2025-07-01, 10:58
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mingydarkjew
Är du en hora har du fan ingen självrespekt och knappt värde som människa, är patetiskt o pinsamt att försvara dessa individer. Tvingas du att sälja sex för att din situation är så svår är det fortfarande nedvärderande men förståeligt. Detta är bara sjukt hur medelklass kvinnor utan större penga problem väljer att ta vägen till prostitution för att tjäna pengar.

Bra beslut och männen som betalar för detta ska ha lika mkt skit som tjejerna skräp är de.
Du är skräp som lägger dej i andras liv.
Citera
2025-07-01, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Så nu får man inte betala för OF i Sverige?

Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Aldrig haft of så vet inte hur det fungerar där. Men camsajter får man inte betala på.
Det är fortfarande tillåtet att lägga pengar på de här sajterna så länge man inte betalar för sexuella handlingar som man förmår någon att göra. Striptease och vicka på fötterna får man fortfarande betala för.

Men sajterna (inkl OF) har på eget bevåg tagit det ett steg längre. De har gjort det omöjligt för svenskar att betala (med kort). En del blockar även svenska IP-adresser.
Citera
2025-07-01, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Sådär, nu har tanokratin och Prusiluskor av alla kön klubbat igenom ännu en morallag där det sannolikt totalt saknas offer, det är bara moralen hos dessa idioter till beslutsfattare som stukats.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1380795

Att diskutera, bl.a. hur kan Sverige bestå av sådana fjantar till politiker att detta ens diskuteras i riksdagen?
Varför går Sverige i motsatt riktning mot resten av Europa i denna fråga?

Fel forum? Flytta!

Nja, jag är kluven till detta.

Å ena sidan är jag ingen libertarian som tycker att porr på internet är yttrandefrihet eller värt att kämpa för.

Å andra sidan är detta en hycklande moraliserande och dubbelmoraliserande lag jag inte heller kan stå bakom. Skriven av samma politiker som tycker det är fantastiskt med bögar som dansar nakna med läder och gummi mitt bland barnfamiljerna. De är bara mot vissa former av sexualitet...
Citera
2025-07-01, 12:04
Medlem
NativeVLANs avatar
Kan ju tycka att det vore lika olagligt att sälja som köpa i just nät-fallet och inte som vid "riktig" prostitution där själva säljaren ej begår brott.

Motiveringen i "verkligheten" är ju att säljaren (oftast kvinna) är i en utsatt situation och eventuellt ett offer men min uppfattning vid just OF är ju att det snarare bör vara köparen som är ett offer: ensam, kanske inte kan få till en riktig relation. Medans säljaren på ett säkert sätt håvar in pengar från och därmed utnyttjar köpare.

Jag är emot lagen i helhet då jag anser att detta är något staten inte bör blanda sig in i men om man ska göra det så bör man även ha i åtanke hur detta brott skiljer sig på t.ex. onlyfans vs i verkligheten och då bör det vara förbjudet att sälja likaväl som att köpa. Anledningen till den annars asymmetriska lagstiftningen existerar inte i samma utsträckning över internet.
Citera
2025-07-01, 12:07
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Det är fortfarande tillåtet att lägga pengar på de här sajterna så länge man inte betalar för sexuella handlingar som man förmår någon att göra. Striptease och vicka på fötterna får man fortfarande betala för.

Men sajterna (inkl OF) har på eget bevåg tagit det ett steg längre. De har gjort det omöjligt för svenskar att betala (med kort). En del blockar även svenska IP-adresser.
Jovisst är det sajterna som tagit steget. Dom är väl rädda.
Citera
2025-07-01, 12:12
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3

Jag fick meddelande från Livejasmine. Dom skrev från och med 1 juli är det olagligt köpa krediter här enligt svensk lag.
Citera
2025-07-01, 12:13
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Ingen fara alls, jag kanske också kunde ha varit tydligare med vad jag menade!
Var jag som gjorde misstaget läsa utan glasögon.
Citera
2025-07-01, 12:16
Medlem
Angående denna OnlyFanslag. Det finns personer som vill klaga till Europadomstolen för de mänskliga rättigheterna och vill ha adressen dit och adressen är: The Registrar The European Court of Human Rights Council of Europe F-67075 Strasbourg-Cedex France
Citera
2025-07-01, 12:18
Medlem
rudi1985s avatar
Sajterna hade ju begärt möte med strömmen men han nobbade.
Citera
2025-07-01, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Folk bosatta i Sverige med bankkonton utomlands när de läser dina inlägg:

Folk när dom vet att Krypto och VPN finns.
Citera
2025-07-01, 12:21
Medlem
Det återstår att se om de här cam-sajterna är (eller kommer bli) lika bra som Netflix m.fl. på att känna igen ip-nummer från vpn-tjänster. Mullvad är bra till mycket, men såna där videotjänster som Netflix fattar direkt att man har ett mullvad-IP. Block.
Senast redigerad av ealdorman3 2025-07-01 kl. 12:24.
Citera
2025-07-01, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Jag är mest intresserad av att förstå lagen.

Det är vi alla. Men nej vi är alla porrskadade för att vi vill veta hur lagen funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in