• 1
  • 2
2025-05-16, 08:36
Medlem
Brukar besöka Stockholm 3-4 ggr/år och gillar att dricka billig öl och titta på träffa nytt folk . Ett av mina favoritställen är Crazy Horse på Sveavägen billig öl uteservering med bra solläge . Tar gärna tips på fler ställen med billig öl
Citera
2025-05-16, 09:03
Medlem
SirTomhamHatts avatar
The Lobby nära centralstationen är trevlig om du vill ha närheten till tåget. Uteserveringen är dock väldigt liten.
Citera
2025-05-16, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking632
Brukar besöka Stockholm 3-4 ggr/år och gillar att dricka billig öl och titta på träffa nytt folk . Ett av mina favoritställen är Crazy Horse på Sveavägen billig öl uteservering med bra solläge . Tar gärna tips på fler ställen med billig öl

Ta dig till Söder så hittar du en massa billig öl kring Medborgarplatse Götgatan och Folkungagatan.
Citera
2025-05-16, 10:56
Medlem
Systembolaget i Rotebro har en bra bänk utanför och mycket spännande folk som passerar.
Citera
2025-05-16, 11:01
Avstängd
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum
Systembolaget i Rotebro har en bra bänk utanför och mycket spännande folk som passerar.
Alldeles för långt bort.
Det är fascinerande hur priser på öl i Stockholmet är så pass mycket lägre än andra städer i landet. Ofta mer än 50% billigare. I Solna ska det finnas en Indisk restaurang som har svinbillig öl, men jag tror att den ska stänga igen om några veckor.
Citera
2025-05-16, 12:20
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Ta dig till Söder så hittar du en massa billig öl kring Medborgarplatse Götgatan och Folkungagatan.

Gör man det verkligen? Min erfarenhet är att dom riktigt billiga ölsyltorna inte finns på söder.
Citera
2025-05-16, 12:23
Avstängd
Sagodjurs avatar
Runt Fridhemsplan finns det väl en del billiga syltor, uteservering och sol begränsar dock utbudet men Bar 08 mitt emot Fridhemsplans tunnelbaneuppgång runt hörnet vid kinarestaurangen, tror jag, är både billig och solig. Ser att den fått 1,9 i snittbetyg på Tripadvisor också, lovande
Citera
2025-05-16, 12:25
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Runt Fridhemsplan finns det väl en del billiga syltor, uteservering och sol begränsar dock utbudet men Bar 08 mitt emot Fridhemsplans tunnelbaneuppgång runt hörnet vid kinarestaurangen, tror jag, är både billig och solig. Ser att den fått 1,9 i snittbetyg på Tripadvisor också, lovande
Hade du rekomenderat Bar 08 som ett alternativ till den tyvärr numera nedlagda favoritkrogen Sever Inn?
Citera
2025-05-16, 12:30
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Hade du rekomenderat Bar 08 som ett alternativ till den tyvärr numera nedlagda favoritkrogen Sever Inn?

Jag har inte varit på bar 08 själv, däremot så vet jag att åtminstone under sommaren så finns det stort antal stolar utställda i ett soligt läge. Som jag fattat det är det mest ett yngre klientel kvällstid då det är nån slags nattklubb-variant för yngre människor.

Men på eftermiddagar så är mitt intryck att det råder happy hour priser och man kan sätta sig ner och ta en kall öl för ett överkomligt pris och ha sol ett antal timmar...

Någon som vet (och inte spekulerar lika fritt som jag) kanske kan flika in...
Citera
2025-05-16, 12:37
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum

Jovars men det är ju inte öl som dricks på den bänken.

Det är ju explorer och Baileys som är Rotans husdricka
Citera
2025-05-16, 12:42
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur

Fridhemsplan efter midnatt är riktigt jävla sorgligt.

Stupfulla 18 åringar och tillhörande Bolt & Uber chaufförer som trålar efter fulla småtjejer som dom
kör hem till Jakobsberg med konskvenser.
Citera
2025-05-16, 12:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Några barer på Hornsgatan nära Hornstull har stora uteserveringar, soligt läge och billig öl. Hirschenkeller, Beer and play, kanske någon till. De var billiga förut i alla fall då jag inte varit där nyligen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in