2025-11-07, 06:24
Medlem
rtyu12345s avatar
Hon vill nog göra en Cicci Wallin, sälja en bok och spela roll.

Hennes claim to fame blir kortvarigt då alla ser igenom detta med tiden, precis likt en narcissist. De kan bara bara på ett ställe tills de blir upptäckta - då vandrar de vidare.
Citera
2025-11-07, 06:35
Medlem
[QUOThE=Timetrial44|93407860]
Vem var horan som anmälde honom?
[/quote]
Haha det kan man undra, hon var hursomhelst nog sugen
Citera
2025-11-07, 06:59
Medlem
Hur kan det klassas som sexuellt ofredande med försök till pussar på fyllan?

Vad är det här för skämt?
Citera
2025-11-07, 07:00
Medlem
Stigmatiserande att bli dömd för ett sexualbrott i dessa tidevarv.
Påtvingade pussar/pussförsök är ju bevisat.
Sedan går uppgifterna isär (ord står mot ord, vänskapligt vs. sexuellt laddade närmanden).
Ett mer säkert kort hade väl varit domen ofredande och inte som nu sexuellt ofredande.
Samma bötebelopp.
Hon hade fått rätt, han slipper bli sedd som en sexualbrottsling.
För övrigt känns paragrafen för sexuellt ofredande ut som en spretig slaskkategori.
Första stycken om sexuellt ofredande av minderåriga. Sedan fokus på sexuellt ofredande av vuxna, men då först blottning och sedan ord/handling i kombination med sexuell kränkning.
Dags för en renodling kanske (tydligare separata paragrafer)?
Eller varför inte låta målet gå ända upp i högsta domstolen och få till ett genomarbetat prejudikat som håller i tid och rum när det gäller just ej välkomna pussar/kyssar?
Citera
2025-11-07, 07:04
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Varför gör hennes man fel i att uppmana sin fru att anmäla, om det nu är så? Är du en hanrej som tycker det inte är din sak om någon är närgången mot din fru eller t o m önskvärt? Det är fritt fram för en heterosexuell kvinnokarl att pussas och kramas med henne fritt? Inget att bry sig om?
De flesta män känner nog att saker på en sån här låg nivå går att lösa på bättre sätt. Man ser det för vad det är, inte går man och anmäler det. Jag har dock full förståelse för att du skulle flyga upp ur soffan, ta henne i armen och släpa henne till polisen.
Citera
2025-11-07, 07:13
Medlem
Berias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Ja det är besvärande för honom sms-konversationen men även vittnet som är samstämmigt med RF.

Vittnet vittnar ju under straffansvar.

Lyssna.

https://www.youtube.com/watch?v=hPtVgOL6COk

Väldigt uppenbart vad som hände när hon berättade för sin man dagen efter om det som hänt. Han sade ju enligt henne uttryckligen att "det bästa för vår relation är att du kommer hem".

Hennes man kände ju Leijnegard, de har t.o.m jobbat ihop.

Det var många som såg vad som hände under festen, den där pussen. Många andra i produktionen som var närvarande under festen har också jobbat med hennes man.

Uppenbart har Flodh agerat preventivt här, hon vissta naturligtvis att det skulle bli rykten...det kanske t.o.m redan fanns rykten i och med hennes nära arbetsrelation med Leijnegard...alla dessa meddelanden med hjärtan och kram och att folk också såg hur energin var emellan dem.

Mannen var uppenbart svartsjuk, naturligtvis. Vem hade inte varit det, han har ju själv varit i liknande produktioner och säkert sett både det enda och andra och vet vad som kan hända. Han älskar sin fru, hon älskar honom...men saker kan hända på firmafester. Han blir jävligt svartsjuk och vill att hon direkt ska åka hem för att deras relation inte ska paja. Förmodligen säger han till henne, om du stannar så blir det jävligt dåligt mellan oss...jag fattar fan inte vad ni håller på med, ni super och hur fan kan han pussa på dej...hur i helvete kan du ens tillåta det.

Sedan tar hon två månader på sig att anmäla till polisen...pga att hon tycker att cheferna på SVT hanterar detta dåligt, behandlar henne dåligt.

Men orsaken kan lika gärna vara att det nu krisar ordentligt i äktenskapet. Ryktena går och hennes man är extremt svartsjuk och känner att han inte kan lita på henne, de bråkar, det knakar i äktenskapet...han skriker på henne...du har fan knullat den där jävla grisen från skellefteå. Fy fan, du knullar runt, är det så du får dina jobb, din slyna!

Vilket är det som får henne att polisanmäla.

Precis så kan det ha gått till. Ingen vet. Men att Flodh, en oerhört kompetent och professionell person med erfarenhet och gott om skinn på näsan, skulle må så dåligt över en puss och ett eventuellt uttalande om hennes mjuka läppar av en person som hon känner, som aldrig gjort något dåligt tidigare, som hon har en väldigt bra arbetsrealtion med...det fattar ju var och en är extremt osannolikt.

Nej, det här handlar om operation rädda äktenskapet...som gått helt överstyr. Nu är hon ju själv bränd och det där äktenskapet...det blir intressant att följa upp hur det går med det.
Citera
2025-11-07, 07:15
Citat:
Det är inte orimligt att det vore olagligt med otrohet, och det skadar förstås tredje person att ha sex med någons make eller maka. Sedan finns det ju en massa komplikationer av olika slag med en lagstiftning på området.
Självklart är det fullständigt orimligt med en lag mot otrohet. I Sverige ska det stå var och en fritt att ha sex med vem de vill, det ska ingen lag styra över.
Citera
2025-11-07, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Hela den här cirkusen (oönskad av alla - det är jag övertygad om) bara pga kvinnans äkta mans dåliga självförtroende. Det är jag också övertygad om.

Att hon reste hem berodde säkert på mannens reaktion när hon berättade om händelsen men man ska nog inte vara för snabb att döma mannen utan insikt i deras relation. Det kan ju ha funnits tidigare otrohet som gjort att bara ryktet om en flört med Micke kunde ha kraschat äktenskapet.

Att pussen polisanmäldes i efterhand beror nog på att RF uppfattats som oprofessionell och opålitlig efter att hon lämnat en pågående inspelning. Antagligen kämpigt att få nya uppdrag med denna historia i bagaget och enda sättet att rättfärdiga agerandet var att polisanmäla ”övergreppet” så att hon skulle bli sedd som offer istället för överkänslig och opålitlig.

Min spekulation iaf.
Citera
2025-11-07, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
Man ska fan inte driva saken för sin egen skull som det framställdes i det inlägg jag kommenterade. Vi är jämlikar sägs det. Låt kvinnan ta beslut själv, det ska inte drivas för mannens heder, vilken jävla fåntratt till man. Och i ett sånt här akutfall ska det inte ens tas upp i rättssystemet.
Vilken cuck till "man" som hetsar sin psykskörda fru till att anmäla en sån skitsak.
Han känner väl sig otillräcklig och vill hämnas andra.
Nu är jag inte så välinsatt i ärendet men hon och ML var väl såta vänner där hon anförtrodde massa av sin problematik för ML. ML såg sin chans att få fitta men förstod inte att han har med en trasig människa att göra.
Sorgligt att en sådan här liten grej får så stora konsekvensen för en människa. Nu får väl ML hitta nytt jobb utanför kändisstrålkastaren.
Hemskt egentligen vågar man stöta på en brud öht. eller får man massa anmälningar efter sig direkt?
Senast redigerad av MoveOnUp 2025-11-07 kl. 07:38.
Citera
2025-11-07, 07:55
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Varför vill du ha medkänsla för fyllon?

Och varför vill du att en person som enligt målsäganden och vittne aldrig tidigare gjort något utan beskrivs som en fin person ska bli dömd och registrerad som en sexförbrytare och bli av med sitt jobb på grund av en puss som tillkommit på fyllan?

Jag vet att du är antingen ett troll eller en hycklerska av högsta rang. Har du levt ett normalt liv är jag helt säker på att du har gjort något likvärdig eller värre när du varit på fyllan någon gång. Men det kommer du aldrig att erkänna.
Citera
2025-11-07, 08:10
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det är inte orimligt att det vore olagligt med otrohet, och det skadar förstås tredje person att ha sex med någons make eller maka. Sedan finns det ju en massa komplikationer av olika slag med en lagstiftning på området.

Men det är hypotetiskt, hur intressant det än är och jag diskuterar gärna vidare vid tillfälle. Det finns ingen lagstiftning om otrohet, men det finns om ofredande och sexuellt ofredande.

Jag tycker inte det är ok om någon är närgången mot min fru mot hennes vilja, oavsett om hon varit tydlig eller inte. Både hon och jag har skäl att tycka att det inte räcker att Micke L ber om ursäkt. Jag tycker inte heller det i första hand är en arbetsrättslig fråga. Det är en kränkning av både henne, mig och vårt äktenskap personligen och inte av förhållandet mellan Micke L och hans arbetsgivare och av rätt beteende på en arbetsplats.

Att man inte äger sin partner och inte kan låta uppfattningar om heder leda till mord är inget skäl till att göra sig av med uppfattningar om heder helt och tycka att äktenskapet har noll betydelse och att en man eller fru inte alls har att göra med om någon gör fel mot ens partner.

Jag tycker du borde stötta din fru och inte se så lätt på att sådana typer som ML skall kunna komma undan med att vara närgången mot henne med svepskälet att det är så kramig och pussig han är av naturen.

Anser du att du och ditt äktenskap blir kränkt om Micke hade pussat på din fru? Skulle detta vara en tillräcklig anledning enligt dig för att din fru borde anmäla Micke?
Citera
2025-11-07, 08:31
Medlem
HusvagnSvensson verkar vara en extremt känslig snöflinga.
Inget för en swinger-klubb som han egentligen borde testa bara för att inse att flört hit och dit inte rubbar hans äktenskap nämnvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in