Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Ideologiskt heter det, du stavar som en kratta. Samtidigt borde du och de sorgliga stackare i tråden som försvarar sexköp ta er en riktig funderare över varför ni är så besatta av sexköp? Får ni inget annars eller vad är det för problem ni har?
Helt klart kommer den nya lagen mot sexköp på distans att försvåra och minska sexhandeln online, vad har du för tankar kring detta bistra faktum ☺️
Ska han säga som kallar fitta för fiffi.
Du säger att vi ska kalla en spade för en spade men du själv kallar inte fitta för fitta.
Min åskit ligger i grunded i att jag tror på indivuell frihet. Att regeringen och staten ska ge sig in i individers privata liv och bestämma hur folk ska tycka/tänka och bestämma över vuxna människor vad dom får/inte får göra med sina kroppar är för mig tyranni.
På ett väldig klassiskt
Amrikansk sätt tror jag på principen
leva och låta leva. Om samtycke nås och ingen blir skadad så ska staten låta individen vara.
Jag har hört argumenten mot. Dom som är emot induviduell frihet menar att det leder till samhällets förfall.
Här kommer skillnaderna mellan folk som förespråkar individen eller kollektivet.
Jag håller individens frihet
högst upp som värdering. Om samhället förfaller som konsekvens så är det värt det. För om kollektivet går före individen så har vi tyranni.
Självklart, utan ett samhälle har vi inget land, inget folk, ingenting. Men att förtrycka folk som inte vill vara en del av kollektivet är för mig ren ondska.
Men förstås, om du inte vill vara en del av kollekivet så får du heller inte dra nytta kollektivets befogenheter.
Därav att jag hellre ser att folk försörjer sig själva istället för att vara en igel på vällfärden.
Dom som stödjer mig i denna tråd, ni kommrt inte gilla att jag säger det här men jag tycker inte att ni
borde syssla med det här. Inte för på grund av några moraliska skäl utan för att det kan få konsekvenser i framtiden. Typ när man ska söka jobb osv.
Däremot tänker jag inte stoppa er. Om ni är medvetna om riskerna och är säkra på att det är det här ni vill göra så kör på.
Angående mins tankar kring förbudet är att
det går att kringå förbudet med Krypto.
womp womp