2025-08-29, 14:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
Som sagt, det är inte olagligt att betala för en camshow så länge som du inte påverkar innehållet.

Nej det är sant, man får inte påverka innehållet i camshower, skönt att vi äntligen är överens om innehållet i den nya sexköpslagen.

Citat:
Du kanske ska läsa på lagen lite

Borde inte du istället rikta din uppmaning till alla sexköpare i Sverige? Dessa personer bryter mot lagen.

Citat:
Så hur många var det som dömdes i domstol 2022 för sexköp?

Tyvärr, jag är ingen betjänt åt dig. Det får du leta upp själv.
Citera
2025-08-29, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Problemet för er fanatiker verkar ligga i att sexköp på distans blev olagligt från den 1 juli. Du ville väl att det skulle vara fortsatt tillåtet att köpa de prostituerades tjänster online i all evighet men nu blev det inte så.

Nu har faktiskt riksdagen röstat igenom den nya sexköpslagen i sann demokratisk anda, du kan väl inte börja kräva att riksdagen och majoriteten av Sveriges befolkning ska ta hänsyn till vad en liten marginaliserad grupp av sexköpare och prostituerade tycker om den nya lagen?

Att betala för en camshow är inget sexköp. Tjejen har inte sex med killen som betalar.

Tjejer som gör camshower är inte prostituerade. De har inte sex med killarna som betalar.

I verkligheten kommer ingen att följa den här lagen. Det är alla införstådda med.

Citat:
Lider någon individ av tvångsmässiga sexköp på distans så rekommenderas terapi och vård.

Borde inte en man i din ålder dessutom veta bättre än att bryta mot den nya sexköpslagen?

Sexköp på distans är

Om jag ger honom en gratis camshow då bryter han inte mot lagen. Då kan han fortsätta titta på tuttar.
Senast redigerad av Ghoul-thot 2025-08-29 kl. 14:16.
Citera
2025-08-29, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Blivit tvingad till vård på preventell utav anhöriga. Dom säger jag är sexmissbrukare. 😡 det m har gaddat ihop sej med läkare.

Att gilla sex är inte missbruk. "Hjälp mig doktorn jag gillar sex!" Only in Sweden

Finns det nånting jag eller andra tjejer kan göra för att öka ditt och andra mäns så kallade sexmissbruk?
Citera
2025-08-29, 14:29
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghoul-thot
Att gilla sex är inte missbruk. "Hjälp mig doktorn jag gillar sex!" Only in Sweden

Finns det nånting jag eller andra tjejer kan göra för att öka ditt och andra mäns så kallade sexmissbruk?
Anhöriga har kontaktat preventell för jag porrsurfar. Sen att jag betalat tjejer för CAM shower dom påstår jag behöver hjälp. Så nu måste jag gå i terapi om jag vill ha kvar mina barn.
Citera
2025-08-29, 14:31
Medlem
Citat:
Problemet för er fanatiker verkar ligga i att sexköp på distans blev olagligt från den 1 juli. Du ville väl att det skulle vara fortsatt tillåtet att köpa de prostituerades tjänster online i all evighet men nu blev det inte så.

Nu har faktiskt riksdagen röstat igenom den nya sexköpslagen i sann demokratisk anda, du kan väl inte börja kräva att riksdagen och majoriteten av Sveriges befolkning ska ta hänsyn till vad en liten marginaliserad grupp av sexköpare och prostituerade tycker om den nya lagen?

Men snälla nån... Varför upplyser du oss gång på gång om att det finns en lag?

DET VET VI! DET ÄR DÄRFÖR VI DISKUTERAR DEN! Om du tycker att diskussionen är onödig: varför har du då suttit och skrivit typ 300 inlägg?
Citera
2025-08-29, 15:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
Varför upplyser du oss gång på gång om att det finns en lag?

Du menar alltså att det är fel att påpeka att det finns en ny sexköpslag?

Du riktar ofta kritik mot oss som anser att den nya lagen är viktig och bra men du riktar aldrig någonsin kritik med de kriminella sexköparna? Hur kommer det sig?
Citera
2025-08-29, 15:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Anhöriga har kontaktat preventell för jag porrsurfar. Sen att jag betalat tjejer för CAM shower dom påstår jag behöver hjälp. Så nu måste jag gå i terapi om jag vill ha kvar mina barn.

Är det den nya sexköpslagen som fått dina anhöriga att reagera över dina osunda vanor?

Terapi låter bra, förhoppningsvis kan du lämna den där sunkiga världen.

Man märker att den nya lagen vänder upp och ned på saker och ting.
Citera
2025-08-29, 15:51
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Är det den nya sexköpslagen som fått dina anhöriga att reagera över dina osunda vanor?

Terapi låter bra, förhoppningsvis kan du lämna den där sunkiga världen.

Man märker att den nya lagen vänder upp och ned på saker och ting.
Den enda med osunda vanor här är du som vill styra vuxna människors sexualitet. Det är på riktigt ett sjukligt beteende.
Citera
2025-08-29, 15:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Sverige är sannerligen förlorat.

Hur kan Sverige vara förlorat bara för att vi har en ny lag som förbjuder sexköp på distans?

Om du har följt med i debatten så borde du ha sett att vi har diskuterat varför kvinnor tar steget in i prostitutionen, de hamnar där pga psykisk ohälsa, missbruk eller trauma.
Du verkar dock tro på myten om den lyckliga horan.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-08-29 kl. 15:55. Anledning: Tillägg
Citera
2025-08-29, 15:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Den enda med osunda vanor här är du som vill styra vuxna människors sexualitet. Det är på riktigt ett sjukligt beteende.

Det finns inga partier i Sverige eller en folklig majoritet som vill styra vuxna människors sexualitet, däremot vill vi motverka sexköp och prostitution, det är något helt annat.
Citera
2025-08-29, 15:56
Medlem
Citat:
Nej det är sant, man får inte påverka innehållet i camshower, skönt att vi äntligen är överens om innehållet i den nya sexköpslagen.Borde inte du istället rikta din uppmaning till alla sexköpare i Sverige? Dessa personer bryter mot lagen.
Härligt att du äntligen har förstått, du som påstod att det var olagligt.
Det är också bra att du erkänner att du inte har koll på den nya sexköpslagen.
Citat:
Nu befinner vi oss i Sverige och här det inte lagligt. Om du har problem med svensk lagstiftning så kan du förslagsvis utvandra. Vad som är lagligt i resten av världen är helt ointressant.

Vilken uppmaning är det som jag ska rikta till sexköpare i Sverige?
Att det är lagligt att köpa Camshow, med tanke på att det är det som vi diskuterar.
Det tror jag nog att de redan vet. Så på vilket sätt bryter de mot lagen då menar du?

Citat:
Tyvärr, jag är ingen betjänt åt dig. Det får du leta upp själv.
Riktigt så fungera det ju inte i en diskussion.
Påstår du något så är det upp till dig att bevisa att det stämmer.
Det du kör med kallas "burden of proof fallacy".
Folk som inte är insatt i det som de väljer att diskutera brukar ofta köra med det.

Du har inte många rätt i dina diskussioner.
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen, och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Lista kan göras lång, men jag väljer att stanna här.
Citera
2025-08-29, 15:57
Medlem
Citat:

Woah! Det där är sjukt. Vad är det här för terapi? Låter helt bisarrt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in