Citat:
Ursprungligen postat av
pojkpingis
Jag höll inte heller alltid med honom, men tyckte han hade en vass och fläckvis humoristisk penna, även klok. Jag tillhör ju den generationen som växte upp med Virtannen, Bjurman och Steen när det kommer till populärkulturella tips och åskådningar, har fått många tips av dem genom åren.
Virtannens bok var mycket bra. Oerhört sorgligt och beklämmande det han utsattes för, men även trist för oss läsare, att bevittna den totala lynchningen av honom. Hoppas han kommer in i värmen på allvar igen. Och att han mår hyggligt, trots allt.
Jag tillhör samma generation och som AB-läsare på 90-talet läste man alla dessa skribenter. Virtanen däremot tålde jag inte och att han fick skriva på ledarsidan var ett skämt.
Det han utsattes för av den sedermera också cancelade ”Cissi” var däremot grymt. Dock, han hade genom åren samlat på sig en tung säck med äckelpäckelbeteenden och att han fick lämna, ”cancelas”, kom inte som en överraskning för mediasverige. Han gottade sig själv i att brännmärka andra, så särskilt synd tycker jag inte om honom heller.
Tom Hjelte nämns också ser jag. Han visade sig vara våldtäktsman och en sån kan inte skriva inne- och utelistor med en fet bylinebild därtill.
Pontus Enhörning vet vi alla vad han gjorde och varför han aldrig mer i sitt liv kommer höras i etern.
Personligen är jag mer intresserad av vad som hände med cancelkulturens oskyldiga offer, mao Virtanens familj, Enhörnings partner osv. Blir det ett livslångt trauma? Går man vidare? Tar man ställning?