2025-05-17, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Men d mste det ju vara kritvita europer som kaosar. Det finns ju inga invandrare i Schweiz, enligt andra ljushuvuden i trden.
Dom har ocks stngda grnser, inga beskare till evenemanget?
Citera
2025-05-17, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Dom har ocks stngda grnser, inga beskare till evenemanget?
Det r vl likadant verallt numera, Festung Europa.
Citera
2025-05-17, 23:55
Medlem
Citat:
Men d mste det ju vara kritvita europer som kaosar. Det finns ju inga invandrare i Schweiz, enligt andra ljushuvuden i trden.

Mnga kritvita europer kan tillhra en underkategori till ett av elementen du nmnde ...

Citat:
om "extremvnstern" och [...]

Men med det sagt r jag sjlv jvligt trtt p det "det utvalda folket"s eviga srbehandling att f bomba snder palestinska barn och svlta ut civila. Om extremvnstern brydde sig en brkdel om hur mitt eget folk systematiskt utrotas hade det varit lttare att vara sympatisk.
Citera
2025-05-17, 23:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Det r vl likadant verallt numera, Festung Europa.

Normallge. Men nd inte. Det drller ju inte frmmande nd. Om fstning hade inget kommit in. Det vore prima det. P tiden. ven Schweiz har mnga invandrare, skillnaden r kanske om de misskter sig det minsta r det respass p direkten.
Citera
2025-05-18, 00:08
Medlem
franges avatar
Lter ju onekligen som att muslimerna muslimar sig nr polisen tvingas svara med trgas, vattenkanoner och gummikulor. Och givetvis r det Palesmutsflaggor och palesmutssjalar p varenda en av kaozmuslimerna. Vad otippat
Citera
2025-05-18, 00:48
Medlem
Neksnors avatar
Den lokala ESC-publiken lt "annorlunda" nr Israel skulle presentera sina rster.
Citera
2025-05-18, 01:09
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Det r allts inte ngot kaos alls i Basel i kvll (?!) i samband med Eurovision 2025. Jag har inte hrt ett pip om ngra protester mot Israel. Har ni rasister varit naiva nr ni har spridit er rasistpropaganda om "extremvnstern" och araberna. Ni "visste" ju att att skulle bli kaos?

Jag vet inte vad du klassar som "kaos", men det gick livat till dr i alla fall under kvllen. Protester var det - som sprade ur helt:

Citat:
Polisen skjuter gummikulor mot pro-palestinska demonstranter i Basel

Palestinska protester urartade p gatorna i Basel mitt under den pgende finalen i Eurovision.
Polisen har avlossat gummikulor och sprutat trgas mot demonstranterna, skriver 20minuter.
Senare under kvllen frskte demonstranter storma scenen under Israels framtrdande.

https://www.expressen.se/noje/polise...anter-i-basel/
Citera
2025-05-18, 01:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Jag tror Schweiz r med i Schengen s att alla muslimer i hela EU plus ngra lnder till kan ka dit? Plus deras lokala muslimer.
Citera
2025-05-18, 01:48
Medlem
LittleFishs avatar
Antar att vnsterns nazistiska tendenser inte strcker sig s lngt att de orkar ta ett flyg eller tg till Schweiz fr att gra livet jvligt med sin hatiska predikan. Antagligen fr majoriteten av dem inte har ett jobb, gr p bidrag och inte har rd att ka till ett relativt frskonat land som Schweiz.
Citera
2025-05-18, 01:51
Medlem
Mad monks avatar
Is that a leftard lunatic over there som Trump sa. Troligtvis.
Citera
2025-05-18, 07:08
Medlem
Citat:
Det r allts inte ngot kaos alls i Basel i kvll (?!) i samband med Eurovision 2025. Jag har inte hrt ett pip om ngra protester mot Israel. Har ni rasister varit naiva nr ni har spridit er rasistpropaganda om "extremvnstern" och araberna. Ni "visste" ju att att skulle bli kaos?
Det blev ju gummikulor och vattenkanoner mot kaozblattarna s vad menar du?
Citera
2025-05-18, 07:18
Medlem
Busgriss avatar
TS fick fel. Kaos, allts.

Polisen ska ha ftt flaskor kastade mot sig och svarat med att anvnda trgas och gummikulor mot demonstranterna.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/p...-demonstranter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in