Citat:
Ursprungligen postat av
semen.12
Nu gissar jag bara men en sak vet jag. I PEHt kan se om man druckit inom några månader,
är inte det en bra början om person som åkt dit kan visa nykterhet i plus 3 månader?
Missbruk brukar ta år att bli fri från så ett PEHt varje månad är väl bättre än det som skedde på 90-talet? Då gick man till vårdcentralen och fick antabus i en mugg att dricka varje vecka?
När jag var ung 20 - 25 år fick man gå till jobbet och blåsa för att få jobba varje morgon.
det var på 80-talet
Alltså, denna tråd handlar inte om att folk som åkt dit (för rattfylla?) får ta PEth-prov för att bevisa nykterhet. Denna tråd handlar om att PEth-provet i sig inte kan bevisa ett skit om hur mycket någon druckit eller när. Detta pga otroligt stor individuell variation både kring bildandet och elimineringen av PEth i kombination med det faktiska dryckesintaget.