2025-05-19, 22:23
Medlem
Kalk-Allans avatar
Om man börjar med det enkla, tobaksbolagen tjänar fortfarande massor av pengar, vilka andra tjänar stora pengar jo företagen som säljer sina produkter på att göra folk nikotin fria.. Win - Win

Vem förlorar, vanliga människor

Men därifrån kan man går flera nivåer djupare, allt skit som finns i snabbmat, sötningsmedel, allt processerat i matväg, energidrycker mm leder till sjukdomar, och vilka vinner på det jo läkemedelsindustrin.

Har ni märkt hur mycket du kan vaccinera dig mot nuförtiden? Förutom Covid, TBE då, såg en reklam igår för vaccin mot bältros.. Jag har aldrig känt en människa som haft bältros.. Men i reklamen så beskrivs det som om det skulle vara något vanligt.. Vem tjänar på det?

Finns det någon läkare, forskare eller Aftonbladet "Expert" som kan garantera att alla dessa vaccin, samt annan möjlig medicin som en person möjligen äter inte kolliderar?

Märker ni inte hur många unga som helt plötsligt dör efter Covid vaccin experimentet?

Det är så mycket som inte stämmer, men samtidigt blir helt logiskt när man ser igenom det.

Vad är era åsikter om detta, jag är helt säker på att det finns människor som är "högre" upp än vi andra och då menar jag högre än vanliga miljardärer, och de vill oss inget annat än en långsam död..
Citera
2025-05-19, 22:33
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Jag har aldrig känt en människa som haft bältros.. Men i reklamen så beskrivs det som om det skulle vara något vanligt.. Vem tjänar på det?

" Enligt svenska registerstudier insjuknar drygt 30 procent av den svenska befolkningen i bältros minst en gång i sitt liv, och upp till 5–6 procent av dessa drabbas av ytterligare en eller flera episoder av bältros senare i livet. Cirka 33 000 personer söker sig årligen till primärvården och cirka 1 200 personer är i behov av sjukhusvård."

Källa: https://www.folkhalsomyndigheten.se/...erige/baltros/

Jag har aldrig själv haft bältros, men min syster och båda mina föräldrar har haft det.
Din trådstart faller lite på att 30% av befolkningen någon gång faktiskt får bältros...
Citera
2025-05-19, 22:36
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
" Enligt svenska registerstudier insjuknar drygt 30 procent av den svenska befolkningen i bältros minst en gång i sitt liv, och upp till 5–6 procent av dessa drabbas av ytterligare en eller flera episoder av bältros senare i livet. Cirka 33 000 personer söker sig årligen till primärvården och cirka 1 200 personer är i behov av sjukhusvård."

Källa: https://www.folkhalsomyndigheten.se/...erige/baltros/

Jag har aldrig själv haft bältros, men min syster och båda mina föräldrar har haft det.
Din trådstart faller lite på att 30% av befolkningen någon gång faktiskt får bältros...
Ja om din statistik stämmer så har du ju rätt, men jag har aldrig ens hört talas om någon i min umgängeskrets som pratat om bältros, och de pratar ofta om sina vänner, aldrig någonsin har bältros nämnts. Detta gäller även nu död familj, släktingar och deras familjer..
Senast redigerad av Kalk-Allan 2025-05-19 kl. 22:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in