, men det ska aldrig blandas ihop öed brott där det finns de som tar skada.
Vad det gäller prostitution och skada finns sedan länge en väl fungerande lagstiftning - människohandel, utnyttjande, tvång och så vidare - där det finns ett tydligt offer. Fast det ska inte jämställas med lagen om sexköp där det saknas ett brottsoffer utan där staten enbart har som syfte att pådyvla en moral baserad på politiska beslut.