• 6
  • 7
Igår, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nu har vl UD varnat i ratal fr att resa till Gaza och d fram st sitt kast.

UD avrder en att ka till Thailand ocks, Israel ocks, Turkiet ocks, Mali ocks.. och ja.. se listan nedan.

Citat:
Afghanistan - avrdan
Algeriet - avrdan
Armenien - avrdan
Azerbajdzjan - avrdan
Bangladesh - avrdan
Belarus - avrdan
Benin - avrdan
Burkina Faso - avrdan
Burundi - avrdan
Centralafrikanska republiken - avrdan
Colombia - avrdan
Demokratiska republiken Kongo - avrdan
Ecuador - avrdan
Egypten - avrdan
Elfenbenskusten - avrdan
Eritrea - avrdan
Etiopien - avrdan
Filippinerna - avrdan
Georgien - avrdan
Haiti - avrdan
Indien - avrdan
Irak - avrdan
Iran - avrdan
Israel - avrdan
Jemen - avrdan
Jordanien - avrdan
Kamerun - avrdan
Kenya - avrdan
Libanon avrdan
Libyen - avrdan
Malaysia - avrdan
Mali - avrdan
Mauretanien - avrdan
Moambique - avrdan
Moldavien - avrdan
Myanmar - avrdan
Niger - avrdan
Nigeria - avrdan
Nordkorea - avrdan
Pakistan - avrdan
Palestina - avrdan
Republiken Kongo - Avrdan
Rwanda - avrdan
Ryska Federationen (Ryssland) - avrdan
Saudiarabien avrdan
Somalia - avrdan
Sudan - avrdan
Sydsudan - avrdan
Syrien - avrdan
Tanzania - avrdan
Tchad - avrdan
Thailand - avrdan
Togo - avrdan
Tunisien - avrdan
Turkiet avrdan
Ukraina - avrdan
Venezuela - Avrdan

https://www.regeringen.se/ud-avrader/

Var p en weekend i Turkiet frra mnaden. Hade det hur jvla bra och tryggt som helst. Har tv polare som r i Thailand just nu och de verkar ha det nnu bttre n s t.o.m

Fattar ni som inte ens tittar ut genom kllaren att ni r lite grininga. Fr svenska Felicia som som hamnade i en koma efter en olycka fick familjen samla ihop 900tkr fr att f hem. Min sikt r att staten kunde ha gjort ngot fr en svensk svensk medborgare.

Fr Hisham och andra svenskar som fastnat i Gaza fanns det skert planer att skicka evakueringsplan, minns jag rtt blockerades det av Israel. Nr krig lses ut r det praxis att skicka evakueringsplan fr svenska medborgare. Att Hisham levt p pension senaste ren sger ingenting. Han kan mycket vl ha arbetat 5-30 r i Sverige. ven om hans svenska r dlig. Har handlat en del i t.ex rsta partihallar, 70% av dom som jobbar dr kan inte heller svenska. Det r 7 olika sprk inkl. teckensprk p 3 sprk som gller och det funkade hur bra som helst.

Ni r horungar som mindervrderar det svenska passet och medborgarskapen, det r ngot som cklar och str mig. En svensk r en svensk och ska behandlas med respekt som en svensk.

Det r inte Hishams fel att han ftt ett pass, han skte sig till en bttre milj n han fddes i och vi alla hade gjort samma sak i hans situation. Det r en ren verlevnadsinstinkt som finns i oss homosapiens om man inte r helt sinnesrubbad. Han har tagit del av det som erbjuds i vlfrd som bestmts av vra folkvalda och tjnstemn. Det kommer fortfarande (med SD regering) hit 50 tusen personer i mnaden eller ret eller vad fan det r. Stopp dr r ngot jag ocks stttar. Men ngon med ett medborgarskap. Det stller jag inte upp p. Sen undrar ni om svartskallarna som r hr ska kriga fr eller emot oss.

Sinnesrubbat.
Citera
Igår, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Det svenska medborgarskapet har visat sig vara ngot Sverige delat ut i cornflakes-paketet senaste decennierna, tack och lov har det brjat ndras med den nya regeringen. Snubben kan inte ens svenska vilket borde vara ett grundkrav fr att f ett svenskt medborgarskap.

Sedan har han ju ocks felat rejlt d han sjlvmant valt att ka tillbaka till hemlandet han "flydde" ifrn p semester. Antingen det eller s har han utvandrat dit igen och plockat pension och bidrag samtidigt. Oavsett s har vi inga frpliktelser att ta "hem" honom igen, r ni dumma i huvudet?

Ja och han kpte rtt cornflakes-paket. Vad r hans skull i det?
Tvi p dig. Du r inte svensk. Du har nog vrre planer fr sverige n vad Hisham hade.

Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Som ursvensk vrderar jag ett svenskt medborgarskap vldigt hgt. Ngot man absolut inte ska dela ut hur som helst och i synnerhet inte till fundamentalistiska terroristrstare.

TVI!!!! tvi tvi tvi..tvi tvi..
Senast redigerad av Sierra.Leon3 Igår kl. 18:25.
Citera
Igår, 19:05
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Han fr vl FS+bostadstillgg. Ett stt att flytta kommunens kade kostnader fr ldre invandrare, som var nra pension eller redan i pensionslder nr de kom, ver p staten. S att kommunerna kunde fortstta att ljuga fr sina invnare vilken vinst det var.

Sedan r det helt barockt att de kan ta med sig de pengarna och flytta hem till hemlandet. Fr all del dra hem, men ngra pengar ska de inte ha och srskilt inte i form av varje-mnad.
Med garantipensionen har man ndrat att man mste vara bosatt i Sverige fr att f ut den. Jag vet inte om samma gller fr FS.

Allting r bara ett stort fuskande som svenskarna ska hlla god min angende.

Ja absolut.

Och helt bisarrt hur en person frn M som aldrig jobbat hr kan ka hit och f pension p en niv som en tex underskterska som har jobbat hela livet hr.
Citera
Igår, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leon3

Ja och han kpte rtt cornflakes-paket. Vad r hans skull i det?
Tvi p dig. Du r inte svensk. Du har nog vrre planer fr sverige n vad Hisham hade.

Jag r svensk och pratar svenska, gr Hisham det?

Lr dig stava till Sverige frst innan du anklagar ngon fr att inte vara svensk. Kioskmongo.
Citera
Igår, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leon3
Vart str det ens att han r asylflykting? Hur vet du att han inte kom p andra grunder?
Vilka grunder skulle det vara? Du pminner lite om en politiker som ljg att de berikar det svenska samhllet med hgutbildade personer 😂
Nr majoriteten r analfabeter sedan urminnes tider..
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in