• 1
  • 2
2025-05-17, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Nej finlandssvenska kan vara hur tungt som helst. Beror på vem som pratar. Däremot den här Malmö/Lunda-akademikerskånskan är påfrestande.
Verkligen. Svårt att ta sig igenom en hel intervju.
Citera
2025-05-17, 16:15
Medlem
Har svårt för Asias röst i P3 på helger, basröst mörkare än manlige kollegan, plus att hon inte kan säga "ö" utan det blir "sundag" osv. Linslusen Bramme Sey har också basröst, är det något vissa mörkhyade tjejer har? Gillar Juans röst och skånska i P3, man blir glad. Vad man gillar/ogillar för röst verkar variera mycket, tur det finns många olika i radion.
Citera
2025-05-17, 16:19
Medlem
Det viktigaste verkar vara att de ska prata stockholmska eller vara uppväxt i medievärlden.
Citera
2025-05-17, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Har svårt för Asias röst i P3 på helger, basröst mörkare än manlige kollegan, plus att hon inte kan säga "ö" utan det blir "sundag" osv. Linslusen Bramme Sey har också basröst, är det något vissa mörkhyade tjejer har? Gillar Juans röst och skånska i P3, man blir glad. Vad man gillar/ogillar för röst verkar variera mycket, tur det finns många olika i radion.

Har också extremt svårt för Asias röst. Fattar inte hur hon fått så mycket plats på sistone, det luktar inkvoterat. Inte nog med basrösten, hon har också sveriges osexigaste dialekt på kvinnor: grov göteborgska (jag är själv göteborgare) Sist men inte minst, så säger hon väldigt ofta dumma och infantila saker.

Juan har jag också väldigt svårt för. Stänger av så fort jag hör hans röst. Det beror på att man hör att han har ghettoskånska. Jag har faktiskt lyckats vänja mig vid Fara Abadis variant av ghetto. Dels är den inte så grov, dels tycker jag att hon har vettiga saker att säga, till skillnad från Juan, som jag uppfattar som rätt blåst.

Linnea Wikblad och Matilda Rånge på morgonpasset i p3 är ju annars röster som är underbara att lyssna på.
Senast redigerad av saskatoon9786 2025-05-17 kl. 18:22.
Citera
2025-05-17, 22:27
Medlem
Citat:
Nordegren var ju också rätt gnällig att lyssna på.

Kalle Lind i Snedtänkt är också jobbig, speciellt när han pratar mer om specialämnet och berättar för sin inbjudna gäst som är expert på ett ämne om deras eget ämne.
Men rösten i sig är ju det inget fel på med K Lind
Citera
2025-05-18, 00:09
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteTedKaczinsky
Men rösten i sig är ju det inget fel på med K Lind

Ok du kanske är skåning. Men för mig låter det som att han är en brorson till Nordegren och har svalt en ballong och sitter på toaletten och försöker klämma ut den andra vägen:
https://www.youtube.com/watch?v=asMwPIDKzrE
Citera
2025-05-18, 10:45
Medlem
Citat:
Ok du kanske är skåning. Men för mig låter det som att han är en brorson till Nordegren och har svalt en ballong och sitter på toaletten och försöker klämma ut den andra vägen:
https://www.youtube.com/watch?v=asMwPIDKzrE
Haha ja, förstås, är man inte skåning kan det nog bli drygt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in