Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpkorven
Det råder extrem bostadsbrist i Sverige. Folk bor tätt och i andra hand och piss och fan och hans moster.
Varför flyttar inte folk till mindre orter och köper ett hus istället? Det är ju så mycket mer värt än att harva på i storstaden där allt kostar skjortan och där lönen äts upp av bostadslån.
"Men då flyttar jag ju långt ifrån mina vänner och min familj..". Ja? Men man kan hälsa på? Ja, men man kan skaffa nya vänner?
Seriöst? Varför flyttar inte folk till mindre orter och köper sig ett hus?
Ok jag och maken har ett svinbra boende. Älskar vår lägenhet osv osv osv. MEN jag (precis som alla jävla storstadsfödda) har en liten våt dröm om att flytta ut på landet som självklart bara är romantiskt nonsens men vadfan.
Orsak varför vi inte flyttar ut: min man skulle knivmörda mig inom tre veckor om jag mot förmodan får han att flytta från en stad. Jag är också otroligt inkompetent men SÅ inkompetent att jag genuint tror att jag skulle bli en härligt Pettsonliknande gubbe som är självförsörjande i både potatis, färska bär och hasch. En mysfarbror som äter kanellängder hög som fan och stryker runt i stråhatt. Men verkligheten är nog att jag kommer sitta under ett läckande tak, köket brinner, skilsmässopapper i näven och jag har en förgiftning efter att ha käkat nån planta jag trodde var ätbar.