2025-05-18, 23:24
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Du är inte så gammal va?

Tycker det var en legitim fråga för en gång skull från TS, kommer verkligen Sveriges poliskår som inte ens reagerar på tung brottslighet skicka ut folk för att DNA testa krogligg?
Citera
2025-05-18, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Tycker det var en legitim fråga för en gång skull från TS, kommer verkligen Sveriges poliskår som inte ens reagerar på tung brottslighet skicka ut folk för att DNA testa krogligg?
Tja om man inte vet att faderskaps-tester existerar då....
Citera
2025-05-18, 23:28
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Det finns ett undantag till 18-årsgränsen för underhållsplikt. Föräldrar mpste underhålla sina barn tills de avslutat en gymnasieutbilding. Dock längt till 21 års ålder.
Ja såvida barnet tecknar ett nytt avtal vid 18 års ålder, med fadern i detta fallet.
Citera
2025-05-18, 23:29
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Tja om man inte vet att faderskaps-tester existerar då....

Som mer eller mindre behöver lämnas frivilligt vilket för oss tillbaka till min kommentar och TS inlägg.
Citera
2025-05-18, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Du måste inte betala ett öre heller om du inte erkänner faderskapet.

Låt mig skratta!
Det går inte att förneka ett faderskap det fastställs med DNA mot din vilja om du vägrar!
Citera
2025-05-18, 23:45
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeronio
Uselt av dig att inte ta ditt ansvar ens ekonomiskt!
Nej du är ingen pappa för en riktig pappa vill träffa sitt barn och en riktig pappa gör allt för att barnet ska ha en bra uppväxt.
Tänk att växa upp och veta att min pappa ville inte veta av mig och han ville inte ens betala underhåll så jag kunde få en bra uppväxt.
Sånt skadar ett barn...
Se till att du inte kan göra någon mer gravid för med din inställning vore det förfärligt.

100% är det så.
Min morfars pappa stack när morfar var 2 år gammal och ville sedan inte ha nån kontakt mer.
Min morfar visste var han bodde och så men dom hade aldrig nån kontakt och man ser och hör på morfar att han tyckt det varit jobbigt att vara utan sin riktiga far.
Att inte ta sitt ansvar som pappa är nåt av det sämsta man kan göra i samhället och generellt växer dessa barn upp och mår dåligt även som vuxna sen.

Ibland under jag om det verkligen är så naturligt för män att vilja knulla med många olika kvinnor, menar, naturen måste väl också tänkt att mannen ska ta hand om sin avkomma också?
Citera
2025-05-18, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Som mer eller mindre behöver lämnas frivilligt vilket för oss tillbaka till min kommentar och TS inlägg.
Vid en process om faderskapet så krävs det ett faderskapstest, det kan du aldrig säga nej till.
Citera
2025-05-19, 00:04
Medlem
Stackars barn
Tragiskt att TS sprider sina misslyckade och svaga gener.
Citera
2025-05-19, 00:21
Medlem
Som man sår får man skörda.

Rekomenderar TS att träffa en vettig kvinna och bilda familj ist för att hänga på FB.

¯\_(ツ)_/¯
Citera
2025-05-19, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Om jag gör en tjej gravid och hon vill behålla barnet men inte jag, kommer jag behöva ta hand om ungen och träffa denne även fast jag inte vill?
Inte om du tänkt att lära barnet rättstavning.
Citera
2025-05-19, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Om jag gör en tjej gravid och hon vill behålla barnet men inte jag, kommer jag behöva ta hand om ungen och träffa denne även fast jag inte vill?

Det enda som finns i regelboken är väl att mannen måste betala underhåll, men har inte läst nåt om att man faktiskt måste träffa och ta hand om ungen.

Stackars det barnet.

Vad du än gör så gör inte någon kvinna gravid utan att ni båda vill ha barnet.

Tänk, kort sagt, efter före.
Citera
2025-05-19, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tetraboxen
Om det går att bevisa att du vet att det finns ett barn som du är far till så får du betala för den tiden som gått sen dess.

Har du facebook eller annat som du kanske får släcka för hon vet väl hur du ser ut? Vet hon hur gammal du är? Vet hon i vilken stadsdel du bor i så kan hon söka på ratsit eller liknande?

Och polisen tar gärna med dig för att ge ditt blod om du inte gör det frivilligt.

Man kan bli retroaktivt betalningsskyldig för underhållsbidrag tre år bakåt i tiden, om man kände till barnet eller inte spelar ingen roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in