2025-05-17, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Du uppvisar gambeteende. Efter att ha ifrågasatt om medias publicerade bild från minnesplatsen, där de tyvärr fotograferade ljus och blommor så att BOs namn på en av hälsningarna inte täcktes, ber du inte om ursäkt efter ifrågasättande. Utan dundrar på med snask om BOs syskon efter att gissningsvis ha stalkat familjens sociala medier.

Ena föräldern är/var uppenbarligen tränare i Hille IF, och BO lirade för dem. Därför är det naturligt att klubben i fråga öppnade upp för sörjande igår.
Visa lite respekt. Ett barn har förlorat sitt liv mellan skolan och hemmet, en cykeltur på några få minuter.
Det var för det första inte jag som gick ut med pojkens identitet här, det var ju DU som gjorde det.
Jag har inte sett några bilder från minnesplatsen där något namn står.
Jag ifrågasatte om det var rätt namn på BO, eftersom det inte finns någon med det namnet i laget i Hille IF, och BO ska ha spelat där.
Tog du illa upp och vill ha ursäkt för att jag ifrågasatte att namnet stämde, tyvärr, du kan glömma den ursäkten.
Jag har aldrig nämnt pojkens namn, aldrig länkat till föräldrarnas sociala medier.
Den som gick ut med pojkens namn och foto här i tråden var du
Så sluta anklaga andra för respektlöshet
Senast redigerad av Tesla83 2025-05-17 kl. 23:48.
Citera
2025-05-18, 01:01
Medlem
Warhearts avatar
Enligt vittne i GD så va det en skolbuss. Däremot kom det en linjebuss i samma veva som mötte räddningstjänst och ambulans på väg in mot stan. Folk som väntade på linjebussen såg olyckan.

Citat:
Hillebon Roger Karlsson såg skolbussen komma när han själv satt och väntade på en annan buss, intill skolan och blev vittne till olyckan.

– När jag kliver på min buss hör jag någon vuxen skrika att alla ska gå in. Då reagerade jag. Jag såg flera bilar som stannade och föräldrar som sprang över dit, säger han.

På vägen mot stan mötte hans buss både ambulanser och brandbil. Skolbussen befann sig vid korsningen Hillevägen/Norra Prästvägen när den stannat.

Citat:
Ursprungligen postat av Rolex1337
Ska ju ha varit en av X-trafiks bussar och det är ingen skolbuss
Senast redigerad av Warheart 2025-05-18 kl. 01:05.
Citera
2025-05-18, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fader.Runka
Vem är föraren? Ännu en telefontjattrande berikare, som hjälten i den andra tråden som körde över en kärring på övergångsstället i Kungälv?

undrar också det...

fy fan så tragiskt. Stackars pojkens föräldrar 😭💔
Citera
2025-05-18, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ...Dekadens...
Det har varit en del nyheter om olyckor kring bussar på senare tid, inte sant?

Har det kanske skett någon större förändring inom Länstrafiken, med bussarna då eller kanske är det skit bakom spakarna?

Det är mycket MENA-folk bakom ratten i Länstrafikens bussar och det går inte att förneka att dessa människor kör dåligt och hänsynslöst.

ja man undrar ju hur dessa lyckats ta busskörkort..
Citera
2025-05-18, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tapetblomma
https://maps.app.goo.gl/pTkmNM2BNPC5...s.preview.copy

Så rimligen pojken har kommit bakifrån när bussen tar höger? Säkert race'at för att hänga efter polarna som sitter och vinkar i fönstret.
Senast redigerad av Kockumskranen 2025-05-18 kl. 04:08.
Citera
2025-05-18, 08:42
Medlem
Kvinnlig busschaufför som ska ha svimmat efter olyckstillfället enligt kommentar på TikTok.

Står även att bussen körde över pojkens huvud, som tydligen en vän till offret ska ha bevittnat.
Citera
2025-05-18, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PorslinsAnka
Hög eller låg hastighet, hjälm eller inte… sånt här får bara inte hända. Mina tankar går till den avlidne pojkens familj och anhöriga och till busschauffören som även kommer behöva leva med det här traumat resten av sitt liv. Så hemskt. Så fruktansvärt hemskt. Han hade hela fantastiska livet framför sig…
Ja så sorgligt för pojkens familj! Jag befarar dock att chauffören var en blattechaffis som satt med mobilen, likt den i Kungälv nyligen där han körde över en gammal dam med rollator! Man blir så jävla förbannad!!
Citera
2025-05-18, 13:21
Medlem
Är det denna A*ex Wa** det berör som det nämnts tidigare i tråden?
*L
Citera
2025-05-18, 14:10
Medlem
Stogges avatar
Ja..
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Är det denna A*ex Wa** det berör som det nämnts tidigare i tråden?
*L
Citera
2025-05-18, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magproblem227
Kvinnlig busschaufför som ska ha svimmat efter olyckstillfället enligt kommentar på TikTok.

Står även att bussen körde över pojkens huvud, som tydligen en vän till offret ska ha bevittnat.

Nä usch. Fyfan va hemskt om det stämmer att det va huvudet.. Det förklarar dock varför han dog direkt på plats och blodet på vägen.
Otroligt sorgligt. Fyfan. Tänker på alla anhöriga och övriga som fick bevittna det hela.
Citera
2025-05-18, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stogge
Ja..

Det finnes fler pojkar med namnet Ale*x är du säker på lagt ut rätt?
Citera
2025-05-18, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Dessa jävla busschaufförer alltså. Hellre 10 vanliga rattfyllon i trafiken än en busschaufför.
man kan vända på det och säg dessa jävla värdelösa ungar som inte fått någon uppfostran av sina värdelösa föräldrar. För jag gissar att ungen cyklade på ett ställe han absolut inte borde cykla på, och inte följde han några trafikregler heller när han gjort det.
Föräldrar idag lär inte barnen vad som är nödvändigt - utan lägger alla tid på att lära barnet en massa skit som att läraren inte får säga neger. Men ingen berättar att man dör om man cyklar ut framför en buss. Kanske borde dagens föräldrar omprioritera i sin uppfostran...

Enkel kan man säga att barn idag helt saknar alla former av självbevarelsedrift för att att föräldrarna har ägnat all tid åt att lära dem värdelösa saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in