Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-17, 11:31
Citat:
Ursprungligen postat av umom
Du låter som en 50+ medelsvensson utan insyn som sitter och förklarar för kollegorna runt fikabordet hur världen fungerar.

Det blir bara fånigt, tyvärr.

Ja, absolut i tv-serien The Wire.

Vad sysslar du med? Höj dig.

Driver du? Jag skulle säga att han är exakt på pricken rätt i sina antaganden. Att du är för dum i huvudet för att förstå det, det är inte vårat problem. Packa väskan och åk hem till Iran, turkjävel
Citera
2025-05-17, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Vilseledande rubrik.

Hade varit tydligare med citationstecken:

"Svensk" gängmedlem?

Eller svartskale med svenskt medborgarskap!
Citera
2025-05-17, 13:00
Medlem
Kan det verkligen vara en gängkriminell som får stryk? De säger ju sluta sluta efter sparken i huvudet, är ju deras mål att döda varandra så varför skulle han sluta?
Citera
2025-05-17, 13:05
Medlem
Låter som de är från Angered
Citera
2025-05-17, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtermission
Kan det verkligen vara en gängkriminell som får stryk? De säger ju sluta sluta efter sparken i huvudet, är ju deras mål att döda varandra så varför skulle han sluta?

Hade de velat döda honom så hade de gjort det också. Det här var endast för att ge honom på huvudet, sedan filma det och sprida det för att förnedra honom ytterligare.

Klart det hade kunnat urarta till något värre, men de hade med en kille i gruppen som inte var fullt lika empatistörd som övriga, så han lugnade ned det innan det gick för långt, och han åkte på permanenta skador eller strök med.

Kriminella mördar ju inte varandra hela tiden bara för att de beefar med varandra. Det är fortfarande massa annat våld som sker i dessa kretsar, som sällan resulterar i några rubriker då dessa personer inte brukar ringa snuten.
Citera
2025-05-17, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOysterPutin
Hahaha, de låter som babbar, men du som kan är det någon arabgöteborska de snackar?
Ja precis
Citera
2025-05-17, 14:39
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Det är fler här inne som påpekat dina kunskaper om den undre världen så bara lägg ner det är inte som på film. Vi försöker bara rätta dig men som du säger du bara driver, varför kan man ställa sig frågan då? Kanske ska sluta uttala dig dom någon professor i grejer du ingenting kan.
Jo jag förstår att du blev lite kränkt. Det är såklart jobbigt kan jag tänka mig. Och varför det är kul att driva med dig är för att det är den typen av tråd. Vi diskuterar ett jävla filmklipp på sexton sekunder och vad som kan ha hänt. Tråden kommer med all sannolikhet förpassas till länktips bland övriga klipp man kan diskutera runt och spekulera. Eftersom tråden inte innehåller något som helst som talar för att detta ens handlar om någon sorts organiserad brottslighet. Vad vi ser i klippet är en misshandel med inblandade som till synes har invandrarbakgrund. Det är vad som visas. Inget annat. Det är inte som att vi diskuterar Palmemordet och djupgående teorier.

Det gör det så att säga inte mindre roligt att driva med dig när du briljerar med dina forensiska Beck-kunskaper om hur det minsann fungerar i verkligheten. Men jag har förstått att du blir kränkt på allvar så jag ska försöka att inte driva med dig så mycket.
Citera
2025-05-17, 14:50
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Ja precis

Okej, tack.
Citera
2025-05-17, 15:06
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jo jag förstår att du blev lite kränkt. Det är såklart jobbigt kan jag tänka mig. Och varför det är kul att driva med dig är för att det är den typen av tråd. Vi diskuterar ett jävla filmklipp på sexton sekunder och vad som kan ha hänt. Tråden kommer med all sannolikhet förpassas till länktips bland övriga klipp man kan diskutera runt och spekulera. Eftersom tråden inte innehåller något som helst som talar för att detta ens handlar om någon sorts organiserad brottslighet. Vad vi ser i klippet är en misshandel med inblandade som till synes har invandrarbakgrund. Det är vad som visas. Inget annat. Det är inte som att vi diskuterar Palmemordet och djupgående teorier.

Det gör det så att säga inte mindre roligt att driva med dig när du briljerar med dina forensiska Beck-kunskaper om hur det minsann fungerar i verkligheten. Men jag har förstått att du blir kränkt på allvar så jag ska försöka att inte driva med dig så mycket.
Jag ger upp. Vi har försökt kom inte och säg annat men fortsätt lek någon knarkbaron du
Citera
2025-05-17, 15:10
Medlem
Citat:
Du låter som en 50+ medelsvensson utan insyn som sitter och förklarar för kollegorna runt fikabordet hur världen fungerar.

Det blir bara fånigt, tyvärr.

Citat:
Jag har svårt att förstå kränktheten här. Karln tittar på massa deckare. Jag gör det inte. Det är oklart varför du blir upprörd över det.

Den andra snubben följer uppenbarligen inte Beck, så varför tramsar du om det?

Du fortsätter också med ofoget att lägga känslor och åsikter på andra medlemmar som de inte har. Jag är tex. varken upprörd eller kränkt. Höj dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Driver du? Jag skulle säga att han är exakt på pricken rätt i sina antaganden. Att du är för dum i huvudet för att förstå det, det är inte vårat problem. Packa väskan och åk hem till Iran, turkjävel

NEIN! De får generellt inga problem med andra babbar för att de svarar "Inga kommentarer" och "Sug kuk" när polisen tar kontakt. Det var precis det det han felaktigt påstod:

Citat:
I de här kretsarna spelar det mindre roll om offret rycker på axlarna och säger att han inte såg gärningsmännen. Det fokuseras mer på att han ens pratat med polisen. Och så vips är man i blåsväder igen utan att ens sagt ett pip till snuten.
Citera
2025-05-17, 15:15
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Den andra snubben följer uppenbarligen inte Beck, så varför tramsar du om det?
Följer och följer. Han beskriver själv att han tittar på Beck och anser t om att man "inte har koll" om man inte sett Beck. Så det är näppeligen trams.
Citera
2025-05-17, 16:18
Medlem
Citat:
Han beskriver själv att han tittar på Beck och anser t om att man "inte har koll" om man inte sett Beck. Så det är näppeligen trams.

Det började med att han tycker att din teori är som ett dåligt manus till en svensk deckare och jag håller med. Du svarade:

Citat:
Jag fattar, du kollar massa deckare och gillar Beck. Och du har tydligen vad jag förstår sett något liknande jag beskriver i någon film. Det är helt okej att du gillar deckare, jag lägger ingen värdering i det. Men du kan ju inte utgå från att alla har sett Beck och fattar vad du menar. Som svar på din fråga, nej själv avskyr jag deckare och skulle antagligen inte ens titta på dem om jag fick betalt. Alla är vi olika.

Du menar alltså att detta inte är något raljerande trams från dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in