2025-05-17, 16:32
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Följer och följer. Han beskriver själv att han tittar på Beck och anser t om att man "inte har koll" om man inte sett Beck. Så det är näppeligen trams.
Felaktigt. Ditt tramsande om hur det fungerar är som taget ur en Beck film. Du gillar ju att lägga känslor på andra och ditt och datt. ”Inte har koll” är dina egna ord som din osäkerhet nu bara kör fullt ut. Jag insåg snabbt att jag diskuterade med ett barn och måste gå ner på en sån nivå så lämnar.
Citera
2025-05-17, 16:57
Moderator
Chantres avatar
Organiserad brottslighet --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2025-05-17, 17:01
Medlem
Citat:
Pratar som att jag har koll på undre världen?! Alltså, jag skrev ett komiskt svar som ser ut ungefär som när GW raljerar i tv. Alldeles uppenbart gör jag mig lustig över förortsgäng som ska hålla på med sin jävla heder och hämnas för minsta jävla oförrätt.

Och tydligen fick det alla låtsasgangsters på Flashback att skita på sig ordentligt. För näe, så där är det inte minsann alls. Skittaskigt av mig att hålla på...sådär jue. Kränkande faktiskt. Jaa.

Vad är din och andras poäng? Att det är kränkande mot förortsgangsters att göra sig lustiga över att de inbillar sig att de har blivit kränkta av minsta skitsak och måste spränga en port?

Ja, när du beskriver hur saker fungerar i en viss kultur så pratar du ju som att du har koll.

Min poäng är att det blir löjligt när du förklarar hur saker funkar på ett så felaktigt sätt, och där det, enligt mig, inte alls framgår att ditt första inlägg var menat att vara komiskt på något sätt.

Jag tror att det påståendet är en efterhandskonstruktion.

För övrigt håller jag med om att din beskrivning känns som ett dåligt manus från en svensk deckare.
Senast redigerad av design 2025-05-17 kl. 17:04.
Citera
2025-05-17, 18:10
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umom
Det började med att han tycker att din teori är som ett dåligt manus till en svensk deckare och jag håller med. Du svarade:

Du menar alltså att detta inte är något raljerande trams från dig?
Jag menar att jag driver med honom. Eftersom han tramsar om Beck.
Citera
2025-05-17, 18:11
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Felaktigt. Ditt tramsande om hur det fungerar är som taget ur en Beck film. Du gillar ju att lägga känslor på andra och ditt och datt. ”Inte har koll” är dina egna ord som din osäkerhet nu bara kör fullt ut. Jag insåg snabbt att jag diskuterade med ett barn och måste gå ner på en sån nivå så lämnar.
Vill du kan jag citera där du skriver att msn inte har koll om man inte sett Beck.
Citera
2025-05-17, 18:16
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Ja, när du beskriver hur saker fungerar i en viss kultur så pratar du ju som att du har koll.

Min poäng är att det blir löjligt när du förklarar hur saker funkar på ett så felaktigt sätt, och där det, enligt mig, inte alls framgår att ditt första inlägg var menat att vara komiskt på något sätt.

Jag tror att det påståendet är en efterhandskonstruktion.

För övrigt håller jag med om att din beskrivning känns som ett dåligt manus från en svensk deckare.
Jag påstår verkligen inte att jag är en komiker av rang. Tråkigt att du blev upprörd av det hela. Eller, det tycker jag nog inte egentligen. Det var lite kul. Min poäng var att det inte var avsett att kränka varken dig eller Beck-fans.
Citera
2025-05-17, 18:23
Medlem
Citat:
Jag påstår verkligen inte att jag är en komiker av rang. Tråkigt att du blev upprörd av det hela. Eller, det tycker jag nog inte egentligen. Det var lite kul. Min poäng var att det inte var avsett att kränka varken dig eller Beck-fans.

Varför påstår du att jag blev upprörd?
Citera
2025-05-17, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
https://theync.com/immigrants-just-b...-in-sweden.htm

Någon som vet vem mannen i klippet är?

I klippet så ligger en turk på marken och blöder lite från huvudet. Sedan får han sig en redig kyss. Klippet är bara 16 sekunder långt.

Länksidan så står det immigrant och du säger kriminell men du vet inte vem det är. Inget vidare bra start på tråden.
Jag hoppas verkligen han är kriminell i så fall tycker jag inte synd om honom då han säkert gjort samma mot andra och mycket värre.
Väldigt få är tuffa i det läget, det gäller kriminella också. Det är lätt att vara tuff när man kontrollera situationen.
Citera
2025-05-17, 18:32
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Länksidan så står det immigrant och du säger kriminell men du vet inte vem det är. Inget vidare bra start på tråden.
Jag hoppas verkligen han är kriminell i så fall tycker jag inte synd om honom då han säkert gjort samma mot andra och mycket värre.
Väldigt få är tuffa i det läget, det gäller kriminella också. Det är lätt att vara tuff när man kontrollera situationen.

Tror du folk utanför Sverige håller koll på svenska brott?
Citera
2025-05-17, 18:33
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Varför påstår du att jag blev upprörd?
Jag påstår det eftersom du ger det intrycket helt enkelt. Men nu börjar det bli lite off topic så du får nog ta vidare diskussion i pm.
Citera
2025-05-17, 18:38
Medlem
Citat:
Jag påstår det eftersom du ger det intrycket helt enkelt. Men nu börjar det bli lite off topic så du får nog ta vidare diskussion i pm.

Alright. Närå, det är lugnt.

Jag och andra ställde oss frågande till din beskrivning av en verklighet, där du förklarar att du gjorde det med något slags ironi eller liknande humorgrepp. Vi kan låta det vara så.
Citera
2025-05-17, 18:50
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Alright. Närå, det är lugnt.

Jag och andra ställde oss frågande till din beskrivning av en verklighet, där du förklarar att du gjorde det med något slags ironi eller liknande humorgrepp. Vi kan låta det vara så.
Det är den typen av tråd. Det är ett sexton sekunder långt klipp vi ska spekulera runt. Någon föreslog exempelvis att det rörde sig om raketforskare på KTH snarare än gängkriminella. Jag raljerade som en lustig GW om det hela istället. Det hela blev genast ganska kul när Kaptenen dundrade in och ofrivilligt klargjorde att han minsann tittar på Beck, och de som inte gör det har ingen koll. Jag kunde bara inte låta bli att fortsätta driva med honom. Det hade jag naturligtvis inte behövt göra. Det var nog onödigt. Han var bara för ofrivilligt underhållande att jag inte kunde låta bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in