2025-07-30, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kfm27
Går det inte ens att skicka/svara på meddelanden i OF pga lagen? Sanslöst isf

Nej, det går inte!

All kommunikation sker genom andra kanaler för oss som har OF.

På Fansly kan man fortfarande kommunicera som vanligt.
Citera
2025-07-30, 21:59
Medlem
Sexköp på distans är långt ifrån samma sak som vanlig prostitution.
Det finns en anledning varför vissa personer tycker det är så mycket bättre med sexköp på distans än att man träffar okända personer och genomför fysisk-sex.
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2025-07-30 kl. 22:01. Anledning: ,
Citera
2025-07-30, 22:50
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Sexköp på distans är långt ifrån samma sak som vanlig prostitution.
Det finns en anledning varför vissa personer tycker det är så mycket bättre med sexköp på distans än att man träffar okända personer och genomför fysisk-sex.

Sexköp på distans är ju en motsägelse i sig självt. Nästan som det skulle vara ett brott att gå mot grön gubbe.
Citera
2025-07-31, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Därför att den skribent du hänvisar till pratar hela tiden ur hennes eget perspektiv, i själva verket har hon ingen aning om vem eller vilka som står bakom helt andra nakenkreatörer på Onlyfans. Inte heller vet hon vart pengarna hamnar. Hon vet lika lite som männen som köper.

"Männen som köper har inte en aning om vad som finns på andra sidan skärmen. De har inte en aning om vem tjejen är, hur gammal hon är, hur hon mår eller vem som tar hand om pengarna"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...i-prostitution

Men eftersom du sticker ut din lilla näbb i den här debatten så kan kanske du berätta vad det är för kunskaper du själv har?

Var frågan för svår eftersom du valde att inte svara på den, eller brukar du alltid svara med en motfråga när du insett att du faller på eget grepp?
Citera
2025-07-31, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Vad jag hört är svenskar blockerade från att skriva till onlyfans modeller. Nu har jag aldrig haft onlyfans så bara hört rtktevägen. Men livejasmine där jag var medlem dom har blockerat alla svenskar från att köpa krediter. Man får dock fortfarande vara medlem på sajten och chatta i modellernas free chat. Men svenska kredit kort och ip adresser är blockerade från att köpa. Men en del sajter skiter i lagen stripchat går det att köpa på tror jag.

Nu vet jag inte hur det fungerar på LJ, men på vissa andra sidor är det väldigt enkelt att komma runt den spärren om man vill köpa krediter.
Citera
2025-07-31, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kfm27
Går det inte ens att skicka/svara på meddelanden i OF pga lagen? Sanslöst isf

Jag har ett OF-konto. Jag har en prenumeration på en modell som jag känner från MyFreecams som rullar på även efter lagen. Jag kan alltså se det som hon lägger upp, utan att jag kunnat påverka innehållet.

Det här meddelandet ser jag om jag går in under messages:
The Swedish Government not longer allows Fans based in Sweden to pay for custom created explicit content. Fans based in Sweden cannot send direct messages to Creators.

Exakt varför OF anser sig behöva agera som Svenska talibaners förlängda arm är fortfarande en gåta för mig; de är ju inte ett Svenskt företag.

Jag noterade för övrigt denna morgon när jag öppnade min browser, att jag har access till MyFreeCams' startsida igen, utan VPN. Om det är en tillfällig glitch, eller om MFC faktiskt insett att de blockat folk fråm det lilla galna landet i norr i onödan och och lyft blockeringen, återstår att se.
Citera
2025-07-31, 08:13
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
Jag har ett OF-konto. Jag har en prenumeration på en modell som jag känner från MyFreecams som rullar på även efter lagen. Jag kan alltså se det som hon lägger upp, utan att jag kunnat påverka innehållet.

Det här meddelandet ser jag om jag går in under messages:
The Swedish Government not longer allows Fans based in Sweden to pay for custom created explicit content. Fans based in Sweden cannot send direct messages to Creators.

Exakt varför OF anser sig behöva agera som Svenska talibaners förlängda arm är fortfarande en gåta för mig; de är ju inte ett Svenskt företag.

Jag noterade för övrigt denna morgon när jag öppnade min browser, att jag har access till MyFreeCams' startsida igen, utan VPN. Om det är en tillfällig glitch, eller om MFC faktiskt insett att de blockat folk fråm det lilla galna landet i norr i onödan och och lyft blockeringen, återstår att se.
of ville ha möte med idioten strömmer men han avböjde.
Senast redigerad av rudi1985 2025-07-31 kl. 08:19.
Citera
2025-07-31, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Jag talar för dom flesta av tjejerna som jobbar med detta, vi är självgående, vi chattar också med killarna, du förstår en del av vårat jobb är att göra det personligt, men också att lägga ut material vi vet dom tycker om. Jag kanske gör en film personligt och sedan lägger jag ut den också. Ska du säga att det inte är vi som tar våra kort filmar eller livar också? Du kommer bara hör och snackar utan att ha insyn.

Och jag vet inte vad du tror men kan garantera dig att jag tjänar mycket mycket mer än dig.

Varför så intresserad och dessutom smutkastar killar som köper. Slår vad om att du inte har råd att köpa!
LOSER !
Jag skiter väl fullständigt i om du tjänar något eller inte. Problemet är lögnerna om att chatbots inte förekommer.

OF är fullständigt fullspäckat av chatbots och sedan har vi dig som är helt tom invändigt.

Lycka till med allt
.
Citera
2025-07-31, 09:44
Medlem
rudi1985s avatar
Kommer någon utomstående granska denna lagen? Är ju lagligt i övriga eu måste ju finnas någon lag i eu. Jävligt diskriminerade mot svenskar att bara vi är blockerade.
Citera
2025-07-31, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
of ville ha möte med idioten strömmer men han avböjde.

OK, men jag fattar inte varför. Det är som om Kristersson ringde Putin för att diskutera ett nytt stödpaket till Ukraina.
Citera
2025-07-31, 11:49
Medlem
Politiker ska inte gå i Pridetåget när dessa samma politiker startar statlig förföljelse av OnlyFans-kreatörerna med denna diskriminerande lag. Porta alla politiker från Pride. Sexualbrottslagstiftning ska enbart gälla om samtycke saknas. Finns det inte samtycke vid sexköpen finns andra lagar att tillgå, oaktsam våldtäkt tex. Att det finns lagar mot sexköp av personer under arton år är som det ska vara men detta handlar om myndiga personer och myndighetsåldern är oerhört viktig i Sverige
Citera
2025-07-31, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Politiker ska inte gå i Pridetåget när dessa samma politiker startar statlig förföljelse av OnlyFans-kreatörerna med denna diskriminerande lag. Porta alla politiker från Pride. Sexualbrottslagstiftning ska enbart gälla om samtycke saknas. Finns det inte samtycke vid sexköpen finns andra lagar att tillgå, oaktsam våldtäkt tex. Att det finns lagar mot sexköp av personer under arton år är som det ska vara men detta handlar om myndiga personer och myndighetsåldern är oerhört viktig i Sverige

Ja... Det är väl just myndighets-begreppet som den här lagutvidgningen komprometterar. Mest därför jag tycker denna diskussion är viktig; vad blir nästa inskränkning? För att använda en välanvänd klyscha, inte minst bland alla förbudskramare: Är detta INKÖRSPORTEN till en våg av förbud och blockeringar baserat på att en del far illa? Det är ju så vanligt i alla sammanhang som handlar om mänskliga interaktioner, så det är ju bara att välja och vraka bland förbudskandidaterna för våra Frihetskämpar typ Strömmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in