Citat:
Ursprungligen postat av
Fader.Runka
Får även en känsla av att hon inte vill att jag ska veta att hon tycker jag är snygg. Lagt märke till att hon smygspanat på mig när hon trodde jag inte såg osv. Och grejen är att hon har fattat att jag vet att hon spanar och därför har hon blivit mer återhållsam med det. Inte att hon undviker mig men att hon är återhållsam med tittandet och ögonkontakten.
Inte nödvändigtvis. Där kan ha funnits ett intresse som försvunnit. Eller att du missuppfattat signalerna på grund av att du själv är intresserad. Då kan helhetsbilden försvinna
Om det funnits eller finns ett intresse så är det fortfarande du som ska spela drag. Du är mannen och ska uppvakta. Det behöver inte vara någon "klubba-ner-henne-och-släpa-hem-henne-i-håret"-grej alls, utan du måste initiera någon form av kontakt. Det kanske är svårt om hon är med sina vänner men något slags läge borde du kunna hitta. Hon kan rent av vara reserverad i början om hon är lite inåt. Det får du respektera men du kan ju försöka med lite drag som inte är helt uppåt väggarna flera gånger liksom. Finns där ett intresse kommer hon att bli smickrad. Men du ska inte heller vara för på, för även om det är du som uppvaktar så är det hon som väljer och det finns många andra fiskar i sjön som hon säkert också tittar på
Citat:
Ursprungligen postat av
Fader.Runka
Hon vet ju att det är jag. Vi har tittat på varandra i ett år. Hon har säkert sett mig fler gånger än många i hennes klass då både jag och hon suttit extremt mycket där.
Men aldrig pratat?
Citat:
Ursprungligen postat av
arallaupptagna
Håller med. Fika är något hon gör med en homosexuell killkompis, vilket i och för sig känns som rimligt i detta fall. Möjligheten att TS och snyggtjejen kommer få en sexuell relation är exakt 0 %.
Fika kan väl vara bra men det kan vara jättejobbigt att sitta framför någon på en första träff. Bättre att prata på andra sätt. En promenad kan vara jättebra. Kommer du inte på något kan du bara kommentera på något i omgivningen och starta upp pratet där på något vänster. Bäst är frågor som hon inte kan svara bara "ja" eller "nej" på och gärna såna där hon måste fråga dig någonting tillbaka. Dvs, tanken är att ni ska få till en bra dialog
Citat:
Ursprungligen postat av
Dumdryg
A men vafan. Vad är det där för råd? En tjej visar ganska tydligt om hon inte är intresserad. Då tittar hon bort och det syns att hon inte vill att han tittar på henne.
Sen är det enda sättet att få reda på om det finns mer intresse att köra på.
Tror han mer menar att om en tjej råkar titta på dig 1 sekund under 1 timme så kan det vara lätt att tänka att hon spanar in en för man är så låst på just den sekunden om man själv har intresse i henne
Citat:
Ursprungligen postat av
slagskott
[...]men det bör då handla om skolan och saker ni båda kan relatera till.
Skolan är ju rätt naturligt och bra att öppna med. Det blir ganska lätt att hitta något. Typ bara något så enkelt som "vad tycker du om den läraren" eller liknande kan öppna upp. Men det får inte
bara bli prat om skola, det blir jättetråkigt. Det är dessutom lätt att fastna i det om du väl drar upp det så redan nu kan du ju fundera på generella samtalsämnen som du kan spinna vidare in i
Har ni aldrig pratat är situationen svårare TS. Men du behöver approach:a henne på något sätt och du ska göra det på ett vettigt sätt, dvs inte säga "ska vi fika?" det första du säger. Du ska försöka stämma av läget, öppna upp. Men du måste först hitta läget. Har du inte pratat med henne så kanske du pratat med någon av hennes kompisar? Det kan vara en väg in annars. För du måste mer eller mindre bli vän med hennes kompisar. Det blir mycket lättare då. Det måste dock inte vara något jättedjupt, men dom pratar med varandra och en bra förutsättning är att dom uppfattar dig som en schysst kille