2025-06-06, 18:01
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Nej och för länge sen var det inte olagligt att våldta sin fru heller. Det förändras. Om det är bra eller inte, jag menar pussa inte på folk i jobbsammanhang till att börja med.

Nästa gång en överförfriskad kvinna fortsätter att dra mig i armen, trots att jag sagt att jag inte vill dansa, borde jag då anmäla kvinnan för sexuellt ofredande eller bara ofredande?
Citera
2025-06-06, 18:17
Medlem
BallaBellas avatar
Tiden får väl utvisa om det är ett sexuellt övergripande eller inte.
Bara att invänta domen från tingsrätten.

Folkdomstolen har nog redan sagt sitt.
Att detta skulle SVt s HR avdelning tagit tag i och inte tingsrätten.
Citera
2025-06-06, 18:20
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shingen
För att relativisera. Ni som inte tycker det är ett brott. Skulle ni tycka det var så mysigt om exv Babben Larsson eller valfri tant försökte pussa er på munnen.

Det vore obehagligt, men jag skulle verkligen inte känna mig utsatt för brott.
Citera
2025-06-06, 19:18
Medlem
Citat:
Men om Ulla-Bellas kompis Anita hade filmat det med sin kamera och man ser hur hon vänder sig bort och Roger tog tag i hennes kinder och pussade igen?

Då hade det ev kommit i ett annat läge, men så vitt känt så har ju inte heller Lejnegards pussattack fångats på film.
Känner inte att klassaspekten kan avskrivas i detta fall.
Citera
2025-06-06, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Nästa gång en överförfriskad kvinna fortsätter att dra mig i armen, trots att jag sagt att jag inte vill dansa, borde jag då anmäla kvinnan för sexuellt ofredande eller bara ofredande?

Hur skulle du känna om du på din arbetsplats blir dragen i armen flera gånger av en överordnad för att hen vill dansa så vet jag inte hur du reagerar. Hur ser du på den situationen?
Citera
2025-06-06, 21:56
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
Hur skulle du känna om du på din arbetsplats blir dragen i armen flera gånger av en överordnad för att hen vill dansa så vet jag inte hur du reagerar. Hur ser du på den situationen?
Dålig jämförelse. Mannen är inte överordnad. Möjligen under eftersom kvinnan är chef och bestämmer över hans manus.
Det var inte flera, utan en puss.
Det var inte på jobbet, utan på en fest där kvinnan sagt att de skulle bli spritfulla och tidigare på kvällen smekt mannen under hans skjorta.
Citera
2025-06-06, 21:59
Medlem
Citat:
Dålig jämförelse. Mannen är inte överordnad. Möjligen under eftersom kvinnan är chef och bestämmer över hans manus.
Det var inte på jobbet, utan på en fest där kvinnan sagt att de skulle bli spritfulla och tidigare på kvällen smekt mannen under hans skjorta.

Ja då tar de väl upp detta som hon gjort och visar att hon initierat något som ledde till hans beteende. Det är vad jag hoppas i såna fall.

Edit: Kanske ett åtal mot henne för att ha tagit på honom innanför hans skjorta. Jag menar det kan man ju inte bara göra. Ingen ska röra vid någon utan samtycke enligt lagen.
Senast redigerad av Sturuf 2025-06-06 kl. 22:01.
Citera
2025-06-06, 22:45
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Sunda reflektioner av Lisa Mgnusson, DN, under rubriken En puss är en våldtäkt – känner du inte det?
Citat:
Det spelar ingen roll vad du först känner när någon går över dina gränser, allt är ett oförlåtligt övergrepp.
Har metoo fått oss att kollektivt tro på ”bortträngda känslor”?
Citat:
Den där benhårda oresonligheten förringar allvaret i faktiska övergrepp, och drar olycka över både män och kvinnor.
https://www.dn.se/ledare/lisa-magnus...r-du-inte-det/

Masspsykos.
Citera
2025-06-07, 00:20
Medlem
Citat:

Är detta sant? Varför åtalas inte hon också?
Citera
2025-06-07, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u9FpM1wXcZ
Är detta sant? Varför åtalas inte hon också?

Ja, det tycker jag också. Att hon kladdade på honom och sen blir upprörd att han har tolkat det som en invit ska ju inte vara ett brott. Att hålla på med sånt där trams är inte vettigt alls. Bortkastad tid och pengar och det skadar folk.
Citera
2025-06-07, 02:01
Medlem
…förlåt förlåt förlåt för att jag försökte pussa dig, TVÅ GÅNGER dessutom, fan, fyllskalle och idiot var jag, kan vi låtsas som att det aldrig hänt?

Så här skrev han tydligen i ett mejl till henne. Frågan är då kysste han henne, eller pussade. Fick hon en tunga vispande i munnen eller försökte han pussa henne.

Hur kan man anmäla "försökte pussa". Han tog tag i hennes kinder. Ska bli intressant att se vad som visar sig i detta. Vad hände egentligen?
Citera
2025-06-07, 07:32
Avstängd
RutgerFuchss avatar
Citat:
…förlåt förlåt förlåt för att jag försökte pussa dig, TVÅ GÅNGER dessutom, fan, fyllskalle och idiot var jag, kan vi låtsas som att det aldrig hänt?

Så här skrev han tydligen i ett mejl till henne. Frågan är då kysste han henne, eller pussade. Fick hon en tunga vispande i munnen eller försökte han pussa henne.

Hur kan man anmäla "försökte pussa". Han tog tag i hennes kinder. Ska bli intressant att se vad som visar sig i detta. Vad hände egentligen?
Varken mannen eller kvinnan har påstått att en tunga har varit inblandad.
Det de är överens om är att det handlade om en flyktig och vänskaplig puss och inte att han höll i hennes kinder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in