• 5
  • 6
2025-05-18, 09:55
Medlem
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Detta r problemet. Stackars jvla katt som inte fr g ut.

Jag och sambon har t det motsatta hllet, vi har en katt som definitivt INTE gillar att vara ute -hr och hpna.
Vi fr tvinga ut han, och d i koppel, fr utan s springer han tillbaka in igen direkt.
Citera
2025-05-18, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Jag och sambon har t det motsatta hllet, vi har en katt som definitivt INTE gillar att vara ute -hr och hpna.
Vi fr tvinga ut han, och d i koppel, fr utan s springer han tillbaka in igen direkt.
Raskatt?
Citera
2025-05-18, 10:04
Medlem
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Raskatt?

Ja
Citera
2025-05-18, 10:07
Medlem
Citat:
Ja
De brukar vara mindre bengna p utevistelse. En del instinkter som avlats bort.

Sledes, vill man ha en njd innekatt punga upp fr en raskatt.
Vill man ha en olycklig innekatt, kr p bondkatt.
Citera
2025-05-18, 10:31
Medlem
Citat:
Lt katten ta det i sin takt. Den kommer inte springa ut direkt bara fr att man ppnar drren. Lt den titta, lukta, ta ett steg till nsta gng osv.

Hade en katt som varit innekatt i 6 r d jag bodde p en vldigt trafikerad vg i centrum flera vningar upp. Men sen flyttade jag till ett radhus i ett ytteromrde och med en park kanske 50 m bort. Efter ngra veckor s ppnade jag altandrren och katten gick och tittade i ppningen. Nsta gng s tog den ett steg ut efter en stund och tittade sig runt. S hll det p innan den vgade sig ut p en runda, frst i den egna trdgrden och senare ven utanfr den.

Till slut kunde den vara borta i flera timmar men inte alltid s lngt bort. Ibland s sg man att den lg inne i en buske och smg. Kanske jagade den och tnkte att ngon fgel skulle landa i nrheten eller en mus komma frbi. Eller s gillade den bara att vara ute en stund. Hur som s blev katten mycket lugnare frn att ha varit sjvild och aggressiv ibland. Det mrktes att den trivdes och mdde bttre. Den vaktade dock vr tomt och en bit till, ingen annan katt fick komma i nrheten och jagades bort direkt.
Citera
2025-05-18, 10:37
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Det r fr att han r d skadad av att ha varit inne. Han vet inte hur han ska bete sig ute. Han har ngest. Du skulle inte hllit han inne frn brjan.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in