Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-05-16, 19:54
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
Om Sverige kom i krig för 1000 gången, skulle du kämpa och kriga för sverige?
Vad är Sverige för något då?
Landytan?
2025-05-16, 20:18
Medlem
Citat:
Att offra sitt enda liv i krig för att vuxna män inte kan komma överens? Absolut inte.
2025-05-16, 20:26
Medlem
Duvlorts avatar
Hur skulle ett eventuellt angrepp mot sVERGIE se ut, via Östersjön?
Nej, från land så klart men då skulle rYSSEN stötta på patrull av våra bröder i Finland.
Så enda sättet att få döda ryssar är att (återigen) ansluta sig till den finska armén.
2025-05-16, 22:16
Medlem
logicss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MusterMark
Det låter konstigt att avskaffa en lag som ska gälla under krigstid för att sedan återinföra den under sådant förhållande. Så funkar det inte riktigt.
Inget konstigt med det, det är precis så det funkar. Det finns flera exempel på detta:

"Several countries reintroduced the death penalty, specifically for wartime crimes, after World War II. Notable examples include Denmark, Norway, and Portugal, which abolished the death penalty for ordinary crimes but reintroduced it temporarily for wartime offenses.

Several countries have reintroduced the death penalty for certain crimes, particularly during times of war or when facing national emergencies, though this is a contentious issue. Some examples include:
Brazil:
Abolished the death penalty in 1882, but it was reintroduced in 1969 under military rule.
Italy:
Initially abolished the death penalty in 1889, but it was reintroduced under Mussolini's fascist regime.
Romania:
Abolished the death penalty in 1864, but it was reintroduced during the dictatorial and communist eras.
Russia:
While the death penalty was abolished in 1996, it was briefly used during World War II and then reintroduced in 1950 for specific crimes like treason and espionage. "
------------------------------------------------------------------------------
A. Capital punishment was abolished in Ukraine in 2000

B. In some cases, countries have laws allowing military commanders to shoot deserters, particularly during combat or insubordination. For example, Newsweek reports that Ukraine has approved a motion allowing commanders to shoot deserters and those who are insubordinate.

Jag påstår inte att det definitivt kommer ske i Sverige men jag menar att den möjligheten är inte utesluten i händelse av ett storskaligt krig.
Senast redigerad av logics 2025-05-16 kl. 22:30.
2025-05-16, 22:58
Medlem
logicss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Lagstiftningen finns, men ingen kommer avrättas, de kommer interneras om de vägrar. Dödstraff under krigstid avskaffades 1972.
A. Capital punishment was abolished in Ukraine in 2000

B. Newsweek reports that Ukraine has approved a motion allowing commanders to shoot deserters and those who are insubordinate.

Sådant kommer ju förstås aaaldrig att hända i Sverige när kriget kommer.
2025-05-16, 23:04
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fader.Runka
Ja eller dig som är en nyttig idiot som vill dö för andra, som i sin tur inte vill lyfta sitt lillfinger för dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Nix. Skulle inte lyfta ett jävla finger för detta dårhuset.

Citat:
Ursprungligen postat av horkuk
Aldrig i livet. Varför? Let's find out:

• Politiker och myndigheter som turas om att knulla ditt liv och din ekonomi
  • Ensamstående mödrar som ej kan äta sig mätta samtidigt som Center-pedofiler får 11 miljoner i fallskärm
  • Ett totalhavererat samhälle med mord och sprängningar var dag
  • Deprimerad ungdom med noll framtidstro. Kriminalitet, självmord eller tung medicinering är vad som väntar de flesta efter skoltiden
  • Obehöriga lärare, överbefolkade klassrum, kaos i skolorna...
  • Den skenande arbetslösheten (som till stor del beror på arbetsgivare som aldrig är nöjda med de som söker). Även det mest hjärndöda arbete kräver idag att du tar dig igenom femtioelva olika intervjuer, IQ-tester och personlighetstester
  • Att få ekonomiskt stöd skall vara näst intill omöjligt (speciellt om du är svensk och vit), men återigen: att kasta miljoner på en tågrunkande pedofil är inga problem
  • Bostadsbristen. Allt fler 25-30+ bor hemma och spädbarn ställs i bostadsköer
  • Politiker som trots arbetslösheten och bostadsbristen outtröttligt pumpar in folk i landet
  • Vill man dränka sina sorger efter en veckas idioti så kommer Transportstyrelsen och hälsar på
  • Men det är ditt eget fel att du är arbetslös, hälsar Ulf.

Listan med misär kan göras lång. Trots det har vi verklighetsfrånvända psykfall som står och debatterar saker så som vargar, vindsnurror och pris vid pump på bästa sändningstid.

Samma idioter står samtidigt och frågar sig vad det låga barnafödandet kan tänkas bero på.

Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Vilken autobot du är. Du upprepar emotionellt dravel och argumenterar på samma sätt man gjorde när immigrant vågen kom 2015. Stora känslor, ingen analys eller sunt förnuft. Ja, du hör verkligen hemma vid något frontparti.

Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Aldrig i livet.

Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Nej.
Muslimerna/Araberna och deras madrasser får slåss själva om de vill kunna fortsätta leva som de gör här. Jag kommer inte lyfta ett finger för dem.

Ni hatar alltså svenskar. Bra, då vet jag. Ni är lika illa som muslimerna.
2025-05-16, 23:04
Medlem
Masingas avatar
Jag kämpar på jobbet varje dag. Det får räcka Skulle aldrig falla mig in att lyssna på någon politiker som uppmanar befolkningen till något.
2025-05-16, 23:06
Bannlyst
Alltid. Aldrig ge upp. Endast svaga människor slutar kämpa för vår ras som är vår nation. Defatister är det mest illa jag tycker om efter niggers.
Senast redigerad av Sillochpotatis4 2025-05-16 kl. 23:11.
2025-05-16, 23:09
Medlem
ormbitens avatar
Nej. Inte alls!
Sverige råkar bara vara det land jag är född i och jag kan lika gärna fortsätta resten av mitt liv i vilket annat land som helst och så även dö och begravas där.

Efter att ha sett vad krig gör med människors psyke på ett långvarigt plan, bland annat på vänner från Balkan så anser jag att man ska undvika krig till varje pris om man vill bevara sitt psyke i ett hälsosamt tillstånd.

Ingenting i en människas pskyke kan någonsin bli normalt efter att ha bevittnat ett krig. Inte ens 30 års tid efter kriget läker det psykiska. Resten av livet blir helt förstört efter att ha bevittnat ett krig.
Just därför anser jag att man ska hålla sig så långt borta från krig som man kan.
Det är det mest hälsosamma för varje individs psykiska välbefinnande!
Senast redigerad av ormbiten 2025-05-16 kl. 23:31.
2025-05-16, 23:15
Medlem
Citat:

Nej, skulle dra med familjen om möjligt. Känner stark alienation med pk-värderingar och tlltshande inkompetensen.. Jag har bidragit mer till landet än vad det gett mig i gengäld.
Senast redigerad av Dottertillendotter 2025-05-16 kl. 23:17.
2025-05-16, 23:18
Medlem
AllanHanEballHans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Vad är svergie?

Något land i en sagobok?
Kan man inte ens stava till Sverige ska man nog inte förvänta sig så mycket
2025-05-16, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AllanHanEballHan
Kan man inte ens stava till Sverige ska man nog inte förvänta sig så mycket

Sverige. Guds utvalda folk. Hem till vikingar och Tor. Bästa folket på planeten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in