2025-05-17, 20:58
Medlem
Soulflowers avatar
Hallå eller.
Jag kommer stanna till i Majorna några dagar och tänkte hitta en bra barberare. När jag letar online hittar jag bara 'habibi'-barberare och jag har tyvärr erfarenheten att jag allt som oftast blir besviken på resultatet.
Jaja, dra inte alla över en kam och några är säkert jättebra, men jag vill inte chansa mer.

Har någon ett bra tips på en barberare som man kan tänka sig är bättre på nordiskt skägg. Det får vara hur hipster som helst, men gärna så lite habibi som möjligt.
Citera
2025-05-17, 21:16
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Hallå eller.
Jag kommer stanna till i Majorna några dagar och tänkte hitta en bra barberare. När jag letar online hittar jag bara 'habibi'-barberare och jag har tyvärr erfarenheten att jag allt som oftast blir besviken på resultatet.
Jaja, dra inte alla över en kam och några är säkert jättebra, men jag vill inte chansa mer.

Har någon ett bra tips på en barberare som man kan tänka sig är bättre på nordiskt skägg. Det får vara hur hipster som helst, men gärna så lite habibi som möjligt.
Varför inte en Habibta?
Citera
2025-05-17, 21:37
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Varför behöver du öht klippa dig om du ska stanna några dagar i X område?

Tramstråd.
För att skägget ser ut som fan och jag vill snygga till mig, det är väl inte så svårt att förstå?
Orsaken till det är inte att jag befinner mig i X område, utan för att jag inom överskådlig framtid endast vet om var jag kommer befinna mig mellan dagarna D och F och det är i just område X.
Nu när du har all denna irrelevanta information, har du något tips på barberare så jag kan boka en tid?
Citera
2025-05-17, 22:01
Medlem
Citat:
För att skägget ser ut som fan och jag vill snygga till mig, det är väl inte så svårt att förstå?
Orsaken till det är inte att jag befinner mig i X område, utan för att jag inom överskådlig framtid endast vet om var jag kommer befinna mig mellan dagarna D och F och det är i just område X.
Nu när du har all denna irrelevanta information, har du något tips på barberare så jag kan boka en tid?

Det du eftersöker finns tyvärr inte.

Tänk efter, har du nånsin sett en ”nordisk barberare”?
Citera
2025-05-17, 22:36
Medlem
triptykens avatar
Kingsman har det sagts en del gott om, om dom som jobbar där faller dig på läppen vet jag inte. Men Crippas ölcafé ligger nära så du kan alltid dränka dina sorger på en bra pub om resultatet blir sisådär.
Citera
2025-05-18, 05:42
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Det du eftersöker finns tyvärr inte.

Tänk efter, har du nånsin sett en ”nordisk barberare”?
Inte bara sett, utan besökt med gott resultat.
Exempelvis Lindström barbershop i Kalmar, Devoted i Malmö och Barber & Books på Södermalm.
Citera
2025-05-18, 05:55
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Kingsman har det sagts en del gott om, om dom som jobbar där faller dig på läppen vet jag inte. Men Crippas ölcafé ligger nära så du kan alltid dränka dina sorger på en bra pub om resultatet blir sisådär.
Det handlar mer om empirisk data än att tycka om barberaren, och är väl inte konstigare än att de med en viss hårtyp går till vissa frisörer.
Det är samma med skägg. Jag har inte det där fylliga mustiga skägget många är vana att jobba med, därför försöker jag hålla mig till de som verkar ha större erfarenhet av mer "nordiskt" skägg. Det kan låta rasistiskt men fråga en svart kvinna med afro eller dreads om hon föredrar att gå till Lillians Hår och Fransar eller Big Mamas Saloon.

Tack för tipset om Crippas, hört de har goda veganska mackor och grejer. Men jag såg att Govindas ligger i närheten så det är ju det självklara valet.
Citera
2025-05-18, 06:04
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Har du låtit det gå så pass långt så kan du hålla dig ett par dagar till för att komma ur ghettot
Klart jag kan, men jag vill inte. Jag vill snygga till mig lite inför en konferens där jag träffar allt kontorsfolk. Allt från HR som ger mig jobb och bokar resor och boende, Ekonomi som godkänner mina utgifter, till HSEQ och de tekniska avdelningarna som kan ställa till livet lite för mig. Då skadar det inte att se lite presentabel ut efter några månader till sjöss.
Inte bara för att jag vill att några av dem ska tänka: "mmm, den där mustaschen skulle jag gärna tagit en åktur på", men det är såklart en uppskattad bieffekt.

Så nu när du har ännu mer irrelevant information, har du något tips inom rimligt avstånd eller ska du fortsätta ifrågasätta min fråga eller hur den är formulerad?

Har du tips på något i närheten inom rimligt taxiavstånd så dela med dig.
Citera
2025-05-18, 11:58
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Det handlar mer om empirisk data än att tycka om barberaren, och är väl inte konstigare än att de med en viss hårtyp går till vissa frisörer.
Det är samma med skägg. Jag har inte det där fylliga mustiga skägget många är vana att jobba med, därför försöker jag hålla mig till de som verkar ha större erfarenhet av mer "nordiskt" skägg. Det kan låta rasistiskt men fråga en svart kvinna med afro eller dreads om hon föredrar att gå till Lillians Hår och Fransar eller Big Mamas Saloon.

Tack för tipset om Crippas, hört de har goda veganska mackor och grejer. Men jag såg att Govindas ligger i närheten så det är ju det självklara valet.

Jaja men kolla Kingsman i alla fall. Har ju ingen skäggväxt att prata om så har ingen förstahandsinfo men hört gott om dom.

Govindas är ... ehm litet jobbigt Visst ok mat och billigt, men det är nåt obekvämt att sitta i en tom lokal med två kultmedlemmar som lagar käk åt en.
Crippas är svinbra om du gillar bärs och häng, annars glid ner mot vattnet litet och gå till Porterpelles eller Röda Sten och ät nåt där. Det kan ju bli redigt bra väder och att sitta och mysa på deras uteserveringar är ju gyllene. Röda Sten ska ha bra vegetarisk mat (vegansk vet jag inte)

Ska hålla ögonen öppna efter en man med inte så fylligt men nyklippt skägg som stryker omkring här
Citera
2025-05-18, 13:11
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jaja men kolla Kingsman i alla fall. Har ju ingen skäggväxt att prata om så har ingen förstahandsinfo men hört gott om dom.

Govindas är ... ehm litet jobbigt Visst ok mat och billigt, men det är nåt obekvämt att sitta i en tom lokal med två kultmedlemmar som lagar käk åt en.
Crippas är svinbra om du gillar bärs och häng, annars glid ner mot vattnet litet och gå till Porterpelles eller Röda Sten och ät nåt där. Det kan ju bli redigt bra väder och att sitta och mysa på deras uteserveringar är ju gyllene. Röda Sten ska ha bra vegetarisk mat (vegansk vet jag inte)

Ska hålla ögonen öppna efter en man med inte så fylligt men nyklippt skägg som stryker omkring här

Jag får väl prova och bara be om lite lätt trim och tillsnyggning. Såg någon video på deras Facebook och det verkar vara mycket gimick, men de kan ju vara bra ändå.

Jo det är ju sektaspekten, men är så förbannat trött på hipsterburgare när jag väl hittar något vegetariskt, så har de bara en god linsgryta får de stirra bäst de vill. För att det inte ska bli off-topic är det lättare att äta gryta än burgare med mustasch dessutom 😀

Tack för tipsen, och om du är ledig på dagarna och är sugen på ett bloss på den magiska pipan (nej, inte min kuk) innan en linsgryta hos sekteristerna så bara hojta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in