2025-05-20, 16:14
Medlem
ImStillCutes avatar
Vilken dikeskrning!
https://www.sverigesradio.se/artikel...argrester-kvar

Skert inte den enda som skiter i alla regler. Regler skall vara s f som mjligt
men en del behver tyvrr vara tydliga fr vissa. Fy fan.
Ut med skrpet i offentligheten s Borsborna kan sova bttre.
Citera
2025-05-20, 16:29
Medlem
S.O.Stolps avatar
Verkligen dikeskrning!

(FB) Pizzeria i Bors blandade ss med en borrmaskin fanns frgrester kvar
Citera
2025-05-20, 18:23
Medlem
Smekarn87s avatar
Egentligen tycker jag att det r rtt ok. Men de behvde vk inte ha en anvnd frgvisp :-p
Citera
2025-05-20, 18:36
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Egentligen tycker jag att det r rtt ok. Men de behvde vk inte ha en anvnd frgvisp :-p
Ja det var lite vl snlt
Man fr vl vara glad att de inte anvnder anvnda betongblandare
Citera
2025-05-20, 23:53
Medlem
Sladdarens avatar
r pizzerior de mest ohygieniska och mest anmrkta matserveringarna inom kategorin restaurangmat stllen med olika matkulturer under 1 r.. Jag misstnker det, men tror vi fr aldrig se statistiken fr det fr jmte andra ute mat kategorier fr d r det rasistiskt

Tror svennen att den blir dst och lite illamende varje gng de ter kebab med pommes, kebab i brd och pizza och misstnker i sin vildaste fantasi att det beror p att det r onyttigt fr sin kropp pga vad ? Kvaliten p rvarorna eller kanske bara att det r dtt biologiskt material som missktts och r bakteriestinn

Sug p den ett tag

Nr jag gr egen pizza hemma eller streetfood verlag. Blir inte ett dugg illamende relativt bestlla det ifrn nn suspekt pizzeria vilket aldrig hnder fr vrigt s har kanske inte s bra referenser

Hur ofta en livsmedelsinspektr besker en pizzeria beror p flera faktorer, bland annat verksamhetens riskklassning och hur bra den fljer reglerna. I vissa fall kan det vara ett besk per 5 r, medan andra verksamheter kan f besk oftare, upp till 15 besk per 5 r.
Elaborering:
Riskklassning:
Livsmedelsverksamheter klassificeras efter risk fr livsmedelsskerhet. Pizzerior, som hanterar animaliska livsmedel, kan ha en hgre riskklassning n till exempel en butik som bara sljer frdigpackade livsmedel.
Kontrollfrekvens:
Baserat p riskklassningen bestms en kontrollfrekvens, vilket innebr hur ofta verksamheten ska beskas.
Egenkontroll:
Om verksamheten har en vl fungerande egenkontroll och fljer reglerna kan kontrollfrekvensen vara lgre.
Uppfljningsbesk:
Vid brister kan det bli aktuellt med uppfljningsbesk fr att skerstlla att tgrder har vidtagits.
Kontrollbesk:
Kontrollbesken kan vara i form av inspektioner eller revisioner. Revisioner r oftast anmlda i frvg och handlar om att granska verksamhetens egenkontroll.
Citera
2025-05-20, 23:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImStillCute
Vilken dikeskrning!
https://www.sverigesradio.se/artikel...argrester-kvar

Skert inte den enda som skiter i alla regler. Regler skall vara s f som mjligt
men en del behver tyvrr vara tydliga fr vissa. Fy fan.
Ut med skrpet i offentligheten s Borsborna kan sova bttre.

Jag blandar mitt snus med borrmaskin, nu r det iofs till mig och jag har inte frgrester med i resultatet. Finns det regler fr mig med?
Citera
2025-05-21, 00:00
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87

Det r inget konstigt anvnda en borrmaskin med frgblandare fr blanda 5 liter ss frutsatt att borrmaskinen r anpassad fr storkk eller kk verlag plus att det inte anvnds fr snickeriarbeten
Citera
2025-05-21, 00:04
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Det r inget konstigt anvnda en borrmaskin med frgblandare fr blanda 5 liter ss frutsatt att borrmaskinen r anpassad fr storkk eller kk verlag plus att det inte anvnds fr snickeriarbeten
Jag r mer oroad av otvttade blattehnder som kndar degen n en eventuell trspnsflisa.
Citera
2025-05-21, 00:04
Medlem
ImStillCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag blandar mitt snus med borrmaskin, nu r det iofs till mig och jag har inte frgrester med i resultatet. Finns det regler fr mig med?

Ja, anvnd egen maskin och njut. Sjlv har jag slutat och tankar bilen "gratis" nu
Citera
2025-05-21, 00:09
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Jag r mer oroad av otvttade blattehnder som kndar degen n en eventuell trspnsflisa.

Hade livsmedelskontroller varit serisa hade de installerat elektroniska sensorer verallt som mter biologisk frschhet i hela kksdelen under spis p golv bakom spis osv verallt plus lagringsdelen och transportkedjan. Det handlar bara om viljan vad man vill mta kontinuerligt eller inte helt fjrrstyrt
Citera
2025-05-22, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Hade livsmedelskontroller varit serisa hade de installerat elektroniska sensorer verallt som mter biologisk frschhet i hela kksdelen under spis p golv bakom spis osv verallt plus lagringsdelen och transportkedjan. Det handlar bara om viljan vad man vill mta kontinuerligt eller inte helt fjrrstyrt
Kan tnka mig att det inom en framtid blir krav p sensorer lite hr och var hos livsmedelsproducenter. ven p frpackningar, frmst p kyl- och frysvaror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in