Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Pratar som att jag har koll på undre världen?! Alltså, jag skrev ett komiskt svar som ser ut ungefär som när GW raljerar i tv. Alldeles uppenbart gör jag mig lustig över förortsgäng som ska hålla på med sin jävla heder och hämnas för minsta jävla oförrätt.
Och tydligen fick det alla låtsasgangsters på Flashback att skita på sig ordentligt. För näe, så där är det inte minsann alls. Skittaskigt av mig att hålla på...sådär jue. Kränkande faktiskt. Jaa.
Vad är din och andras poäng? Att det är kränkande mot förortsgangsters att göra sig lustiga över att de inbillar sig att de har blivit kränkta av minsta skitsak och måste spränga en port?
Ja, när du beskriver hur saker fungerar i en viss kultur så pratar du ju som att du har koll.
Min poäng är att det blir löjligt när du förklarar hur saker funkar på ett så felaktigt sätt, och där det, enligt mig, inte alls framgår att ditt första inlägg var menat att vara komiskt på något sätt.
Jag tror att det påståendet är en efterhandskonstruktion.
För övrigt håller jag med om att din beskrivning känns som ett dåligt manus från en svensk deckare.