• 1
  • 2
2025-05-16, 08:13
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
UnitedHealth Group is a health care and well-being company with a mission to help people live healthier lives and help make the health system work better for everyone.

We have approximately 400,000 colleagues in two distinct and complementary businesses working to help build a modern high-performing health system through improved access, affordability, outcomes and experiences.

Optum delivers care aided by technology and data, empowering people, partners and providers with the guidance and tools they need to achieve better health.

UnitedHealthcare offers a full range of health benefits, enabling affordable coverage, simplifying the health care experience and delivering access to high-quality care

Mycket drama kring den här bjässen med defensiv verksamhet. Den har slaktats med över 50% på en månad för att det är ett ökat vårdbehov och de missade vinsten i Q1 med 9 cent. Bolagets marknadsvärde är efter slakten bara 250 miljarder dollar. Jag tror att Berkshire Hathaway kommer att ta in bolaget igen, de har ägt det tidigare. De kanske köper ut det från börsen. De gillar som bekant försäkringsbolag.

Pris per aktie när detta skrivs 274 dollar.
Citera
2025-05-17, 07:17
Medlem
DenverAirports avatar
De har ett fritt kassaflöde på 20 miljarder dollar per år. De gör återköp för 12 och delar ut 8.
Citera
2025-05-18, 08:00
Medlem
DenverAirports avatar
Färska insiderköp. Belopp i USD.

25 019 019

4 999 919

1 003 329

491 786

93 647
Citera
2025-05-18, 09:49
Medlem
Tittade på UNH för något år sedan men beslutade mig för andra alternativ.

Jag avstod delvis pga den höga värderingen men även pga politisk risk samt rykten om medicare fusk. Betydligt mer attraktiv värdering nu men hur ser ni på de andra riskerna?
Citera
2025-05-18, 10:08
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miles3
Tittade på UNH för något år sedan men beslutade mig för andra alternativ.

Jag avstod delvis pga den höga värderingen men även pga politisk risk samt rykten om medicare fusk. Betydligt mer attraktiv värdering nu men hur ser ni på de andra riskerna?
https://en.wikipedia.org/wiki/United..._controversies

Här har du tidigare kontroverser och Medicare verkar vara ofta förekommande. Slutar säkert i böter och livet går vidare, anklagelserna är väl inte ens officiella?

Köpte på 255 för en liten skojpeng motsvarande typ 0.5% av portföljen, mest för att det är kul att köpa dippen.
Citera
2025-05-18, 10:57
Medlem
ingetbranicks avatar
Jättebolaget UNH utgör ett större innehav i alla globala läkemedelsfonder, ofta topp 3 och ibland det allra största innehavet.

Raset har bidragit med några procentenheter till den svaga utvecklingen på fonderna;
de 17 fonderna i Avanzas utbud har alla gått ner mellan 10 och 17 % i år.
Citera
2025-05-19, 22:12
Medlem
DenverAirports avatar
Det ser mycket starkt ut. Stängde nära $316 idag. Marknaden tar och marknaden ger. Att kunna köpa det här extremt högkvalitativa bolaget med över 50% rabatt plötsligt är en ren gåva. Extremt översåld på små negativa händelser. Den kan nå $600 igen i år efter en eller två hyffsade rapporter. Man ska komma ihåg att det här är ett tillväxtbolag.

Historik
Citera
2025-05-19, 23:40
Medlem
Skyggedanss avatar
Jag tittade på den igår efter mega raset men fegade ur att köpa dippen. FOMO:ade in mig idag istället med en call option ITM på morgonen (+42% EOD) och en OTM call senare under dagen (-1.10% EOD). Kommer hålla i dem tills priset når 350 eller 375 beroende på momentum, eller tills mitten av juni, vilket än kommer först.
Citera
2025-06-05, 07:55
Medlem
DenverAirports avatar
Höjer kvartalsutdelningen från $2,10 till $2,21.
Citera
2025-06-12, 22:02
Medlem
DenverAirports avatar
Backade tillbaka lite och konsoliderade en vecka runt $300. Nu har den stigit vidare. Kurs drygt $318. Imorgon är sista dagen att äga aktien för att få nästa kvartalsutdelning.
Citera
2025-06-12, 22:08
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Backade tillbaka lite och konsoliderade en vecka runt $300. Nu har den stigit vidare. Kurs drygt $318. Imorgon är sista dagen att äga aktien för att få nästa kvartalsutdelning.

Ett gigantiskt bolag som väger tungt i alla läkemedelsfonder. Rasade efter flera negativa nyheter som sammanföll, men utifrån sett en rejäl överreaktion med nedgång på 40 %. Rimligen stor uppsida. Själv köpte jag en mikropost som bör utökas när återhämtningen känns definitiv.
Citera
2025-08-14, 23:37
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Jag tror att Berkshire Hathaway kommer att ta in bolaget igen, de har ägt det tidigare. De kanske köper ut det från börsen. De gillar som bekant försäkringsbolag.
Berkshire Hathaway has acquired 5 million shares in UnitedHealth Group, a regulatory filing showed on Thursday.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in