Citat:
Ursprungligen postat av
larsjohansson
Jag mätte min kolesterolnivå och den visade sig vara hög. Jag har en kompis utomlands som också hade hög kolesterol läkaren sa då till honom att äta sojalecitin till varje måltid. Efter en månad hade hans kolesterolnivå sjunkit till hälften av vad den var tidigare.
Det verkar alltså finnas en fullt fungerande metod att sänka kolesterol på som inte involverar statiner som har biverkningar. Att sänka kolesterol med sojalecitin involverar inte några patenterade dyra mediciner som läkemedelsbolag kan tjäna miljarder på så jag misstänker att man aldrig kommer höra om detta inom svensk sjukvård.
Är det någon av er som har erfarenhet av att sänka kolesterolnivåer med sojalecitin?
Min rekommendation till dig är följande.
Köp ett växt-baserat margarin som
går under namnet [ ProAktiv ]
En förpackning på 450 gram innehåller
vegetabiliska Mat-Lipíder och Växt-Steróler.
Total Lipíd-mängd ➡ 35 gram.
Enkelomättade Lipíder ➡ 17 gram.
Fleromättade Lipíder ➡ 10 gram.
A-vitamin ➡ 800 mg.
D-Vitamin ➡ 7,5 mg.
Omega-3 ➡ 2,1 gram.
Omega-6 ➡ 8,2 gram.
Ur nutrit-synpunkt beträffande A-Vitamin- och
D-Vitamin innehållet, så är detta vegetabiliska mat-margarinet överlägset i sin klass.
Om du brukar dig av ett sådant Lipídum dagligen som
är baserat på [ Växt-Steróler ] och, med en tillräcklig mängd, så kommer du att kunna sänka ditt kolesterol
med mycket märkbara effekter och därefter också kunna hålla kolesterol-nivån på ett för kroppen, acceptabelt sätt men, detta under förutsättning att du dagligen konsumerar ett sådant Lipídum.
Mvh/@JokerMannen