• 6
  • 7
2025-05-23, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det man tänker sig är att ha växlande elektrisk laddning på dräkten också så att den stöter bort dammet.
De får väl släpa med sig ett par kattskinn och några glasstavar...
Citera
2025-05-24, 15:40
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Varför har vi plötsligt blivit infesterade av begåvningsreserven? Dessa forum var - även om vi hade avvikande åsikter - ändå en plats att seriöst diskutera ämnet. Men senaste tiden har en annan typ av inlägg börjat dominera.

Jag gillar det inte. Folk som bara vill spy galla, man tänker att vetenskapsforum inte borde vara deras förstamål.

Det e verkligen så jag saknar vår robin.
Som de säger, Be careful what you wish for, you may just get it.
Citera
2025-05-25, 18:04
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Min minnesbild är ganska suddig men jag har läst om att dammet ställde till väldiga bekymmer. Detta får man ta hänsyn till i framtiden och göra dräkterna glattare, anser jag. Så att man verkligen kan avlägsna allt.
Till saken hör kanske också att Apollo-astronauterna fick vistas i karantän efter landningen.
Var väl bara vid de första månlandningarna som man hade karantän? Sedan ansåg man väl så säkra på att månen var steril att karantän inte behövdes?
Citera
2025-05-25, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morgonstjaernan
Vad finns det annars för orsak att resa till månen?
Vatten på sydpolen för att tillverka väte och syre och göra raketbränsle för att ta sig vidare.
Citera
2025-05-25, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Var väl bara vid de första månlandningarna som man hade karantän? Sedan ansåg man väl så säkra på att månen var steril att karantän inte behövdes?

Det är säkert rätt som du säger. Karantänen slopades efter några landningar då den bedömdes vara onödig.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in