Citat:
Ursprungligen postat av
hakro807
S det var allts inte 2008 utan snarare 20 r tidigare? Dessutom mste vi gra en tskillnad mellan sionister och judar (jmfr nazister och tyskar) och se hur Hamas ver tid blivit allt tydligare i att dessa grupper inte r en och samma ven om de av naturliga skl upplevde det s eftersom i praktiken alla judar de mtte ven var sionister. Tnk dig sjlv att beska Nazityskland 1939 respektive en tyskdominerad stat som Nebraska samma r. Samma etniska folkslag och visst skulle du se stora likheter i kultur (typ bratwurst och l) men ocks stora skillnader i politisk skdning.
Ja och jag kan inte hitta det TS hnvisar till frn 2008 eller ngot specifikt fr det ret annat n att de var under operation cast lead.
S r det men samtidigt s tror jag det r viktigt att lyfta den "omvnda" propaganda som lyfts frn sionisternas hll. Hamas profilerar sig som Islamistiskt fr att vinna std i den muslimska vrlden medans Israel dljer helst sin religiositet och hvdar att de lever i kontrast till islamism i en sorts sekulr stat.
Men den "sekulra" staten frdriver muslimska, kristna och ateistiska Palestinier samtidigt som de ger medborgaskap och mark t judar frn Polen, Ryssland, Ukraina, USA, Spanien och England under "Aliyah". Det r mrkligt att man inte ser mer handling nr Internationella domstolen i Haag, FN:s generalfrsamling och FN:s skerhetsrd alla delar samma uppfattning kring vad som klassas som ockuperade territorium.
Det blir vldigt svrt att fra kritik utan den kan tolkas som anti-semitisk d Israel spelar p en etno-religis tillhrighet. Nu r jag inte inlst p hur anti-germanska folk var i Amerika men det fanns ett enormt hat mot tyskar och deras allmnna passivitet kring nazismen efter andra vrldskriget. Jag hade inte klandrat de judar som verlevde frintelsen om de hatade tyskar hela livet ut.