2025-06-30, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddy282
Men om det inte är så?

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det finns med stor sannolikhet en man i bakgrunden i många fall som pushar på och tar del av inkomsterna från sexhandeln och då är det fråga om koppleri.

De sorgliga individer som förespråkar sexköp och prostitution är inte de allra smartaste människorna här på jorden, att sälja sin kropp måste dessutom vara den lägsta och absolut billigaste formen av entreprenörskap.

Den nya lagen är bra eftersom den motverkar flera av dessa faktorer, de som kommer med kritik är med stor sannolikhet torskar eller prostituerade som ser möjligheterna till sexköp och snabba inkomster försvinna.

Det finns ingen man som tar våra inkomster. Det är många säkerhets återgärder. Och isåfall är väll bättre att de som utnyttjar kvinnor döms hårdare. Men de som bedriver sin egen verksamhet ska ju inte drabbas vilket är det vanligaste.
Citera
2025-06-30, 13:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
Verkar vara väldigt viktigt för dej med förbud mot sexköp.

Nu finns det ett förbud mot sexköp sen 1999 och den nya lagen som förbjuder sexköp på distans är verklighet imorgon. 91 procent av Sveriges kvinnor och 63 procent av männen ger sitt stöd till sexköpslagen i dess nuvarande form.

Du är själv online inte bara här på fb utan du besöker även Jasminlive och andra porr och horsidor. Kan inte du berätta för oss vad det är för tomt hål i ditt liv som måste fyllas med sexköp? Har du inga andra hobbies än sexköp?
Citera
2025-06-30, 13:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Det finns ingen man som tar våra inkomster. Det är många säkerhets återgärder. Och isåfall är väll bättre att de som utnyttjar kvinnor döms hårdare. Men de som bedriver sin egen verksamhet ska ju inte drabbas vilket är det vanligaste.

Du får det att låta som att du driver ett stort framgångsrikt företag när du istället säljer sexuella tjänster och din kropp och det är den absolut enklaste och billigaste formen av "entreprenörskap"

Och hur motvillig du än är att erkänna detta så finns det ofta en man i bakgrunden, prostitutionsvärlden och porrbranschen är inte som andra branscher.
Citera
2025-06-30, 13:57
Medlem
Goldenbojjs avatar
Citat:
Du får helt enkelt acceptera den nya lagen som förbjuder sexköp på distans eller så får du lämna Sverige som du verkar avsky.

Det är olagligt att gå mot röd gubbe.

Ifall du är en av de som gör det och inte har tålamod nog att vänta in att det blir grönt och därmed bryter mot lagen uppmanar jag dig att genast packa din väska och flytta till ett land med en mer liberal syn på rödljus.

Du skulle faktiskt då göra alla en tjänst.
Citera
2025-06-30, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenbojj

Ifall du är en av de som gör det och inte har tålamod nog att vänta in att det blir grönt och därmed bryter mot lagen uppmanar jag dig att genast packa din väska och flytta till ett land med en mer liberal syn på rödljus.

Problemet med folk som är ideologist besatta är att dom inte förstår sig på liknelser.
Citera
2025-06-30, 14:36
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Nu finns det ett förbud mot sexköp sen 1999 och den nya lagen som förbjuder sexköp på distans är verklighet imorgon. 91 procent av Sveriges kvinnor och 63 procent av männen ger sitt stöd till sexköpslagen i dess nuvarande form.

Du är själv online inte bara här på fb utan du besöker även Jasminlive och andra porr och horsidor. Kan inte du berätta för oss vad det är för tomt hål i ditt liv som måste fyllas med sexköp? Har du inga andra hobbies än sexköp?
Ja ”Livejasmine” besöker jag och det kommer jag kunna fortsätta med är fortsatt lagligt. Kan även använda dom krediter jag köpt även efter 1 juli.
Citera
2025-06-30, 14:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Det är samtidigt olagligt att köpa sex på distans från imorgon. Hoppas att du inte går mot röd gubbe 😁

Citat:

Tror det är mycket bättre att torskarna flyttar utomlands eftersom sexköp är förbjudna både IRL och online här hemma i Sverige tack vare den nya lagen mot sexköp på distans.

Sexköpare och prostituerade utgör dessutom en minoritet av Sveriges befolkning. Sexköpslagen har också stöd av 91 procent av kvinnorna och 63 procent av männen.

Du har inget vidare stöd för ditt tramsande här i tråden.
Citera
2025-06-30, 14:52
Medlem
Citat:
Du får det att låta som att du driver ett stort framgångsrikt företag när du istället säljer sexuella tjänster och din kropp och det är den absolut enklaste och billigaste formen av "entreprenörskap"

Och hur motvillig du än är att erkänna detta så finns det ofta en man i bakgrunden, prostitutionsvärlden och porrbranschen är inte som andra branscher.

Vem är du att definiera det. Allt material du förbrukar kommer från länder där folk arbetar hårt med sina kroppar?
Citera
2025-06-30, 15:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddy282
Problemet med folk som är ideologist besatta är att dom inte förstår sig på liknelser.

Ideologiskt heter det, du stavar som en kratta. Samtidigt borde du och de sorgliga stackare i tråden som försvarar sexköp ta er en riktig funderare över varför ni är så besatta av sexköp? Får ni inget annars eller vad är det för problem ni har?

Helt klart kommer den nya lagen mot sexköp på distans att försvåra och minska sexhandeln online, vad har du för tankar kring detta bistra faktum ☺️
Citera
2025-06-30, 15:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Vem är du att definiera det. Allt material du förbrukar kommer från länder där folk arbetar hårt med sina kroppar?

Du är korkad på riktigt.

Här diskuterar vi sexköp och prostitution online.

Om du har såna enorma problem med den nya lagen som förbjuder sexköp på distans så borde du satsa på ett karriärbyte.
Citera
2025-06-30, 15:20
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Ideologiskt heter det, du stavar som en kratta. Samtidigt borde du och de sorgliga stackare i tråden som försvarar sexköp ta er en riktig funderare över varför ni är så besatta av sexköp? Får ni inget annars eller vad är det för problem ni har?

Helt klart kommer den nya lagen mot sexköp på distans att försvåra och minska sexhandeln online, vad har du för tankar kring detta bistra faktum ☺️
Säger han som skrev jasmin live förut 🤣 du är den som stavar som en kratta. Livejasmine heter det.
Citera
2025-06-30, 15:27
Medlem
Citat:

Ska han säga som kallar fitta för fiffi.
Du säger att vi ska kalla en spade för en spade men du själv kallar inte fitta för fitta.

Min åskit ligger i grunded i att jag tror på indivuell frihet. Att regeringen och staten ska ge sig in i individers privata liv och bestämma hur folk ska tycka/tänka och bestämma över vuxna människor vad dom får/inte får göra med sina kroppar är för mig tyranni.
På ett väldig klassiskt Amrikansk sätt tror jag på principen leva och låta leva. Om samtycke nås och ingen blir skadad så ska staten låta individen vara.

Jag har hört argumenten mot. Dom som är emot induviduell frihet menar att det leder till samhällets förfall.

Här kommer skillnaderna mellan folk som förespråkar individen eller kollektivet.
Jag håller individens frihet högst upp som värdering. Om samhället förfaller som konsekvens så är det värt det. För om kollektivet går före individen så har vi tyranni.
Självklart, utan ett samhälle har vi inget land, inget folk, ingenting. Men att förtrycka folk som inte vill vara en del av kollektivet är för mig ren ondska.
Men förstås, om du inte vill vara en del av kollekivet så får du heller inte dra nytta kollektivets befogenheter.
Därav att jag hellre ser att folk försörjer sig själva istället för att vara en igel på vällfärden.

Dom som stödjer mig i denna tråd, ni kommrt inte gilla att jag säger det här men jag tycker inte att ni borde syssla med det här. Inte för på grund av några moraliska skäl utan för att det kan få konsekvenser i framtiden. Typ när man ska söka jobb osv.
Däremot tänker jag inte stoppa er. Om ni är medvetna om riskerna och är säkra på att det är det här ni vill göra så kör på.

Angående mins tankar kring förbudet är att det går att kringå förbudet med Krypto.

womp womp
Senast redigerad av Freddy282 2025-06-30 kl. 15:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in