Citat:
Ursprungligen postat av
kringkring
Har svårt för Asias röst i P3 på helger, basröst mörkare än manlige kollegan, plus att hon inte kan säga "ö" utan det blir "sundag" osv. Linslusen Bramme Sey har också basröst, är det något vissa mörkhyade tjejer har? Gillar Juans röst och skånska i P3, man blir glad. Vad man gillar/ogillar för röst verkar variera mycket, tur det finns många olika i radion.
Har också extremt svårt för Asias röst. Fattar inte hur hon fått så mycket plats på sistone, det luktar inkvoterat. Inte nog med basrösten, hon har också sveriges osexigaste dialekt på kvinnor: grov göteborgska (jag är själv göteborgare) Sist men inte minst, så säger hon väldigt ofta dumma och infantila saker.
Juan har jag också väldigt svårt för. Stänger av så fort jag hör hans röst. Det beror på att man hör att han har ghettoskånska. Jag har faktiskt lyckats vänja mig vid Fara Abadis variant av ghetto. Dels är den inte så grov, dels tycker jag att hon har vettiga saker att säga, till skillnad från Juan, som jag uppfattar som rätt blåst.
Linnea Wikblad och Matilda Rånge på morgonpasset i p3 är ju annars röster som är underbara att lyssna på.