2025-05-19, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Asså tänk om det är vanliga pundare, inbrottstjuvar som råkat gå in i fel lägenhet haha fy fan förlora 250 kg genom vanliga missbrukare det gör ont...
Inte en chans..
Citera
2025-05-19, 20:22
Medlem
Citat:
M falangen har säkert kopplingar mycket kokain kommer in i bland annat Montenegro men att dom skulle ha med detta att göra är mycket osannolikt. Deras era är över.
Ok
Men några måste veta var i Kirseberg det är och vem som har kola där...
Tror inte heller M Falangen skulle göra ett sådant fatalt misstag att ha allt på samma ställe...
Citera
2025-05-19, 20:29
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Ok
Tror inte heller M Falangen skulle göra ett sådant fatalt misstag att ha allt på samma ställe...
Om jag visste namnen på dom gripna hade alla pussel fallit på plats. Enligt media försökte dom stjäla en bil först sedan kom dom tillbaka och krossade en ruta låter inte som proffs precis jag kan ja fel men om det är vanliga pundare som såg en bottenvåning stå tom och bara ville roffa åt sig saker att sälja då är det riktigt sjukt tänk dig vilken huvudvärk för ägaren av kokainet
Citera
2025-05-19, 20:31
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ok
Står i media att när polisen väl kom till platsen så hade dom misstänkta stöldgods på sig...Så kan mycket väl vara vanliga pundare haha om så är fallet vad fan gör ägaren? Ska han avrätta 5 jonkare 😂👍 Tro mig när jag säger detta för har bott i Malmö, allt är möjligt i den staden numera..
Citera
2025-05-19, 20:43
Medlem
Citat:
Hjälper till ibland att dra trailers ifrån och till hamnar runt om Sverige och lossar och lastar..
Men när jag ser hur många lastbilar, skåpbilar och fordon som bara väller in i landet utan tullkontroll, så är det inte svårt att förstå att det väller in droger också....

Vi har inte ens svängdörrar,
Bara fritt blås!
Citera
2025-05-19, 20:52
Medlem
Citat:
Står i media att när polisen väl kom till platsen så hade dom misstänkta stöldgods på sig...Så kan mycket väl vara vanliga pundare haha om så är fallet vad fan gör ägaren? Ska han avrätta 5 jonkare 😂👍 Tro mig när jag säger detta för har bott i Malmö, allt är möjligt i den staden numera..

Måste vara rätt sjukt att de som har kolan inte har sina vakter på plats...
Näää, tror att det är en golbög som polisen skyddar och skyller på inbrott.
Det finns väl inte någon anhållen för inbrott på Kirseberg vad jag kan hitta på nätet...
Citera
2025-05-19, 22:06
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Måste vara rätt sjukt att de som har kolan inte har sina vakter på plats...
Näää, tror att det är en golbög som polisen skyddar och skyller på inbrott.
Det finns väl inte någon anhållen för inbrott på Kirseberg vad jag kan hitta på nätet...
5 är anhållna
Citera
2025-05-19, 22:18
Medlem
Audimans avatar
250kg kola som gängen torskar, känns som huvuden kommer att rulla.
Citera
2025-05-19, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
250kg kola som gängen torskar, känns som huvuden kommer att rulla.

Vilka kan detta vara Ivan Cicak och hans crew ? finns inte så många som kan sköta den logistiken och administrera en sån leverans bara hur som helst sånt här ger ringar på vattnet också. Det telefoner som tas i beslag gås igenom och xyz det har varit mycket på sista veckan 70 kg amfetamin Sthlm lastbil. Förmodligen slut station. Denna. Annat de ej skriver om
Citera
2025-05-19, 22:56
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteBoySummer
Funderar på hur mycket kokain som brukas per vecka i Sverige? Svårt att säga såklart, men jag frågade en av våra framtida överhuvuden/gudar, Grok (X/Musks AI).

"
… massa text och olika beräkningar och betänkningar …

Slutsats: Baserat på tillgängliga data kan en grov uppskattning av kokainförbrukningen i Sverige ligga i intervallet 20–50 kg per vecka, motsvarande cirka 200 000–500 000 doser (ā 100 mg). Detta är dock en osäker siffra, eftersom den baseras på begränsade mätningar, extrapolationer och antaganden om användarmönster. För en mer exakt bild skulle regelbundna avloppsvattenanalyser över hela landet och bättre data om användarvanor behövas."

Så det här beslaget motsvarar alltså hela Sveriges miss/bruk i cirka 5-12,5 veckor. Inte illa ändå.

Förstår såklart att det inte kommer slå på detta sätt och det nu är tomt i Sverige, men intressant att sätta saker i perspektiv.

Jag tror det är ännu mer. Har läst om kolatorskar som dragit 4 gram per dygn… 36 sådana är ett kilo i veckan.
Från de på dessa extrema nivåer ner till de som drar linor ibland blir det väldigt många kilo om man aggregerar ihop det. Jag tror der knarkas för minst en miljard (kanske det tredubbla) i veckan i Sverige (alla typer av narkotika). Andelen som består av kokain vet jag inte.
Citera
2025-05-19, 23:02
Medlem
Citat:
Ok
O hur einstien här allt va på samma ställe? Kan lika gärna vara 1.2 ton de tagit in och lagt 250kg på 5 olika ställen?
Citera
2025-05-19, 23:34
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Flera anhållna efter jätte beslag av narkotika på Segevång

Polis kallades vid natten mellan lördagen och söndagen till Tekla Thomassons gata Segevång.
Bilder: https://www.pppress.se/nyhet/flera-a...a-pa-segevang/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in